Gå til innhold

Støtte til kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Har en venninne som har fått innvilget yrkesrettet attføring, og som skal ta en del datarelaterte fag på høyskolenivå. Hun har vært ute av arbeidslivet i flere år pga smerter og stivhet, og har før attføring hatt omtrent et år på rehabilitering før attføring ble innvilget. Hvor store sjanser har hun til å få støtte til kjøp av en bærbar PC som hun kan bruke under studiene gjennom hjelpemiddelsentralen? I familien hennes har de en PC som alle bruker, både voksne og barn. Det sier seg selv at hun må ha en PC som kun hun bruker sånn at hun ikke plutselig risikerer å stå uten fordi barna har plukket på maskinen eller installert noe som herper maskinen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er blitt veldig vanskelig å få dekket pc nå. Hjelpemiddelsentralen sier at det finnes en data i alle hjem og det er derfor kun er de med sterk dysleksi og de som ikke klarer å skrive selv pga sykdom eller funksjonshemming som får dekket pc.

Men selvfølgelig burde hun søke. Det verste som skjer er at hun får avslag.

Skrevet

Hei!

Jeg er på attføring og studerer på høyskole, jeg fikk PC fra jelpemiddelsentralen.

Jeg har leddgikt, og skrev at jeg hadde problemer med å skrive osv, det gikk helt greit det!

Lykke til!

mvh

Skrevet

Hei!

Jeg er på attføring og studerer på høyskole, jeg fikk PC fra jelpemiddelsentralen.

Jeg har leddgikt, og skrev at jeg hadde problemer med å skrive osv, det gikk helt greit det!

Lykke til!

mvh

mente, hjelpemiddelsentralen

:-)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hei!

Lykke til!

mvh

Tror nok hun også kan argumentere med at hun har problemer med å skrive.

Gjest alenemorer
Skrevet

off topic - men hvor får man tilgang til datarelaterte fag på høyskolenivå i forb.m. yrkesrettet attføring? Hvaslags høyskole mente jeg?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

off topic - men hvor får man tilgang til datarelaterte fag på høyskolenivå i forb.m. yrkesrettet attføring? Hvaslags høyskole mente jeg?

Venninna mi har en høgskoleutdannelse fra før, det yrket kan hun av helsemessige grunner ikke fortsette i. Har du studiekompetanse kan du ta IT-fag på hvilken høgskole du vil, enten du går på attføring eller ikke.

Gjest student høsten 2006
Skrevet

Tror du bare folk uten studiekompetanse blir innvilget yrkesrettet attføring, kanskje? :-)

Jeg går på attføring og skal begynne å studere IT-fag til høsten. Disse har jeg meldt meg på ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, og jeg skal ta dem via internett.

Jeg også har en høgskoleutdanning fra før som jeg ikke kan bruke mer på grunn av helsa.

Gjest alenemorer
Skrevet

Tror du bare folk uten studiekompetanse blir innvilget yrkesrettet attføring, kanskje? :-)

Jeg går på attføring og skal begynne å studere IT-fag til høsten. Disse har jeg meldt meg på ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, og jeg skal ta dem via internett.

Jeg også har en høgskoleutdanning fra før som jeg ikke kan bruke mer på grunn av helsa.

Jeg lurte på om du kan gi meg noe eksempel på hvalsags type IT-utdanning/fag man får på høgskole, har du en link til meg så kan jeg lese selv. Føler jeg kan endel data, men det er innmari mye jeg ikke kan. Kunne godt tenkt meg noe sånn fjernstudium på fritida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...