Gjest må man ha det? Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Leste denne idag: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=834 og kom til å tenke på at hvis jeg en dag skulle finne på å gifte meg, så har jeg faktisk ingen som kan stille som forlover. Ingen venner, ingen søsken, ingen kollega - kort sagt ingen. Kan man gifte seg uten å ha forlovere? 0 Siter
KaVa Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Huff, for et trist innlegg! ar du ingen som kan stille? Søskenbarn, naboer - hva som helst? Når det er sagt, så tror jeg ikke man MÅ ha en forlover, men man må ha et vitne. Dette vitnet kan være "hvemsomhelst". Tror jeg, i alle fall. (Har et vennepar som giftet seg i en ambassade et annet sted i verden, og de hadde IKKE forlovere med seg, og det satt en gammel, kroket dame der som "vitne") :-) 0 Siter
Gjest Fresi Fantastika Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hvis du skal gifte deg vil du nødvendigvis ha en brudgom du kjenner. Han har kanskje en søster, eller hans forlover har en kone som kan stille? Rent formelt skal en forlover bare skrive under på et papir om at h*n så vidt h*n vet er du den du gir deg ut for å være og så vidt h*n vet er du ikke gift fra før. Forloverne behøver ikke å delta under vielessermonien, da skal man bare ha et vitne. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Du må slett ikke ha forlover. Det må være vitner, akkurat som når man underskriver noe, så må det noen ganger være vitner på at det faktisk er du som underskriver. Da kan man jo nærmest hanke inn en forbipasserende.. Hvsi du ikke har noen som du har et godt og fortrolig forhold til, er det like greit å ikke ha forlover, spør du meg. En annen sak er at alle mennesker trenger egentlig å ha en venn. Minst. Så jobb med saken?? 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hvis du skal gifte deg vil du nødvendigvis ha en brudgom du kjenner. Han har kanskje en søster, eller hans forlover har en kone som kan stille? Rent formelt skal en forlover bare skrive under på et papir om at h*n så vidt h*n vet er du den du gir deg ut for å være og så vidt h*n vet er du ikke gift fra før. Forloverne behøver ikke å delta under vielessermonien, da skal man bare ha et vitne. psst.... Har da hørt om folk som gifter seg uten så mye som å ha SETT brudgommen før.. Dessverre. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Selvfølgelig. Mamma jobbet i kirken, og hun stilte i blant opp som vitne. Eller sekretæren der. Går så fint atte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.