Gå til innhold

Risiko for streik og penger....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest hallon
Skrevet

hvis ikke jeg får pengene mine den 15 så blir jeg siiint!

Gjest nei å nei å nei
Skrevet

hvis ikke jeg får pengene mine den 15 så blir jeg siiint!

...og jeg sulten :o(((((

Gjest hallon
Skrevet

Be om forskudd på lønna.

ja det er jo faktisk krise hvis jeg ikke får feriepengene..... men de er så strenge med forskudd der jeg jobber.....

Skrevet

Hm.... Heldigvis har jeg autotrekk på husleie og banklån den 30/31 i mnd og foreløbig godt med penger på kontoen så det går greit om det blir streik foreløbig.

Men jeg bør kanskje ta ut en del kontanter om det ikke ser ut til å bli noen løsning før den 12. ja...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det slo meg også. Jeg får lønning 13. juni, og jeg trenger pengene umiddelbart.

Har f.eks. en voksen visa-regning jeg må betale innen 20. juni for å unngå hårreisende renter.

Skrevet

Pøh, kommer ikke til å gå en dag engang før det blir tvungen lønnsnemnd! Kan jo ikke la folk sulte heller, med barn i huset og allting! Hvis ikke en fullstendig bankstreik er en situasjon med uforholdsmessig store sammfunnsmessige konsekvenser så vet ikke jeg hva som er det!

Samfunnet vårt fungerer ikke uten at banktjenestene fungerer.

Skrevet

Pøh, kommer ikke til å gå en dag engang før det blir tvungen lønnsnemnd! Kan jo ikke la folk sulte heller, med barn i huset og allting! Hvis ikke en fullstendig bankstreik er en situasjon med uforholdsmessig store sammfunnsmessige konsekvenser så vet ikke jeg hva som er det!

Samfunnet vårt fungerer ikke uten at banktjenestene fungerer.

Forresten så syns jeg streik er noe forbanna herk og svineri! Rammer alltid uskyldig tredjepart mest, og er bare en pest og en plage!

Streik i vei for høyere lønn, så renta kan stige og vi få ennå dårligere råd! Bare tull.

Bare så det er sagt.

Skrevet

Det slo meg også. Jeg får lønning 13. juni, og jeg trenger pengene umiddelbart.

Har f.eks. en voksen visa-regning jeg må betale innen 20. juni for å unngå hårreisende renter.

En "voksen" visa-regning?

ShitDiddelyDo
Skrevet

En "voksen" visa-regning?

Jupp. Har blant annet betalt en sydentur for meg og en kompis (han overfører naturligvis sin del av utgiftene til meg), samt en del annen smårask.

Er nok på rundt 11000 kroner for mai. Altså har jeg ikke lyst til at rentene skal begynne å løpe, og det gjør de hvis jeg ikke betaler regninga før 20. juni (tror jeg det er).

ikke fast nick
Skrevet

Jupp. Har blant annet betalt en sydentur for meg og en kompis (han overfører naturligvis sin del av utgiftene til meg), samt en del annen smårask.

Er nok på rundt 11000 kroner for mai. Altså har jeg ikke lyst til at rentene skal begynne å løpe, og det gjør de hvis jeg ikke betaler regninga før 20. juni (tror jeg det er).

Men kan de egentlig forlange at du skal betale forsinkelsesrenter, når bankene er stengt? Det er jo utenfor din kontroll at du ikke får tak i pengene dine?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men kan de egentlig forlange at du skal betale forsinkelsesrenter, når bankene er stengt? Det er jo utenfor din kontroll at du ikke får tak i pengene dine?

Det har du sannsynligvis rett i.

Uansett vil nok ikke en sånn streik vare i mange dagene. Det går på liv og helse løs i et land hvor kortbetaling er så ubredt som her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...