Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

OK. Sjekker nå! :-)

Pst, du har enda en mail :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

8

• Gyda

7

• Simen

6

• Prozak

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

Har ikke lagt merke til noen fallende kremtube jeg...

Men ungene er veldig opptatt av den babyen som kommer frem på høyre side av teksten støtt og stadig :-)

Skrevet

Gemini, du kan også en del om katter, sant? Kan du lese innlegget til Prozak? Kanskje du har noe fornuftig å si om det. Det er så vanskelig når en vil bevare en god tone oppe i alt, men dog ikke på bekostning av kattungen.

Hehe - nå så jeg jo at innlegget ligger rett over her. La ikke merke til det i sta, trodde det var en egen tråd. Men jeg har ikke noe svar på det du spør om, dessverre. Stol på deg selv og det du føler er riktig du!

Lykke til i alle fall!

Skrevet

Siden jeg lærte i går hvordan man slår av Flash i internett explorer (dvs. blir kvitt alt som beveger seg) så kan jeg jo dele tipset.

Velg Tools /evt. Verktøy i menyen. Deretter Manage Add-ons (vet ikke norsk betegnelse), deretter velger du "shockwave flash object" - disable.

Så må du leve med IE, så gir dette langt roligere sider - var SÅ lei at alt som beveger seg.

bugge -jenta
Skrevet

Jeg tror jeg hadde prøvd å finne noen andre eiere til den kattungen, de høres ikke ut til å ha så veldig mye peiling på katt akkurat...

Jeg tror vel egentlig det er de i huset som ikke skal være kattens eier som blir påvirket av synspunktene til vedkommende som har rasekatter, og de lever tett på hverandre.

Vedkommende med rasekatter ville ikke fått katten. Når man er så opptatt av at det er stressende for sine egne rasekatter at man ikke tar i betraktning hva som er best for det nye tilskuddet i huset, synes jeg ikke man her så mye peiling. Men det tror de andre i huset selvfølgelig.

Det er lett slik at hvis noen har rasekatter, legger omgivelsene seg flate hvis de sier hva som er best. Men nå har jeg bestemt meg. De får vente.

bugge -jenta
Skrevet

Ta en titt på NRR - tror de har en del konkret om hvorfor 12 uker. En veterinær kan du risikere har liten greie på det - selv om det er mange som har god greie.

Ellers har du omtrent det jeg sier, i litt mer utdypene og formell form (tror jeg) her:

http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.no/index.php?i d=2

http://www.breedlist.com/faq/young.html

http://www.dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Katt&h=d&i d=198

Kan jeg spørre hvilken rase disse idiotene har? Jeg skulle meget gjerne visst hvem dette var, slik at jeg kunne tatt det til klubben deres. Det er ikke bare rasekatter som skal være 12 uker.

Ukene mellom 8 og 11-12 består av MYE preging fra kattemors side, og er meget viktig for ungenes helse, både mentalt og psykisk. Det foregår også en god del fysisk stimuli - bl.a stimulerer kattemorens slikking til at fordøyelsessystemet til ungene utvikler seg ordentlig. Enda viktigere er kattungens immunforsvar, som hovedsaklig utvikles mellom 8 og 12 uker (noen mener enda senere, uten at det er noen vanlig norm).

Disse tingene kan _ikke_ kompenseres for ved at det er andre voksne katter til stede. Det er minimal sjanse for at andre voksne katter (fortrinnsvis hunkatter) skal "ta til seg" en ny kattunge og behandle den på samme måte som kattemor. Kattungen må også avvennes fra amming til å begynne å hovedsaklig spise fast føde. Dette er det _bare_ kattemoren som kan gjøre. Blir ikke ungen avvent på ordenlig vis, så kan den få adferdsproblemer.

Igjen - jeg er veldig nyskjerrig på hvem disse er, og i det minste hvilke rase de driver med. Folk som driver så useriøst som dette bør ikke slippe unna med det.

"........................................"

Takk for svar. Jeg har bstemt meg for at de får vente. Og nå har jeg bedre argumenter på det jeg ser selv. Hun har såvidt begynt å tukte dem for eksempel,(det har hun gjort med forrige kull på et tidspunkt) og slikker på dem ustanselig. Hun bruker å komme med bytte også ,kurre alle til seg, slippe det ned og la de kjenne på byttet, fugl eller mus, og lære dem opp til jakt. Det har foreløpig bare skjedd en gang. Kattene er fire stykker og de er i tottene på hverandre i ett, noe jeg kjenner de ikke er ferdige med på en stund enda. Og de sover to og to. Og ammer selvfølgelig i ny og ne. De er rene og spiser selv, så utviklingen går som den skal. Men det betyr ikke at tiden er kommet for å bli sendt bort.

Jeg kan ikke skjønne at fire voksne katter skal la seg stresse mer av en 12 ukers kattunge, enn en 8 mnd. Unnskyld at jeg sier det, men da trenger de rasekattene å "herdes" litt. Det er jo heller ikke de med rasekattene som skal ha katten selv om de lever ganske tett. Eller forstå at en 12 ukers kattunge skal være truende på deres "rolle" i hierarkiet. Kattungen vil jo være liten fortsatt, og ingen trussel. Det er en robust unge (han), og jeg tror han takler fint å komme til et sted med katter fra før, når tiden er inne.

Så egentlig har jeg visst hva som er riktig, det er bare godt med noen gode argumenter.

Takk for linker og svar. Nå skal hun steriliseres.

PS! De driver ikke oppdrett av rasekatter, men har et par stykker selv.

Vh

Skrevet

Nå du klikker på et innlegg, 100 nyeste eller Svar til meg, prøv å høyreklikk for så å velge Åpne i nytt vindu eller åpne i ny fane.

Da får du et "rent" vindu for hver rapport/side. Bytt/hopp mellom vinduer med Alt-TAB.

Bytt mellom faner med F6 og Shift-F6.

Det gjør jeg. Anbefales.

Mozilla Firefox f eks har innstillinger slik at all reklamen forsvinner, også Flash. Høyreklikk på reklamen, velg Blokker bilder fra.... Flash må deaktivers i innstillinger.

Hei

Takk for svaret :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...