Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det avslørt at hun har jukset, bevisst eller ikke.

Det sa jeg førstse gangen jeg hørte om produktet hennes at dette finnes da fra før.

Jeg jobbet med fjernavlesning av elektrisitetsmålere og vannmålere allerede i 1990, så dette er ikke noe nytt. Det er bare teknologien så er litt nyere, men ikke noe nytt under solen.

Så derfor har jeg aldri skjønt at hun skulle gå videre fra program til program og tilslutt vinne.

http://www.propaganda-as.no/emneomrader/media/skaperen+jukset/art305933.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fortalte jo i programmet, husker jeg - at hun har fått hentet selve boksen fra Korea.

Skrevet

Hun fortalte jo i programmet, husker jeg - at hun har fått hentet selve boksen fra Korea.

Det har ikke jeg fått med meg. Men jeg mistet interessen av programmet etter hvert, syntes det ble for mye dumme utsagn fra dommerne, spesielt hun trønder kjerringa.

Skrevet

Det har ikke jeg fått med meg. Men jeg mistet interessen av programmet etter hvert, syntes det ble for mye dumme utsagn fra dommerne, spesielt hun trønder kjerringa.

Enig - hun var så sint...

Skrevet

Enig - hun var så sint...

Syntes hun virket dum og motbydelig.

Skrevet

Syntes hun virket dum og motbydelig.

....og har vært ordfører i Trondheim - rart.

Skrevet

....og har vært ordfører i Trondheim - rart.

Det har jeg tenkt på også, merkelig at hun har fått til det. Glad jeg ikke har jobbet i den kommunen og hatt henne som leder.

Skrevet

Det har jeg tenkt på også, merkelig at hun har fått til det. Glad jeg ikke har jobbet i den kommunen og hatt henne som leder.

Jeg likte henne bedre nå som leder av valgkomiteen til styret i Statoil.

Skrevet

Men så er en elektrisitetsmåler og en vannmåler noe helt annet enn en boks som integrerer begge. Ingen som har sagt hun har oppfunnet dette, hun har bare oppfunnet et produkt som gjør dette enklere.

Skrevet

Men så er en elektrisitetsmåler og en vannmåler noe helt annet enn en boks som integrerer begge. Ingen som har sagt hun har oppfunnet dette, hun har bare oppfunnet et produkt som gjør dette enklere.

Det jeg jobbet med av en intergrering av begge, det eneste vi var avhengig av var en enhet med et signal ut. Om det var en el.måler, vannmåler eller noe annet spiller ingen rolle.

Dette var en slik enhet som hun har som ble satt på et egnet sted og hentet inn det vi måtte ønske.

Antall enheter kunne være opp til mange hundre.

Avlesningene kunne hentes via el.nettet, over telefonnettet eller en kombinasjon.

mil1365380270
Skrevet

Programmet var så ræva at jeg ikke fulgte med på det. Men syntes det virket veldig merksnodig at hun skulle ta æren for å ha funnet opp dette. Og funnet det opp, for den saks skyld... Fysj, stygt sagt! Ikke rart dama var som et aspeløv, tanken på at dette ville komme opp må jo ha ligget i bakhodet.

Skrevet

Programmet var så ræva at jeg ikke fulgte med på det. Men syntes det virket veldig merksnodig at hun skulle ta æren for å ha funnet opp dette. Og funnet det opp, for den saks skyld... Fysj, stygt sagt! Ikke rart dama var som et aspeløv, tanken på at dette ville komme opp må jo ha ligget i bakhodet.

Jeg likte dette progammet svært godt i starten, men fikk avsmak for hele greia etter hvert, særlig fordi hun som har vært ordfører i Trondheim var dum som ei ku.

Konseptet til hun som vant skjønner jeg ikke skal være så revolusjonerende i og med at dette ligner svært mye på det jeg jobbet med for 16 år siden.

Jeg ser faktiskk ikke noe forskjell, bortsett fra noen tekniske løsninger.

mil1365380270
Skrevet

Jeg likte dette progammet svært godt i starten, men fikk avsmak for hele greia etter hvert, særlig fordi hun som har vært ordfører i Trondheim var dum som ei ku.

Konseptet til hun som vant skjønner jeg ikke skal være så revolusjonerende i og med at dette ligner svært mye på det jeg jobbet med for 16 år siden.

Jeg ser faktiskk ikke noe forskjell, bortsett fra noen tekniske løsninger.

Nei, virket både dum og uspiselig hun dommeren. Men hvorfor tok ingen hensyn til de som protesterte på at hun som vant fikk delta videre? For noen må ha gjort det, skal ikke mye teknisk innsikt til for å skjønne at hun ikke er den første. Utrolig å sette sammen et dommerpanel som ikke trekker den konklusjonen også. Igjen - drittprogram!

Skrevet

Nei, virket både dum og uspiselig hun dommeren. Men hvorfor tok ingen hensyn til de som protesterte på at hun som vant fikk delta videre? For noen må ha gjort det, skal ikke mye teknisk innsikt til for å skjønne at hun ikke er den første. Utrolig å sette sammen et dommerpanel som ikke trekker den konklusjonen også. Igjen - drittprogram!

Jeg har også tenkt det samme som deg, det er svært mange som kjenner denne teknologien. Alle e-verk benytter seg av denne teknikken.

Det er mulig at dette er noe helt annet enn hva jeg har jobbet med, men jeg klarer ikke å se noen forskjell. Ser selvsagt at noe er teknologisk forandret, men ikke noe er revolusjonerende. Det er bygget på det samme som kom for 16 år siden.

mil1365380270
Skrevet

Jeg har også tenkt det samme som deg, det er svært mange som kjenner denne teknologien. Alle e-verk benytter seg av denne teknikken.

Det er mulig at dette er noe helt annet enn hva jeg har jobbet med, men jeg klarer ikke å se noen forskjell. Ser selvsagt at noe er teknologisk forandret, men ikke noe er revolusjonerende. Det er bygget på det samme som kom for 16 år siden.

Hun med frysetørket barnemat, hvorfor gikk hun ut? Ikke noe nytt sånn teknisk sett, men det er i hvert fall ikke på markedet? Eller var det derfor hun gikk ut? Og gjett om det ville solgt?! Poenget var jo å komme med noe som folk ikke en gang skjønte de ville ha, som ville selge bra..? Trodde jeg da :-)

Gjest gardiner
Skrevet

Hun med frysetørket barnemat, hvorfor gikk hun ut? Ikke noe nytt sånn teknisk sett, men det er i hvert fall ikke på markedet? Eller var det derfor hun gikk ut? Og gjett om det ville solgt?! Poenget var jo å komme med noe som folk ikke en gang skjønte de ville ha, som ville selge bra..? Trodde jeg da :-)

Hun valgte å gi seg. Patent greier tror jeg, ville ikke ut med så mye.

Skrevet

Så teit!!

De burde jo latt noe mer "sært" vunnet. Hun med barnematen hadde jeg tro på.

Skrevet

Det var det jeg trodde også, derfor mistet jeg helt interessen for hele dette konseptet.

Poenget måtte jo være komme med noe som var helt revolusjonerende.

F...så irritert jeg ble på hun trønderkjerringa, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...