Gå til innhold

Er virkelig huskjøpere så dumme....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk styling i mer eller mindre grad har MYE for seg for å lokke kjøpere.

Det er vanskelig å tenke seg oldemors leilighet trekke unge kjøpere.

Det er ikke alltid så lett å se mulighetene med en masse nips og fotografier rundt omkring....

Gjest Calóni
Skrevet

Tja...mye handler jo om det å klare å se potensiale i en ev. ny bolig. Det blir kanskje lettere om den ser ut slik som det på den linken, eller om den er fylt av møbler fra loppemarked, rot etc.?

Man er jo gjerne pinlig nøyaktig med rengjøringen når man har visning også. Kjøperen vet jo at huset skal være rengjort før overdragelse, men det er likevel koseligere å se på et rent hus.

Om jeg skulle solgt bilen min, ville jeg vasket den først ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Og før du retter meg på dette,-

Jeg vet at en bil utenfor ikke gjør boligen bedre inni. Men det handler om helheten, og boligen vil se mer fristende ut. Jeg ville vært mer fristet til å kjøpe et hus med lekkert inngangsparti, og kanskje en fin bil, enn et hus med masse skrot stående utenfor, og en ødelagt sykkel.

Gjest pekka
Skrevet

Det ser jo riktig flott ut da. Jeg lurer på hvordan bildet ville bli med en gammel rusten bil og en liten flassete trepram ;) Det ser -nesten- ut som det sitter en blondine i bilen tilogmed :)

Jeg handler ikke hus utfra bilder, bare så det er sagt hehe

Skrevet

Da kan du si at alle som lar seg påvirke av reklame er dumme.

Det virker helt sikkert, og han har et poeng når han snakker om å vise boligens potensiale. Man ser at det er plass til både bil og båt, og en strøken bil eller båt er med på å dra opp helhetsinntrykket, og det apellerer nok helt sikkert til de som er i målgruppen (ikke meg, da).

Skrevet

Godt poeng. Men mange er nok så dumme, ja.

Veltalenhet og fine fasader har lurt mange:-)

Skrevet

Og før du retter meg på dette,-

Jeg vet at en bil utenfor ikke gjør boligen bedre inni. Men det handler om helheten, og boligen vil se mer fristende ut. Jeg ville vært mer fristet til å kjøpe et hus med lekkert inngangsparti, og kanskje en fin bil, enn et hus med masse skrot stående utenfor, og en ødelagt sykkel.

Ja, jo, jeg er enig i det. Men halloen: En Porsche??? Snakk om å ta i!

Men det skal de ha: Det skremmer nok de fleste litt mindre bemidlede effektivt bort ;-)

Gjest Calóni
Skrevet

Men det skal de ha: Det skremmer nok de fleste litt mindre bemidlede effektivt bort ;-)

Jeg tenkte ikke over at det var en Porsche akkurat, da. Men skal man slå til, så skal man slå til, eller hva? ;)

Skrevet

Jeg tenkte ikke over at det var en Porsche akkurat, da. Men skal man slå til, så skal man slå til, eller hva? ;)

Ja, jøss :o)

Skrevet

Litt mindre bemidlede ja.

Boligen ble jo kjøpt for 17! millioner kroner i fjor og ble nå videresolgt med en gevinst på 17 millioner kroner i fjor. Nå er den videresolgt med en gevinst på 6,5 millioner.

Min mening da er at; har man råd til bolig til 17 mill. så har man råd til porsche også.

Skrevet

Husker at vi humret litt for oss selv da vi var på visning på et hus og i prospektet var det lagt ved tegningene av huset. I car-porten hadde arkitkten tegnet inn en Porsche! ;-)

Nå var dette et litt sånn "velstands-vorte-hus" fra boomen på 80-tallet (rett før krakket...), og huset ble utbudt for salg på 90-tallet med betydelig tap.

men da var det et hus som hadde vært dyrt fordi markedet var litt "crazy", ikke fordi det vrieklig VAR et flott hus med flott beliggenhet osv.

Huset i artikkelen du viser til er jo mye flottere og ekstremt mye durere, og tiltrekker seg naturlignok kjøpesterke grupper.

Når man selger boliger selger man jo ofte "drømmen" om hvordan det vil være å bo der. Det har jo allerede vært omtalt i aviser, tv osv alt fra det gamle trikset med å ha nybakt brød, til slikt som å ha blomster, fjerne en del møbler, barnetegninger fra kjøkkenet osv.

Det har jo også vært omtalt at man kan kjøpe "styling" som en tjeneste, der det kommer noen med utleiemøbler og stæsj for å pynte opp for salg.

En venninne som solgte en helt ordinær rekkehusleilighet fikk skryt fra flere på visningen over at hun hadde hatt flotte bilder på finn.no. Hun hadde ikke stylet leiligheten, men hadde leid inn en proff fotograf for å ta flotte bilder med god lyssetting osv.

Dette gjorde trolig at flere kom på visning enn dersom bildene hadde vært mer amatørmessige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...