Gjest Calóni Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Finnes det noen sted hvor man kan låne/benytte "blindeskriftskrivemaskiner" (brailler)? Ev. noe sted hvor man har mulighet for å ta utskrift på en braille-printer? Jeg har ei blind venninne, og tenkte at det hadde vært gøy å sende henne et brev på blindeskrift. 0 Siter
Gemini Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg tviler på at hjelpemiddelsentralen låner ut sånt for "moro skyld". Du kjenner ikke til en annen som er blind da, eller et firma som forhandler slikt utstyr? http://www.bojo.no/prod/prs/index.htm kanskje, eller blindesprodukter.no 0 Siter
Gemini Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Mente jo ikke at du skulle kjøpe sånt utstyr (ref. forhandler), men om du tar med dokumentet ditt på en minnepinne, så kanskje du kunne få lov å ta en utskrift. Men de ville nok kanskje syntes det var en merkelig henvendelse... :-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg tviler på at hjelpemiddelsentralen låner ut sånt for "moro skyld". Du kjenner ikke til en annen som er blind da, eller et firma som forhandler slikt utstyr? http://www.bojo.no/prod/prs/index.htm kanskje, eller blindesprodukter.no Jeg har "ei venninne av ei venninne" som er blind, men hun ble blind som voksen, og selv om hun kan blindeskrift, så tviler jeg sterkt på at hun har en slik maskin. De fleste bruker vel printere istedet.. Men det hadde kanskje vært en idé (joda, en pussig en kanskje) å spørre en forhandler..hvem det nå er som er forhandlere Jeg gidder ikke gjøre en kjempeinnsats for å få til dette, for jeg sender jo mailer med henne ofte, men det hadde vært litt moro med et overraskelsesbrev i posten til henne, tenkte jeg Takk for tips, jeg får undersøke det videre! 0 Siter
Gemini Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har "ei venninne av ei venninne" som er blind, men hun ble blind som voksen, og selv om hun kan blindeskrift, så tviler jeg sterkt på at hun har en slik maskin. De fleste bruker vel printere istedet.. Men det hadde kanskje vært en idé (joda, en pussig en kanskje) å spørre en forhandler..hvem det nå er som er forhandlere Jeg gidder ikke gjøre en kjempeinnsats for å få til dette, for jeg sender jo mailer med henne ofte, men det hadde vært litt moro med et overraskelsesbrev i posten til henne, tenkte jeg Takk for tips, jeg får undersøke det videre! Som sagt, så er bojo tveter forhandler, og du finner dem på www.bojo.no Tror de holder til i Oslo, men det finner du jo fort ut av. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Som sagt, så er bojo tveter forhandler, og du finner dem på www.bojo.no Tror de holder til i Oslo, men det finner du jo fort ut av. Hmf...holder til i Oslo, ja :/ 0 Siter
Gemini Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hmf...holder til i Oslo, ja :/ Ring den lokale hjelpemiddelsentralen og spør da, hvis du veldig gjerne vil gjennomføre dette. Det kan jo hende de sier ja. Hvis de har sånt på lager da, og ikke bare formidler mellom forhandler og bruker. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Ring den lokale hjelpemiddelsentralen og spør da, hvis du veldig gjerne vil gjennomføre dette. Det kan jo hende de sier ja. Hvis de har sånt på lager da, og ikke bare formidler mellom forhandler og bruker. Mm...får vurdere tiltaksevne vs. gjennomføringslyst Takk for innspill! Du skal ikke se bortifra at det blir en telefon til hjelpemiddelsentralen til uka 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.