Gå til innhold

Knipeøvelser (bekkenbunn)

Anbefalte innlegg

Gjest absolutt anonym
Skrevet

Jeg har ganske slapp bekkenbunnsmuskulatur etter svangerskap og fødsler.

Hvor lang tid må jeg regne med å holde på med knipeøvelser før jeg merker resultater?

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvor lenge?

Kommer vel ann på hvor ofte og effektivt man trener muskulaturen.

Det er viktig å gjøre knipeøvelser _OFTE_ . Min lege sa 100 pr dag etter fødsel. For å være sikker på å gjøre rett, så kan man kontrollere seg selv når man tisser. Stopp urinstrålen midtveis i urineringen. Rett etter barnefødsel er dette vanskelig. Men etter hvert som man blir sterkere i bekkenbunnen blir dette lettere og lettere igjen, før man til sist har full kontroll.

Det finnes også vaginal kuler,med vekt. Disse kan man også bruke. Blir sterke muskler ved å forsøke holde dem lengst mulig inne.

Det som også er viktig ¨å huske på, er at dersom du trener magemuskulatur- så _MÅ_ du stramme opp bekkenbunnen _FØR_ og _MENS_ du strammer magen.

Så fremt problemet kun er slappe bekkenbunnsmuskulatur... så er det absolutt mulig å løse det med knipeøvelser.

Kjempekjedelige å gjøre, men meget effektive om man gjør de rett.

Vel, det ble mye tekst, men ikke konkret svar på det du spurte om. Jeg vet ikke. Vil anslå ca 1-2 mnd med effektiv og god trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...