Gå til innhold

Spleiselag, asfaltering av vei...

Anbefalte innlegg

Gjest Personifica
Skrevet

De eldre beboerne innerst i veien jeg bor i har fremmet et forslag om asfaltering av veien. Jeg bor helt i starten av veien, bruker 3,5 m av den før jeg svinger inn stikkveien jeg bor i. Hele veiområdet har samme navn og er privat.

De som fremmer forslaget vil asfaltere den rette veistrekningen, som jeg i realiteten ikke bruker, og ikke stikkveien inn til meg. Og mener alle må betale.

Jeg sa jeg heller ville at vi skulle hente inn anbud på all vei o orådet og så dele på antall beboere. Ble møtt med latter, altså helt uaktuelt.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Naboene dine er rare. Når man først har en asfaltbil der, er det naturlig å ta alt.

Greit nok at du skal være med på spleiselaget selv om du bare bruker 3,5 m. Men de burde vært litt reale, og i alle fall latt deg få asfalt inn til deg, siden du vil ha det. Hvis det ikke er mange meter.

Gjest Personifica
Skrevet

Naboene dine er rare. Når man først har en asfaltbil der, er det naturlig å ta alt.

Greit nok at du skal være med på spleiselaget selv om du bare bruker 3,5 m. Men de burde vært litt reale, og i alle fall latt deg få asfalt inn til deg, siden du vil ha det. Hvis det ikke er mange meter.

Inn til meg, det er tre husstander her, er det 60 meter. Så prislappen blir selvsagt en annen enn det de har forespeilet seg hvis det skal asfalteres inn til oss.

Jeg synes det er noe som skurrer her. Er ikke særlig lysten på å betale for naboenes vei, uten å ha nytte av den selv.

Skrevet

Er det ikke naturlig å betale etter antall meter som brukes da? Jeg hadde ikke betalt likt for de som bodde innerst i veien.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig med mrxx. Det der hadde jeg ikke gått med på. Du skal da ikke betale for alle de andre.

Si du ordner din del av veien selv, og så tar du innkjørselen din i samme slengen. :)

Du kommer sikkert bedre ut av det økonomisk, og du får mer igjen for det.

Men det er klart: Da blir du bitchen i nabolaget. :)

Gjest Personifica
Skrevet

Enig med mrxx. Det der hadde jeg ikke gått med på. Du skal da ikke betale for alle de andre.

Si du ordner din del av veien selv, og så tar du innkjørselen din i samme slengen. :)

Du kommer sikkert bedre ut av det økonomisk, og du får mer igjen for det.

Men det er klart: Da blir du bitchen i nabolaget. :)

Ja det er nettopp det. Jeg blir hurpa. Men jeg kan bare ikke gå med på å betale for de andre. Godt å få luftet det litt her, begynte nesten å lure på om det var jeg som var rar siden alle var uenig med meg.

Forslaget ditt Mr.xx, synes jeg høres fornuftig ut.

mil1365380270
Skrevet

Inn til meg, det er tre husstander her, er det 60 meter. Så prislappen blir selvsagt en annen enn det de har forespeilet seg hvis det skal asfalteres inn til oss.

Jeg synes det er noe som skurrer her. Er ikke særlig lysten på å betale for naboenes vei, uten å ha nytte av den selv.

Tipper de kjenner hverandre godt, og du er den nye? Hvis de fastholder at du skal være med på å betale på hele veien, bare nekter du. Si du betaler for dine meter. Få med deg hvilket selskap dere skal bruke, også gjør du en privat avtale med de om at de tar din veistubb i forbindelse med resten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...