Gjest kanskje ny jobb etter hvert Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Sitter og skriver en dønn kjedelig jobbsøknad som jeg ser blir for lang, men vet ikke hva jeg bør ha med og hva jeg bør ta bort. Akkurat hva er det man bør ha med for å få de til å forstå at det er jeg som er den rette for jobben? 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Du trenger ikke å skrive for langt. Du skal i første omgang vekke deres interesse slik at du blir kalt inn til intervju. Der begynner prosessen å overbevise de om at du er den rette for jobben. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Ta bort ting som bare er oppramsing om deg og som allikevel finnes i CV-en. Jobbsøknaden skal innholde en forklaring på hvorfor du vil ha akkurat den jobben, hvilke egenskaper du har som passer der og hvorfor de bør ansette deg. Kutt så mye du kan i tomprat og oppramsing, og avrund heller søknaden med noe à la "jeg håper vi kan ta en samtale så jeg kan fortelle mer om hva jeg kan bidra med etc etc" 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Jobb mye med å lage en god CV. Skriv kort søknad, men berør de viktigste punktene som de spør etter. Uten at du gjentar alt som står i CV'n. De skal tross alt helst lese begge deler. 0 Siter
mrxx Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Søknaden bør ikke være over en side. Den skal være kort og presis. Sett deg ned og analyser hva de virkelig spør etter i annonsen, så skriver du den bakgrunnen du har som har mest mulig "innertier" etter dette. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Søknaden bør ikke være over en side. Den skal være kort og presis. Sett deg ned og analyser hva de virkelig spør etter i annonsen, så skriver du den bakgrunnen du har som har mest mulig "innertier" etter dette. En halv side er da nok til det? 0 Siter
mrxx Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 En halv side er da nok til det? Joda, men med navn og adresser, underskrifter og innhold, så blir det ei side. 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 http://www.dinside.no/php/art.php?id=299681 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.