Gjest absolutt anonym Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har ganske slapp bekkenbunnsmuskulatur etter svangerskap og fødsler. Hvor lang tid må jeg regne med å holde på med knipeøvelser før jeg merker resultater? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hvor lenge? Kommer vel ann på hvor ofte og effektivt man trener muskulaturen. Det er viktig å gjøre knipeøvelser _OFTE_ . Min lege sa 100 pr dag etter fødsel. For å være sikker på å gjøre rett, så kan man kontrollere seg selv når man tisser. Stopp urinstrålen midtveis i urineringen. Rett etter barnefødsel er dette vanskelig. Men etter hvert som man blir sterkere i bekkenbunnen blir dette lettere og lettere igjen, før man til sist har full kontroll. Det finnes også vaginal kuler,med vekt. Disse kan man også bruke. Blir sterke muskler ved å forsøke holde dem lengst mulig inne. Det som også er viktig ¨å huske på, er at dersom du trener magemuskulatur- så _MÅ_ du stramme opp bekkenbunnen _FØR_ og _MENS_ du strammer magen. Så fremt problemet kun er slappe bekkenbunnsmuskulatur... så er det absolutt mulig å løse det med knipeøvelser. Kjempekjedelige å gjøre, men meget effektive om man gjør de rett. Vel, det ble mye tekst, men ikke konkret svar på det du spurte om. Jeg vet ikke. Vil anslå ca 1-2 mnd med effektiv og god trening. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.