Gå til innhold

Drar dere ut kontakten på småelektriske apparater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke man skal krype bak veggseksjoner og dra ut alt man kommer over, bare så det er sagt.

Men: hårføneren, vannkokeren, kaffetrakteren og sikkert flere sånne ting jeg ikke kommer på akkurat nå: drar dere ut?

Vi er veldig påpasselig med det. Vi hadde sånn elektriker her til gjennomgang av huset, og han sa at sånne ting bør trekkes ut etter bruk.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

10

• Lillemus

5

• Åsemor

3

• keinstein

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hallon
Skrevet

kaffetrakter, vannkoker sitter i kontakten hele tiden her... sikkert ikke bra men....

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Jeg drar ut alle kontakter etter bruk av små elektriske artikler. Trodde dette var normal fornuft jeg?

ikke fast nick
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Her i huset er det kun kaffetrakteren jeg trekker ut av støpselet hver dag. Andre ting som føner og slikt brukes så sjelden at de er koblet ut hele tiden. Reiser jeg bort om sommeren, kobler jeg også ut både tv og video.

Skrevet

Jeg drar ut alle kontakter etter bruk av små elektriske artikler. Trodde dette var normal fornuft jeg?

Ingen av mine bekjente gjør det.

Skrevet

Hvorfor det?

I følge denne e-verkfyren kan en brann starte der.

(Noen andre kan helt sikkert gi deg et bedre svar)

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi drar ut kaffetrakter, hårføner og brødrister mellom hvert bruk.

TV. radio, stereo og datamaskiner trekker vi kontakten på når vi reiser bort for lengre tid.

Men vi skrur av TV-en med av-knappen hver kveld, ikke bare med fjernkontrollen.

Skrevet

Drar ikke ut barbermaskin eller tannbørste engang jeg.

Ganske enkelt fordi det av typen som skal stå i for å rense seg selv og vedlikeholde batteriet.

Gjest Aina E
Skrevet

I følge denne e-verkfyren kan en brann starte der.

(Noen andre kan helt sikkert gi deg et bedre svar)

Aha, sånn sett, ja... Det er jo logisk. men jeg drar de ikke ut, nei. Her står vannkoker, pc'er alt mulig i kontakta til enhver tid. De er jo skrudd av. Ellers må det jo være alvorlige feil og ikke-godkjent utstyr som skaper sånt?

Men jeg opplevde noe skummelt. En pære i et av garderobeskapene mine hadde ikke slukket da jeg lukket skapet. Det var kommet noe i mellom. Når jeg kom hjem senere samme dag, hadde pæra smeltet seg igjennom skjerm, noen syntetiske klær og det var i ferd med å ta fyr i noe annet. Flaks jeg ikke dro langt, for jeg reddet det akkurat.

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Ingen av mine bekjente gjør det.

Jeg har alltid hørt at man skal trekke kontakten ut av kaffetrakteren og andre småelektriske apparater fordi det det kan være brannfarlig å ha kontakte inni. Dette er noe som jeg har hørt om igjen og om igjen fra venner, kollegaer, sjefer, familie og andre bekjente hele livet mitt og ser på som en selvfølge.

Skrevet

Aha, sånn sett, ja... Det er jo logisk. men jeg drar de ikke ut, nei. Her står vannkoker, pc'er alt mulig i kontakta til enhver tid. De er jo skrudd av. Ellers må det jo være alvorlige feil og ikke-godkjent utstyr som skaper sånt?

Men jeg opplevde noe skummelt. En pære i et av garderobeskapene mine hadde ikke slukket da jeg lukket skapet. Det var kommet noe i mellom. Når jeg kom hjem senere samme dag, hadde pæra smeltet seg igjennom skjerm, noen syntetiske klær og det var i ferd med å ta fyr i noe annet. Flaks jeg ikke dro langt, for jeg reddet det akkurat.

Oi! Skummelt. Fint det gikk bra, da!

Skrevet

Drar ut kontakten på kaffektrakter når vi ikke er hjemme. Hårføner er det ikke plass til å ha liggende fremme, så den går i skapet etter bruk. Drar ut kontakten på tv hver dag pga et nestenbranntilløp da av og på knappen "brant fast".(kun en tv). Drar ut andre tvkontakter når vi reiser bort.

Skrevet

Vi hadde en kontrollør på besøk her. Han sa det samme som elektrikeren du hadde på besøk. Etter det har jeg i det minste dratt ut hårføhneren. Jeg har også plassert mor-barn lampen litt lenger vekk fra møbler og gardiner. Slike lamper gjør visst mye skade.

Gjest theoline
Skrevet

Oi, hårføneren prøver jeg å huske, men alt annet er jeg veldig dårlig på!

Har konstant 1-2 mobilladere plugget inn også, det er sikkert ikke bra, bør vel skjerpe meg litegranne!

Skrevet

Føner og vannkoker er koblet til kun når de er i bruk. Kaffetrakter har jeg ikke, men kjærestens er ikke koblet til med mindre den er i bruk heller. Likeså kjøkkenmaskinene.

Skrevet

Oi, hårføneren prøver jeg å huske, men alt annet er jeg veldig dårlig på!

Har konstant 1-2 mobilladere plugget inn også, det er sikkert ikke bra, bør vel skjerpe meg litegranne!

_Der_ må jeg også skjerpe meg, med telefonladerene!

Skrevet

Vi hadde en kontrollør på besøk her. Han sa det samme som elektrikeren du hadde på besøk. Etter det har jeg i det minste dratt ut hårføhneren. Jeg har også plassert mor-barn lampen litt lenger vekk fra møbler og gardiner. Slike lamper gjør visst mye skade.

Hva er en mor-barn-lampe?!

Gjest theoline
Skrevet

_Der_ må jeg også skjerpe meg, med telefonladerene!

Men kan det bli brann av det tro?

Hørte det ble sagt at det tappet strøm når de sto inne, men er de ikke innplugget, finner jeg de ikke igjen, jeg er et rotehue...

Men kaffetrakter og vannkoker holder seg vel på plass om jeg drar ut kontakten da, så der skal jeg skjerpe meg!

Skrevet

Vi er nok ganske dårlige på det der. Men bruker ikke kaffetrakter, hårføner, vannkoker og sånt så det står uansett ikke i, men mobilladere, mini-støvsugeren og microbølgevogna står i hele tida.. Vi slår ikke av hovedknappen på tv engang, det plager meg litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...