flisa Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Ser på NRK jeg - - det er jo direktesendinger i hele dag fra høringen i UDI-saken 0 Siter
Gjest Varg i Veum Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 står for "midlertidig beskyttelse uten rett til familiegjenforening" 0 Siter
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg fant det interessant at tidligere øverste leder i UDI ikke har norsk statsborgerskap..... 0 Siter
Simen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg fant det interessant at tidligere øverste leder i UDI ikke har norsk statsborgerskap..... Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? Jeg synes det med statsborgerskap er helt underordnet. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 jeg fant det interessant at tidligere øverste leder i UDI ikke har norsk statsborgerskap..... Dæven 0 Siter
Gjest tore-k-m. Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? Jeg synes det med statsborgerskap er helt underordnet. "Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? " Det er ikke bare fagkompetansen det kommer an på, men også lojalitet. Man har lojalitet overfor den stat man tilhører. Om en embetsperson har statsborgerskap i et land vi er i konflikt med, er det natulig med handlinger til fordel for hjemlandet, ikke for Norge. I Osmundsens tilfelle trengs ikke konflikt for å illustrere dilemmaet - Norge kan ikke ta imot ekstra høyt antall mennesker, da hadde norsk økonomi og velferd knekt/alvorlig svekket. Slike skader får følger for alle landets statsborgere, men ikke for utenlandske statsborgere. Osmundsen hadde i så fall mulighet til å da nytte av den franske statens velferd. Da møtte hun heller ingen konsekvenser for illojal opptreden. 0 Siter
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? Jeg synes det med statsborgerskap er helt underordnet. For mange stillinger og anvsarsområder er jeg helt enig med deg. Men ikke når det gjelder en stilling og et ansvarsområde som dette. Da er nasjonal tilhørighet og ikke minst lojalitet meget viktig. Så jeg fatter ikke hvordan regjeringen kunne foreta en slik ansettelse..... 0 Siter
Goliath Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Dæven Ganske utrolig..... Hva i all verden tenkte regjeringen/statsministeren/statsråden på, når de foretok denne ansettelsen? 0 Siter
Simen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 For mange stillinger og anvsarsområder er jeg helt enig med deg. Men ikke når det gjelder en stilling og et ansvarsområde som dette. Da er nasjonal tilhørighet og ikke minst lojalitet meget viktig. Så jeg fatter ikke hvordan regjeringen kunne foreta en slik ansettelse..... Du burde lese lederen i Aftenposten i dag. de skriver mye bedre enn hva jeg klarer om dette. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Ganske utrolig..... Hva i all verden tenkte regjeringen/statsministeren/statsråden på, når de foretok denne ansettelsen? Tenkte? Det var vel å ta i.... 0 Siter
Simen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 For mange stillinger og anvsarsområder er jeg helt enig med deg. Men ikke når det gjelder en stilling og et ansvarsområde som dette. Da er nasjonal tilhørighet og ikke minst lojalitet meget viktig. Så jeg fatter ikke hvordan regjeringen kunne foreta en slik ansettelse..... NORAD-sjefen er dansk. Jeg har aldri hørt Formann Hagen stille spørsmålstegn ved det. Det virker som dette handler om hudfarge. Aftenpostens leder har overskriften "Giftspredning" og avsluttes slik: "Carl I. Hagen burde be Manuela Ramin Osmundsen om unnskyldning. Men han kommer ikke til å gjøre det. Han er ikke stor nok." 0 Siter
Goliath Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 NORAD-sjefen er dansk. Jeg har aldri hørt Formann Hagen stille spørsmålstegn ved det. Det virker som dette handler om hudfarge. Aftenpostens leder har overskriften "Giftspredning" og avsluttes slik: "Carl I. Hagen burde be Manuela Ramin Osmundsen om unnskyldning. Men han kommer ikke til å gjøre det. Han er ikke stor nok." NORAD har med norsk utviklingshjelp i utlandet å gjøre, og det er og krever noe helt annet enn innvandrings- og asylproblematikken i Norge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.