Gjest AveM Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hver sin smak... ) Jeg har selv et gammel vrak av ei mor-barn lampe med en uplight og en spot - men den skal sannelig gå i søpla når jeg flytter! Den er både skev og skakk og jeg lånte den bare til jul for 2,5 år siden ettersom jeg nettopp hadde flyttet inn og ikke hadde fått kjøpt meg lamper ennå... Og her står den da, fremdeles. He he.. Den lampa er ikke helt min smak heller, synes bare den var så komisk med alle de "barna" :-) Jeg har den ikke altså.. Jeg har en sånn som du, tror jeg, men den er ikke blitt skjev og skakk enda. Jeg liker den så godt pga at den lyser stua veldig bra opp. Vi har stor stue, og ser fram til vi skal pusse opp. Da skal det være spotter i taket noen steder. Jeg må ha mye lys rundt meg. 0 Siter
fresja Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Hårføner drar jeg utor kontakten etter bruk. Kaffetrakter og vannkoker står i hele tiden, men jeg drar de ut kontaktene dersom jeg reiser bort for en tid. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 He he.. Den lampa er ikke helt min smak heller, synes bare den var så komisk med alle de "barna" :-) Jeg har den ikke altså.. Jeg har en sånn som du, tror jeg, men den er ikke blitt skjev og skakk enda. Jeg liker den så godt pga at den lyser stua veldig bra opp. Vi har stor stue, og ser fram til vi skal pusse opp. Da skal det være spotter i taket noen steder. Jeg må ha mye lys rundt meg. Hadde lampa stått på egenhånd så hadde den nok blitt med på flyttelasset, men jeg er stygt redd for at den ramler overende om den ikke støtter seg mot bokhylla... *Må kikke litt på lampesidene til Ikea før jeg legger meg* ;o) 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Nei. Drar ut kontakter når vi drar på ferie o.l Eneste som draes ut når vi ikke er hjemme, er oljeovnen. 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Ja, vi trekker ut kontaktn på nesten alt. Tror det er kun vannkokeren som ofte står i mellom bruk. men føner, trakter og brødrister tas ut. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Drar ut alt. Men har sluttet med å dra ut vaskemaskin- og tørketrommelkontaktene. Gjorde det før. Og når det tordner tar jeg hovedsikringen i huset. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hvorfor skal man trekke ut kontakten til fx hårføner? Kan den begynne å blåse av seg selv liksom? Eller er det i tilfelle lynnedslag? 0 Siter
Gyda Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Nei, der er vi altfor sløve. Takk for påminninga. 0 Siter
org Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Hvorfor skal man trekke ut kontakten til fx hårføner? Kan den begynne å blåse av seg selv liksom? Eller er det i tilfelle lynnedslag? Vet sannelig ikke. Men elektrikeren nevnte føneren spesielt. 0 Siter
org Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Jeg har trådløse brytere. Det virker slik at jeg kan bryte strømmen til de apparatene jeg vil med 5 knapper når jeg legger meg eller går ut. Det sparer en tusenlapp i året pga alle de unødige strømforsyningene som da kobles ut. Søk f eks på www.clasohlson.no "trådløs bryter" Hm. Snedig. Men da _brytes_ strømmen, da? (Merkelig spørsmål... Naturligvis gjør den det) Men hvor mye koster det, og hvem kan installere? 0 Siter
org Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Nei, jeg drar ikke ut kontakter. Bare pc'n når jeg reiser bort, for jeg er redd for lyn/torden og at harddisken skal bli sletta. Hårfønern står i bestandig. Også brødristern, enda vi bare bruker den en sjelden gang. Og TV'n, men jeg slår av den 'røde kanppen' om natta, og når vi er på jobb. Og stereogreier står i, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, komfyr. Man kan da ikke demontere havle huset av redsel for brann vel????? Syns det er nok å trekke gardiner for og fra, slå lys på og av og sånt, lukke vinduer. Tror ikke jeg er unormal heller, selv om det ser slik ut her...... Neida, du slipper demontering av hus. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hm. Snedig. Men da _brytes_ strømmen, da? (Merkelig spørsmål... Naturligvis gjør den det) Men hvor mye koster det, og hvem kan installere? Du selv installerer, ingen elektriker trengs. Vær litt OBS på rekkevidden, den kan være noe kort. Det fører bare til at du må ta en liten rundtur nærmere de bryterne som ikke reagerer. Det virker helt fint. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Neida, du slipper demontering av hus. hehhh... Det blir nesten demontering hvis alle apparater og alle dingser skal ha støpselet ut. Kryper du bak komfyren, vaskemaskinen, oppvaskmaskinen ..herregud, det ville tatt en halvtime å forlate huset, i tillegg til den halvtimen jeg bruker på badet osv... Hihi.. Og så på'n igjen når jeg returnerer. Men man kan jo selvsagt gjøre alle tingene etterhvert.. sånn, nå har jeg laget middag liskom, ut med kontakt. Ånei, nå skal jeg varme noe på komfyren, inn med kontakt (etter å ha trukket komfyren ut fra benken, noe som hos meg krever to personer) Ærlig talt høres det litt tvangsnevrotisk ut. Jeg kjenner en tvangsnevrotiker,og han har mye å gjøre skal jeg fortelle deg. det er så mange ting som må være på spesielle måter... Men jeg skal ikke henge ham ut her ved å gå i detaljer. Og forresten, han har ingen diagnose. Han bare driver venner og kjente og familien til VANVIDD.. 0 Siter
Lucretia Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Ja, det gjør jeg. Her i huset er det kun kaffetrakteren jeg trekker ut av støpselet hver dag. Andre ting som føner og slikt brukes så sjelden at de er koblet ut hele tiden. Reiser jeg bort om sommeren, kobler jeg også ut både tv og video. hårføner ja. Ikke vannkoker, men det er fordi det stikk-kontakt-hullet som den er plugget i, ikke har strøm i seg med mindre man trykker på en knapp på veggen (som slår seg automatisk av etter en viss tid). 0 Siter
Lucretia Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Ja, det gjør jeg. Her i huset er det kun kaffetrakteren jeg trekker ut av støpselet hver dag. Andre ting som føner og slikt brukes så sjelden at de er koblet ut hele tiden. Reiser jeg bort om sommeren, kobler jeg også ut både tv og video. oj den skulle egentlig under hovedinnlegget sorry. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hårføneren drar jeg alltid ut, fordi kontakten er oppe "i" lyset på speilet, og knaggen til føneren på "andre" siden av veggen, så ledningen ville hengt tvers over badet. Vannkokeren rydder jeg vekk når ikke er i bruk, så den står ikke i. Mobilladeren tas alltid ut pga stikkontakt-mangel Men kaffetrakteren står alltid i. 0 Siter
org Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Skrevet 3. juni 2006 Du selv installerer, ingen elektriker trengs. Vær litt OBS på rekkevidden, den kan være noe kort. Det fører bare til at du må ta en liten rundtur nærmere de bryterne som ikke reagerer. Det virker helt fint. Ok, takker. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 http://www.lampebutikken.no/product_info.php?products_id=290 Her ser du meg og ungene ;-) *rister av latter* ) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Mobilladere står i her og der, men ellers trekker jeg alltid ut kontakten av vannkoker, brødbakemaskin o.l etter bruk. Er microbølgeovn (evt microbølgevogn:-) et småelektrisk apparat? I så fall syndes det her. Føneren står også i, men når lyset slukkes på badet så virker ikke kontakten uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.