Gå til innhold

Altfor mange voldtektstiltalte går fri.

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Det er selvfølgelig fælt, men det er dessverre sånn at det er utrolig vanskelig å bevise en voldtekt.

Forjævlig, men det er bedre med 10 skyldige som går fri enn at 1 uskyldig blir dømt.

politiet er ofte elendig til å prioritere de sakene ,

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

politiet er ofte elendig til å prioritere de sakene ,

Det vet jeg ikke noe om.

Men uansett er det ord mot ord. Selv blåmerker trenger ikke å bevise noe som helst. Det er ord mot ord om han begynner å bable om tøff sex.

De eneste voldtektene som gjerne blir oppklart er vel de som finner sted ute og hvor gjerningsmannen er ukjent - men dette er naturligvis kun en brøkdel av voldtektene.

Gjest daniill
Skrevet

Det vet jeg ikke noe om.

Men uansett er det ord mot ord. Selv blåmerker trenger ikke å bevise noe som helst. Det er ord mot ord om han begynner å bable om tøff sex.

De eneste voldtektene som gjerne blir oppklart er vel de som finner sted ute og hvor gjerningsmannen er ukjent - men dette er naturligvis kun en brøkdel av voldtektene.

En god venninne av meg, tok samboeren sin på fersken mens han misbrukte den lille sønnen...

Men siden det er ord mot ord, gikk han fri...

Jævlig bittert for henne...

Han misbrukte datteren også, hun prøvde ta livet av seg som 9-åring...

Men det må vel bare være slik, når det er ord mot ord.

Gjest Violsa
Skrevet

Det vet jeg ikke noe om.

er ikke sånn i det hele tatt.

Det du sier der er feil , og bør stå uimotsagt fordi det kan avskrekke folk fra å annmelde

Hvis du leser litt på lovdata.no vil du finne mange voldtektsdommer også der hvor det er en kjent person som voldtar. såkalte Nachspiel voldtekter etc

mange ganger blir jo ikke de såkalte overfallsvoldtekene oppklart heller , siden de ikke greier å finne ut hvem gjerningsmannen er

ShitDiddelyDo
Skrevet

En god venninne av meg, tok samboeren sin på fersken mens han misbrukte den lille sønnen...

Fantes det ingen fysiske bevis på gutten?

I så fall holder det jo ikke med ord mot ord. Det er tross alt ulovlig å ha sex med mindreårige.

Noe annet blir det hvis det kan påvises sex mellom en mann og en dama og dama anmelder mannen for voldtekt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

er ikke sånn i det hele tatt.

Det du sier der er feil , og bør stå uimotsagt fordi det kan avskrekke folk fra å annmelde

Hvis du leser litt på lovdata.no vil du finne mange voldtektsdommer også der hvor det er en kjent person som voldtar. såkalte Nachspiel voldtekter etc

mange ganger blir jo ikke de såkalte overfallsvoldtekene oppklart heller , siden de ikke greier å finne ut hvem gjerningsmannen er

Jeg har da aldri skrevet at disse nachpielvoldtekene aldri blir oppklart. Men det er nå engang fakta at svært få av dem blir det.

Og selvfølgelig blir ikke alle overfallsvoldtekter oppklart.

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg har da aldri skrevet at disse nachpielvoldtekene aldri blir oppklart. Men det er nå engang fakta at svært få av dem blir det.

Og selvfølgelig blir ikke alle overfallsvoldtekter oppklart.

det virket som om du trodde at flesteparten av voldtektene som kommer til rettsak er overfallsvoldtekter av en fremmed.

vet at bare 90% av alle annmelde voldtekter blir henlagt.

Men også svært mange av de som det blir rettsak av er såkalte nachspielvoldtekter

ShitDiddelyDo
Skrevet

det virket som om du trodde at flesteparten av voldtektene som kommer til rettsak er overfallsvoldtekter av en fremmed.

vet at bare 90% av alle annmelde voldtekter blir henlagt.

Men også svært mange av de som det blir rettsak av er såkalte nachspielvoldtekter

Nei. Det jeg mente å si var at flertallet av voldtektene som finner sted blir begått av folk man kjenner, møter på byen, eller lignende, og at disse er mye, mye vanskeligere å oppklare enn overfallsvoldekter (forutsett at man finner gjerningsmannen).

Nettopp fordi det nesten alltid er ord mot ord, og med mindre gutten blir tatt i åpenbare løgner eller framstår ekstremt lite troverdig, vil tvilen komme ham til gode.

Det er synd at det er sånn, for mange lømler går fri og mange jenter tør ikke engang anmelde voldektene nettopp fordi de vet at det aldri vil føre til dom uansett, men jeg ser ingen annen løsning på problemet. Med mindre vi alle skal overvåkes 24 timer i døgnet med kameraer - noe som naturligvis ikke er realiserbart eller hensiktsmessig.

petter smart
Skrevet

Det må faktisk være slik ja.

Det er jo også en del kvinner som anklager mannen for overgrep ifm et samlivsbrudd. En kan ikke bare tro noen på deres ord i slike saker.

Skrevet

Jeg tror nok noen, om ikke alle, hadde tenkt seg to ganger om.

De fleste voldtektsoffer kjenner overgriperen. Det er med andre ord "normale" mennesker som begår overgrepene (og ikke gale raringer som hopper fram fra buskene). Jeg tror en del ville latt være dersom straffene var ekstremt harde.

Vi hadde i alle fall fått dem vekk fra gata slik at de aldri fikk voldtatt igjen. For en ser jo at mange voldtektsforbrytere forbryter seg gang på gang.

Jeg er i høyeste grad enig med deg ang lengre straffer

Men tror likevel ikke at voldtektsmenn tenker over mulige konsekvenser i det de tenker å utføre gjerningen.

Gjest daniill
Skrevet

Det må faktisk være slik ja.

Det er jo også en del kvinner som anklager mannen for overgrep ifm et samlivsbrudd. En kan ikke bare tro noen på deres ord i slike saker.

mulig mange går fri pga en feilaktig oppfatning om at det er så ekstremt utbredt og vanlig at kvinnfolk kommer med falske anmeldelser også. Men ja, jeg vet det forekommer, fins kvinnelig psykopater også.

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg håper, og tror, at påtalemyndighetene ikke tar ut tiltale i saker der det kun er ord mot ord.

Slike saker vil de aldri kunne vinne og det er bortkastet tid å prøve.

Man må ha enten fysiske bevis, vitner e.l.

jeg skal vitne i morra

voldtekt

er ord mot örd

Skrevet

jeg skal vitne i morra

voldtekt

er ord mot örd

Jeg vitnet som fornærmet i en annen type sak for kort tid siden.

Det var også ord mot ord. Og han ble dømt.

Forsøk på å oppmuntre deg litt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...