Gå til innhold

Ved en eventuell bankstreik

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg får lønning dagen etter at streiken muligens setter inn.

I VG leser jeg følgende:

"Du får ikke betalt regninger mens konflikten pågår. Dette kan du imidlertid gjøre på forhånd. Gå inn på nettbanken og legg regningen klar til den dagen den forfaller - så er du på den sikre siden."

Det høres bra ut. Da kan jeg legge regningene jeg må betale inn allerede i dag.

Men så leser jeg følgende:

"Det kan være lurt å betale viktige regninger med snarlig forfall før konflikten selv om det er litt i forkant av betalingsfristen. Med dagens lave rente taper man minimalt på å betale regningene noen dager før forfall."

Blir ikke det en motsigelse? Hvis det holder å legge inn regningene til betaling før streiken setter inn, så burde det da ikke være nødvendig å betale dem før den tolvte?

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Så spennende! - jeg satte akkurat INN en større sum i dag jeg - dum jeg! :)

Det blir sikkert ikke noe streik. En sånn streik ville jo stoppa Norge i løpet av få dager.

Men jeg har en viktig regning rentene vil løpe grusomt på hvis jeg ikke betaler den før 20. juni, og det vil jeg nødig. Kreditkort man ikke betaler før forfall koster skjorta, spesielt når regninga ligger på rundt 12000 kroner.

Og jeg får ikke lønn før 13. juni. Selv om jeg i verste fall kan begynne å knote med sparekontoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...