Gjest gruer meg... Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 vi har laget et gruppearbeid som vi nå skal ha muntlig høring på. jeg klarer ikke å konsentrere meg på å lese. noen tips? tror dere at det er best å bare lese arbeidt om og om igjen eller bør man pugge/skrive ned en masse ting, se mere i bøkene osv. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jeg ville ha lest det gruppearbeide slik at jeg er helt sikker på hva som står der. Så ville jeg ha lest litt pensum om det temaet jeg har skrevet om. 0 Siter
Gjest Liker dårlig muntlig Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hei, jeg er i samme situasjon som deg. Har funnet ut at ren lesing går dårlig inn i min hukommelse. Derimot leser jeg notatene etter forelesninger. Etterpå skriver jeg opp for hånd, det som jeg selv tror er viktigst å kunne, samt tips lærere har kommet med. Når jeg skriver må jeg forstå stoffet, dermed går det lettere inn. Pugger litt på en måte det jeg skriver. Så markerer jeg med tusj, der overskriftene og viktige ting/begreper står. Lykke til, vi får krysse fingeren for hverandre (0: 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det å bruke markør på det viktigeste, har også hjelpt meg å holde på konsentrasjonen når jeg leser. Jeg har en tendens til å lese og lese uten å få med meg det jeg leser. 0 Siter
org Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Gruppeoppgaven får du sikkert ha med til høringa. Iallefall er det mest vanlig. Ellers er det viktig å sette ting i sammenheng, og vise at du har oversikten over faget, og gjerne at du kan mer enn det står i oppgaven dere har levert. Hvilket fag og hvilket nivå er det snakk om? 0 Siter
Gjest hallon Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Gruppeoppgaven får du sikkert ha med til høringa. Iallefall er det mest vanlig. Ellers er det viktig å sette ting i sammenheng, og vise at du har oversikten over faget, og gjerne at du kan mer enn det står i oppgaven dere har levert. Hvilket fag og hvilket nivå er det snakk om? videreutdanning i psykiatri for hjelpepleiere. ego styrkende sykepleie til schizofrene pasienter. ikke lett akkurat. vi får ikke ha med oss arbeidet. 0 Siter
org Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 videreutdanning i psykiatri for hjelpepleiere. ego styrkende sykepleie til schizofrene pasienter. ikke lett akkurat. vi får ikke ha med oss arbeidet. Oi - må bare ønske lykke til! 0 Siter
Gjest hallon Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Oi - må bare ønske lykke til! jo takk, det går nok bra, det må det gjøre!! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Sett deg ned å fortell om oppgaven (ja, muntlig til deg selv) Snakk og fortell, og forklar så mye du kan. Vær nøye på å formulere slik at du får sagt alt du vil si. Ikke juks. Ikke stopp opp og hopp over ting. Nei, SI det. Slik kan du oppdage evt mangler i kunnskap. Da kan du lese deg opp på det. Lykke til., 0 Siter
Gjest hallon Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Sett deg ned å fortell om oppgaven (ja, muntlig til deg selv) Snakk og fortell, og forklar så mye du kan. Vær nøye på å formulere slik at du får sagt alt du vil si. Ikke juks. Ikke stopp opp og hopp over ting. Nei, SI det. Slik kan du oppdage evt mangler i kunnskap. Da kan du lese deg opp på det. Lykke til., takk, det var kjempesmart!!! skal gøre det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.