Gå til innhold

Jobbsøknad - hva skriver man?

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje ny jobb etter hvert
Skrevet

Sitter og skriver en dønn kjedelig jobbsøknad som jeg ser blir for lang, men vet ikke hva jeg bør ha med og hva jeg bør ta bort.

Akkurat hva er det man bør ha med for å få de til å forstå at det er jeg som er den rette for jobben?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Du trenger ikke å skrive for langt. Du skal i første omgang vekke deres interesse slik at du blir kalt inn til intervju. Der begynner prosessen å overbevise de om at du er den rette for jobben.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ta bort ting som bare er oppramsing om deg og som allikevel finnes i CV-en.

Jobbsøknaden skal innholde en forklaring på hvorfor du vil ha akkurat den jobben, hvilke egenskaper du har som passer der og hvorfor de bør ansette deg.

Kutt så mye du kan i tomprat og oppramsing, og avrund heller søknaden med noe à la "jeg håper vi kan ta en samtale så jeg kan fortelle mer om hva jeg kan bidra med etc etc"

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jobb mye med å lage en god CV.

Skriv kort søknad, men berør de viktigste punktene som de spør etter. Uten at du gjentar alt som står i CV'n. De skal tross alt helst lese begge deler.

Skrevet

Søknaden bør ikke være over en side. Den skal være kort og presis. Sett deg ned og analyser hva de virkelig spør etter i annonsen, så skriver du den bakgrunnen du har som har mest mulig "innertier" etter dette.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Søknaden bør ikke være over en side. Den skal være kort og presis. Sett deg ned og analyser hva de virkelig spør etter i annonsen, så skriver du den bakgrunnen du har som har mest mulig "innertier" etter dette.

En halv side er da nok til det?

Skrevet

En halv side er da nok til det?

Joda, men med navn og adresser, underskrifter og innhold, så blir det ei side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...