Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på NRK jeg - - det er jo direktesendinger i hele dag fra høringen i UDI-saken

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg i Veum
Skrevet

står for "midlertidig beskyttelse uten rett til familiegjenforening"

Skrevet

jeg fant det interessant at tidligere øverste leder i UDI ikke har norsk statsborgerskap.....

Skrevet

jeg fant det interessant at tidligere øverste leder i UDI ikke har norsk statsborgerskap.....

Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? Jeg synes det med statsborgerskap er helt underordnet.

Skrevet

Dæven

Gjest tore-k-m.
Skrevet

Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? Jeg synes det med statsborgerskap er helt underordnet.

"Man kan da gjøre en like god jobb om man har fransk statsborgerskap? "

Det er ikke bare fagkompetansen det kommer an på, men også lojalitet. Man har lojalitet overfor den stat man tilhører.

Om en embetsperson har statsborgerskap i et land vi er i konflikt med, er det natulig med handlinger til fordel for hjemlandet, ikke for Norge.

I Osmundsens tilfelle trengs ikke konflikt for å illustrere dilemmaet - Norge kan ikke ta imot ekstra høyt antall mennesker, da hadde norsk økonomi og velferd knekt/alvorlig svekket. Slike skader får følger for alle landets statsborgere, men ikke for utenlandske statsborgere. Osmundsen hadde i så fall mulighet til å da nytte av den franske statens velferd. Da møtte hun heller ingen konsekvenser for illojal opptreden.

Skrevet

For mange stillinger og anvsarsområder er jeg helt enig med deg.

Men ikke når det gjelder en stilling og et ansvarsområde som dette.

Da er nasjonal tilhørighet og ikke minst lojalitet meget viktig.

Så jeg fatter ikke hvordan regjeringen kunne foreta en slik ansettelse.....

Skrevet

Dæven

Ganske utrolig.....

Hva i all verden tenkte regjeringen/statsministeren/statsråden på, når de foretok denne ansettelsen?

Skrevet

Du burde lese lederen i Aftenposten i dag. de skriver mye bedre enn hva jeg klarer om dette.

Skrevet

Ganske utrolig.....

Hva i all verden tenkte regjeringen/statsministeren/statsråden på, når de foretok denne ansettelsen?

Tenkte?

Det var vel å ta i....

Skrevet

NORAD-sjefen er dansk. Jeg har aldri hørt Formann Hagen stille spørsmålstegn ved det. Det virker som dette handler om hudfarge.

Aftenpostens leder har overskriften "Giftspredning" og avsluttes slik:

"Carl I. Hagen burde be Manuela Ramin Osmundsen om unnskyldning. Men han kommer ikke til å gjøre det. Han er ikke stor nok."

Skrevet

NORAD-sjefen er dansk. Jeg har aldri hørt Formann Hagen stille spørsmålstegn ved det. Det virker som dette handler om hudfarge.

Aftenpostens leder har overskriften "Giftspredning" og avsluttes slik:

"Carl I. Hagen burde be Manuela Ramin Osmundsen om unnskyldning. Men han kommer ikke til å gjøre det. Han er ikke stor nok."

NORAD har med norsk utviklingshjelp i utlandet å gjøre, og det er og krever noe helt annet enn innvandrings- og asylproblematikken i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...