Gå til innhold

nye briller

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg har fått meg briller i dag.

Og sittet endel foran med de nå foran pcen. Men føles nesten som jeg er litt full eller svimmel.

skal det være sånn?

Fortsetter under...

Gjest er ikke helt seg selv :-/
Skrevet

Lol... tviler jeg på :9

Gjest Violsa
Skrevet

Lol... tviler jeg på :9

tenkte det kanskje var sånn i begynnelsen når man gikk med briller jeg.

på synstesten så jeg mye bedre når jeg så med briller da

Skrevet

tenkte det kanskje var sånn i begynnelsen når man gikk med briller jeg.

på synstesten så jeg mye bedre når jeg så med briller da

Det vil nok føles litt uvant til å begynne med, ja. Uten at jeg vet hvor mye/lite av hva som er vanlig/uvanlig. Jeg fikk selv lesebriller for ikke så lenge siden, og det tok noen dager før det føltes "normalt" - spesiellt når jeg så på skjermen. Nå får jeg vondt i øynene nesten med en gang hvis jeg ikke bruker brillene.

"............................................"

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har du skeive hornhinner? I så fall trenger øynene litt ekstra tid til å venne seg til korrigeringene og du kan føle at det bølger rundt deg i starten.

Om du fortsatt har problem etter et par dager, så stikk tilbake til optikeren og sjekk at de har gitt deg riktig styrke.

Gjest Violsa
Skrevet

Har du skeive hornhinner? I så fall trenger øynene litt ekstra tid til å venne seg til korrigeringene og du kan føle at det bølger rundt deg i starten.

Om du fortsatt har problem etter et par dager, så stikk tilbake til optikeren og sjekk at de har gitt deg riktig styrke.

ja det stemmer , har skeive hornhinner pluss at jeg ser litt dårlig

Annonse

Skrevet

Er det dine aller første briller? Da holder hodet ditt på å venne seg til at synsinntrykkene er noe forandret og det er vanligl at du blir litt svimmel i begynnelsen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da har du forklaringen på bølgingen der :-)

Lykke til med brillene!

Skrevet

om det er det første paret ditt så skal det være sånn. men det skal gå over. jeg fikk nettopp et par briller fra specsavers hvor det ikke gikk over. jeg klarer å bruke dem maks en time av gangen. du får se om det går seg til eller ikke.om det ikke går over, bør du si fra til de du kjøpte brillene hos.

Gjest LionQueen
Skrevet

Iallefall hvis du har progressive glass. Mange bruker en del tid på å venne seg til slike.

Gjest Calóni
Skrevet

Da jeg var yngre fikk jeg briller mot nærsynthet og skjeve hornhinner, og jeg husker at gulvet bølget litt i starten, men jeg vente meg til det i løpet av et par dager. Du burde kanskje ikke bruke brillene hele tiden i starten, dersom du har direkte ubehag?

Det var én gang denne bølgingen ikke ville stoppe, og generelt var det en litt pussig følelse når jeg brukte brillene. Til slutt måtte jeg gå tilbake til optikeren, og det viste seg at de hadde byttet om på glassene ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...