Gå til innhold

Drar dere ut kontakten på småelektriske apparater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er en mor-barn-lampe?!

Det heter kanskje uplight også? En gulvlampe der den største delen lyser opp mot taket, men den lille delen på siden kan reguleres. Den på siden er det lett for at barn snur og vender på - f. eks mot møbler og gardiner.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

10

• Lillemus

5

• Åsemor

3

• keinstein

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk for påminnelsen:-) gjorde det nå jeg..

Har alltid hørt man bør trekke ut disse tingene, men det eneste jeg alltid er nøye med er tv/dvd/tuner, selv om venninna mi hadde brann i romjula grunnet en kaffetrakter! (hun hadde slått den av, men ikke tatt ut kontakten)

Skrevet

Det heter kanskje uplight også? En gulvlampe der den største delen lyser opp mot taket, men den lille delen på siden kan reguleres. Den på siden er det lett for at barn snur og vender på - f. eks mot møbler og gardiner.

*hahaha* Mor-barn-lampe? Det har jeg aldri hørt noen kalle den typen lamper! :o)

Skrevet

*hahaha* Mor-barn-lampe? Det har jeg aldri hørt noen kalle den typen lamper! :o)

Det var kontrolløren her som forbante sånne lamper. Han kalte den mor-barn lampe, så da ble den hetende det ;-)

Du ser vel både mora og ungen i lampa? Med min fantasi er det lett, he he..

Gjest Aina E
Skrevet

Oi! Skummelt. Fint det gikk bra, da!

Joda, det gjorde det.

Men burde jeg søke forsikringsselskapet om å få erstattet klærne? Eller er det egen dumhet at jeg ikke sjekket av døra var ordentlig igjen?

Eller burde jeg stevne produsenten av skapet for å lage uttak til elektriske pærer i hyller ment på klær??

Skrevet

Jeg har sett de omtalt som mor-barn-lampe i reklame. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Vi er nok ganske dårlige på det der. Men bruker ikke kaffetrakter, hårføner, vannkoker og sånt så det står uansett ikke i, men mobilladere, mini-støvsugeren og microbølgevogna står i hele tida.. Vi slår ikke av hovedknappen på tv engang, det plager meg litt.

Microbølgevogna? *flire* Nå har jeg hørt det også ;)

Mobilladere tar strøm så lenge de står i kontakten, selv om de ikke har telefonen tilkoblet. Strømsparingstips, med andre ord :D

Skrevet

Microbølgevogna? *flire* Nå har jeg hørt det også ;)

Mobilladere tar strøm så lenge de står i kontakten, selv om de ikke har telefonen tilkoblet. Strømsparingstips, med andre ord :D

Mihromølgnemogna.

Skrevet

Ja -de dras ut rett etter de er ferdig brukt.

Gjest Aina E
Skrevet

Mihromølgnemogna.

Regner med du har småunger, som kan stave sånn?? :-)

Gjest pekka
Skrevet

Jeg trekker kun ut kontakter når det er lyn og torden, og når vi blir bortreist ei stund. Har faktisk ikke tenkt så mye på faren, så takk til deg. Jeg skal begynne å bli flinkere.

Skrevet

Regner med du har småunger, som kan stave sånn?? :-)

Aner ikke hvor jeg har fått dette micromølgevogn-ordet fra, men hver gang jeg skal si det så sier jeg det på 5 teite måter. (Inni meg, selvsagt... noe annet skulle tatt seg ut. Jeg sier det høyt bare en gæren gang)

Barnet mitt kan hverken snakke, lese eller skrive, så ingen gullkorn derfra enda.

Gjest prust
Skrevet

Hårføner bruker vi så sjelden, så den tas alltid ut etter bruk. Vannkokeren tar jeg også ut av kontakten etter bruk fordi jeg er livredd skolding. Kaffetrakteren tas ikke så ofte ut, men den er koplet til en lysrørkontakt, dvs at når lyset er slokket, virker ikke kontakten.

Da det tordnet så sabla her i går, trakk jeg ut kontakten på TV'en (pluss antennen), stereoanlegget, vaskemaskinen og tørketrommelen. Glemte PC'en...

Skrevet

Jeg når ikke fram til kontaktene jeg så slikt får jeg ikke alltid gjort nei.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Nei, jeg drar ikke ut kontakter. Bare pc'n når jeg reiser bort, for jeg er redd for lyn/torden og at harddisken skal bli sletta.

Hårfønern står i bestandig. Også brødristern, enda vi bare bruker den en sjelden gang. Og TV'n, men jeg slår av den 'røde kanppen' om natta, og når vi er på jobb.

Og stereogreier står i, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, komfyr.

Man kan da ikke demontere havle huset av redsel for brann vel?????

Syns det er nok å trekke gardiner for og fra, slå lys på og av og sånt, lukke vinduer. Tror ikke jeg er unormal heller, selv om det ser slik ut her......

Skrevet

Jeg drar ut støpslene på kaffetrakteren, brødristeren og hårføneren - men hårføner bruker ingen av oss, så den teller egentlig ikke. Oppvaskmaskin, vaskemaskiner, PC-utsyr osv får stå tilkoblet hele tiden. Kan ikke akkurat dra fram komfyren og trekke ut støpslet hver gang jeg skal forlate huset vel?

Skrevet

Hver sin smak... :o) Jeg har selv et gammel vrak av ei mor-barn lampe med en uplight og en spot - men den skal sannelig gå i søpla når jeg flytter! Den er både skev og skakk og jeg lånte den bare til jul for 2,5 år siden ettersom jeg nettopp hadde flyttet inn og ikke hadde fått kjøpt meg lamper ennå... Og her står den da, fremdeles.

Skrevet

Jeg har trådløse brytere. Det virker slik at jeg kan bryte strømmen til de apparatene jeg vil med 5 knapper når jeg legger meg eller går ut. Det sparer en tusenlapp i året pga alle de unødige strømforsyningene som da kobles ut.

Søk f eks på www.clasohlson.no "trådløs bryter"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...