Gjest Snart hvalpeforeldre Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Vi skal kjøpe oss en hvalp, og lurer på om noen vet hvor gamle hvalpene skal være når vi får velge hvilken vi vil ha. 0 Siter
Gjest Milla83 Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det finnes vel ingen grenser for det,men er jo lurt å vente til oppdretteren kan fortelle dere forskjellen på personligheten til valpene. Kan jo variere stort fra valp til valp. Kan vel være forskjellig fra kull til kull hvor lang tid det tar. Men valpene selges jo fra 8 ukers alder,så blir jo en stund før det. 0 Siter
Gemini Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Tror vi var oppe hos oppdretter ved 6 ukers alder. Hun hadde allerede en ganske klar formening om hvilke valper som egnet seg til de ulike kjøperne, fordi vi som kjøpere hadde ulike ambisjoner med hundene. Det er snakk om en brukshund-rase, og noen som da er mer ivrige enn andre ift. hva de skal trene. En av valpene fra kullet ble fx solgt som potensiell politihund. Vi fikk dermed ikke velge og vrake, men en valp ble anbefalt til oss, og vi var strålende fornøyde. Det eneste var at vi ønsket en annen fargevariant sånn helt primært, men de som hadde den fargen var ikke slik vi ønsket, så de passet rett og slett ikke oss. Men om du kan velge, så ikke velg den mest forsiktige og sky, men heller ikke den som er mest framfusende, men en som er litt "midt på treet" i kullet. Det er andre som kan forklare dette bedre enn meg, hvordan man velger valp best mulig. Husker jeg leste noe om det på nettet før vi fikk vår hund, så jeg kan prøve å finne det igjen, om du vil. 0 Siter
Gjest Snart hvalpeforeldre Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Tror vi var oppe hos oppdretter ved 6 ukers alder. Hun hadde allerede en ganske klar formening om hvilke valper som egnet seg til de ulike kjøperne, fordi vi som kjøpere hadde ulike ambisjoner med hundene. Det er snakk om en brukshund-rase, og noen som da er mer ivrige enn andre ift. hva de skal trene. En av valpene fra kullet ble fx solgt som potensiell politihund. Vi fikk dermed ikke velge og vrake, men en valp ble anbefalt til oss, og vi var strålende fornøyde. Det eneste var at vi ønsket en annen fargevariant sånn helt primært, men de som hadde den fargen var ikke slik vi ønsket, så de passet rett og slett ikke oss. Men om du kan velge, så ikke velg den mest forsiktige og sky, men heller ikke den som er mest framfusende, men en som er litt "midt på treet" i kullet. Det er andre som kan forklare dette bedre enn meg, hvordan man velger valp best mulig. Husker jeg leste noe om det på nettet før vi fikk vår hund, så jeg kan prøve å finne det igjen, om du vil. Takk for svar . Ble litt klokere. Jeg har også hørt at det er rundt 6 ukers alder, men fint om du kan finne linken på nettet om du får tid. Jeg har prøvd å lete, men bruker sikkert ikke de rette søkeordene. 0 Siter
org Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Tror vi var oppe hos oppdretter ved 6 ukers alder. Hun hadde allerede en ganske klar formening om hvilke valper som egnet seg til de ulike kjøperne, fordi vi som kjøpere hadde ulike ambisjoner med hundene. Det er snakk om en brukshund-rase, og noen som da er mer ivrige enn andre ift. hva de skal trene. En av valpene fra kullet ble fx solgt som potensiell politihund. Vi fikk dermed ikke velge og vrake, men en valp ble anbefalt til oss, og vi var strålende fornøyde. Det eneste var at vi ønsket en annen fargevariant sånn helt primært, men de som hadde den fargen var ikke slik vi ønsket, så de passet rett og slett ikke oss. Men om du kan velge, så ikke velg den mest forsiktige og sky, men heller ikke den som er mest framfusende, men en som er litt "midt på treet" i kullet. Det er andre som kan forklare dette bedre enn meg, hvordan man velger valp best mulig. Husker jeg leste noe om det på nettet før vi fikk vår hund, så jeg kan prøve å finne det igjen, om du vil. Bør man ikke velge en hund "lik seg selv"? F. eks. jeg, som er litt forsiktig og småsjenert bør velge en litt forsiktig og småsjenert hvalp? Eller tar jeg feil? 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Her er en link med nyttig informasjon synes jeg: http://www.norsklapphundklubb.com/valpekjop.shtml Lykke til med valpen:) 0 Siter
Gjest Snart hvalpeforeldre Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Her er en link med nyttig informasjon synes jeg: http://www.norsklapphundklubb.com/valpekjop.shtml Lykke til med valpen:) Takk for linken, stod mye bra der:). Gleder oss veldig. 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Takk for linken, stod mye bra der:). Gleder oss veldig. Bare hyggelig. Skjønner godt at dere gleder dere:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.