Gjest nei å nei å nei Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hva søren skal vi gjøre som har lønningsdato den 15. ??? http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article670031.ece 0 Siter
Gjest hallon Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 hvis ikke jeg får pengene mine den 15 så blir jeg siiint! 0 Siter
Gjest nei å nei å nei Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 hvis ikke jeg får pengene mine den 15 så blir jeg siiint! ...og jeg sulten ((((( 0 Siter
Gjest hallon Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Be om forskudd på lønna. ja det er jo faktisk krise hvis jeg ikke får feriepengene..... men de er så strenge med forskudd der jeg jobber..... 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hm.... Heldigvis har jeg autotrekk på husleie og banklån den 30/31 i mnd og foreløbig godt med penger på kontoen så det går greit om det blir streik foreløbig. Men jeg bør kanskje ta ut en del kontanter om det ikke ser ut til å bli noen løsning før den 12. ja... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det slo meg også. Jeg får lønning 13. juni, og jeg trenger pengene umiddelbart. Har f.eks. en voksen visa-regning jeg må betale innen 20. juni for å unngå hårreisende renter. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Pøh, kommer ikke til å gå en dag engang før det blir tvungen lønnsnemnd! Kan jo ikke la folk sulte heller, med barn i huset og allting! Hvis ikke en fullstendig bankstreik er en situasjon med uforholdsmessig store sammfunnsmessige konsekvenser så vet ikke jeg hva som er det! Samfunnet vårt fungerer ikke uten at banktjenestene fungerer. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Pøh, kommer ikke til å gå en dag engang før det blir tvungen lønnsnemnd! Kan jo ikke la folk sulte heller, med barn i huset og allting! Hvis ikke en fullstendig bankstreik er en situasjon med uforholdsmessig store sammfunnsmessige konsekvenser så vet ikke jeg hva som er det! Samfunnet vårt fungerer ikke uten at banktjenestene fungerer. Forresten så syns jeg streik er noe forbanna herk og svineri! Rammer alltid uskyldig tredjepart mest, og er bare en pest og en plage! Streik i vei for høyere lønn, så renta kan stige og vi få ennå dårligere råd! Bare tull. Bare så det er sagt. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Det slo meg også. Jeg får lønning 13. juni, og jeg trenger pengene umiddelbart. Har f.eks. en voksen visa-regning jeg må betale innen 20. juni for å unngå hårreisende renter. En "voksen" visa-regning? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 En "voksen" visa-regning? Jupp. Har blant annet betalt en sydentur for meg og en kompis (han overfører naturligvis sin del av utgiftene til meg), samt en del annen smårask. Er nok på rundt 11000 kroner for mai. Altså har jeg ikke lyst til at rentene skal begynne å løpe, og det gjør de hvis jeg ikke betaler regninga før 20. juni (tror jeg det er). 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jupp. Har blant annet betalt en sydentur for meg og en kompis (han overfører naturligvis sin del av utgiftene til meg), samt en del annen smårask. Er nok på rundt 11000 kroner for mai. Altså har jeg ikke lyst til at rentene skal begynne å løpe, og det gjør de hvis jeg ikke betaler regninga før 20. juni (tror jeg det er). Men kan de egentlig forlange at du skal betale forsinkelsesrenter, når bankene er stengt? Det er jo utenfor din kontroll at du ikke får tak i pengene dine? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Men kan de egentlig forlange at du skal betale forsinkelsesrenter, når bankene er stengt? Det er jo utenfor din kontroll at du ikke får tak i pengene dine? Det har du sannsynligvis rett i. Uansett vil nok ikke en sånn streik vare i mange dagene. Det går på liv og helse løs i et land hvor kortbetaling er så ubredt som her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.