Gjest bare beatrice Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 da jeg bestilte timen måtte jeg fortelle hva jeg kom for. Men nå har jeg tenkt til å ta opp noe annet enn det jeg sa til kontordama. Går det greit, eller har legen fått greie på hva jeg egentlig skulle? Isåfall virker det så dumt ellerhva? 0 Siter
Gjest just give a damn Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Nei syns ikke det virker dumt. Dette har jeg også gjort mange ganger når jeg har bestillt legetime.Bare av ren faenskap fordi jeg syns kontordamene bare kan være nysgjerrige.....hehe Synes likssom ikke de har noe med hva jeg skal snakke med legen om...Noen ganger hender det seg de ikke spør i det hele tatt,kommer av på hvem som svarer... Men neida,det går nok greit det. Bare lat som ingenting da vettu,og si det du skal si du. 0 Siter
mAd Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg syns ikke det virker som om de kontordamene viderebringer slike beskjeder til legen i det hele tatt. Min lege virker iallefall totalt uvitende om mitt ærend når jeg kommer, selv om jeg har fortalt det til damen på telefonen. Skjønner ikke hvorfor de spør, jeg 0 Siter
Gjest aktin Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Opplysningen har to hensikter: For å kunne prioritere grad av hast. For å kunne sette av passe tid til konsultasjonen. 0 Siter
Gjest helsesekretær Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg syns ikke det virker som om de kontordamene viderebringer slike beskjeder til legen i det hele tatt. Min lege virker iallefall totalt uvitende om mitt ærend når jeg kommer, selv om jeg har fortalt det til damen på telefonen. Skjønner ikke hvorfor de spør, jeg På vårt legekontor spør vi fordi legen har bedt oss om å spørre, dette for å vurdere tiden det tar og hvor mye det haster. Det pasienten sier blir skrevet opp i timeboka i stikkordsform. Hvis noen tror at de som tar telefonen på legekontoret sitter der av nysgjerrighet må de tro om igjen. Hvem går rundt og husker hva gud-og-hvermann har av små og store plager? Det er totalt uinteressant. Hvor lenge tror dere en ansatt får bli hvis h*n sitter og spør og graver om ting de ikke har noe med å spørre om? 0 Siter
nestenlege Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Det er riktig som skrives under her, hensikten med å oppgi grunn er at sekretæren kan prioritere hvem som trenger hjelp først, evnt hastegrad. Hvis det kun er et "rutineproblem" du skal ta opp med legen som ikk er veldig omfattende, er det ingen som halshugger deg dersom du oppgir galt. Når legen har timeboken oppe på skjermen står det oftest et par stikkord om hva timen gjelder. Dette er veldig greit mht planlegging av dagen, hvilke pas. som trenger eller kommer til å ta lengre tid enn oppsatt. Og husk: dersom du oppgir feil kontaktgrunn, husk å fortelle legen helt i starten hvilke problmer du ønsker å ta opp, slik at han ikke sitter der i ti minutter før du tar opp det egentlige problemet. Dette velter timeplanen, samt at verken du eller legen får tid nok til å samtale om det som virkelig plager deg. 0 Siter
Gjest bare beatrice Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 På vårt legekontor spør vi fordi legen har bedt oss om å spørre, dette for å vurdere tiden det tar og hvor mye det haster. Det pasienten sier blir skrevet opp i timeboka i stikkordsform. Hvis noen tror at de som tar telefonen på legekontoret sitter der av nysgjerrighet må de tro om igjen. Hvem går rundt og husker hva gud-og-hvermann har av små og store plager? Det er totalt uinteressant. Hvor lenge tror dere en ansatt får bli hvis h*n sitter og spør og graver om ting de ikke har noe med å spørre om? jeg skjønner jo at det er greit å være forberedt på om man skal foreta en gu, eller om man skal snakke om psykiske problemer f.eks. Jeg skjønner poenget med å skrive ned hva det gjelder. Men nå har det seg slik at siden jeg måtte vente så lenge er probleme mitt over (iallefall for denne gang) så da er det noe annet jeg ønsker å benytte timen min til. var det jeg lurte på. 0 Siter
nestenlege Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 jeg skjønner jo at det er greit å være forberedt på om man skal foreta en gu, eller om man skal snakke om psykiske problemer f.eks. Jeg skjønner poenget med å skrive ned hva det gjelder. Men nå har det seg slik at siden jeg måtte vente så lenge er probleme mitt over (iallefall for denne gang) så da er det noe annet jeg ønsker å benytte timen min til. var det jeg lurte på. det er overhodet ikke noe problem. I såfall har legekontoret ditt et problem. 0 Siter
mAd Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 På vårt legekontor spør vi fordi legen har bedt oss om å spørre, dette for å vurdere tiden det tar og hvor mye det haster. Det pasienten sier blir skrevet opp i timeboka i stikkordsform. Hvis noen tror at de som tar telefonen på legekontoret sitter der av nysgjerrighet må de tro om igjen. Hvem går rundt og husker hva gud-og-hvermann har av små og store plager? Det er totalt uinteressant. Hvor lenge tror dere en ansatt får bli hvis h*n sitter og spør og graver om ting de ikke har noe med å spørre om? Hehe nei jeg har aldri mistenkt dem for å være nysgjerrige, tror ikke de bryr seg så mye om meg og mitt, jeg er jo der en gang hvert jubelår 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Nei syns ikke det virker dumt. Dette har jeg også gjort mange ganger når jeg har bestillt legetime.Bare av ren faenskap fordi jeg syns kontordamene bare kan være nysgjerrige.....hehe Synes likssom ikke de har noe med hva jeg skal snakke med legen om...Noen ganger hender det seg de ikke spør i det hele tatt,kommer av på hvem som svarer... Men neida,det går nok greit det. Bare lat som ingenting da vettu,og si det du skal si du. Helsesekretærene spør ikke for moro skyld skjønner du vel, det går på prioritering og at legen skal kunne forberede seg på hva pasientene kommer for. 0 Siter
Gjest slarvekjeringer! Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 På vårt legekontor spør vi fordi legen har bedt oss om å spørre, dette for å vurdere tiden det tar og hvor mye det haster. Det pasienten sier blir skrevet opp i timeboka i stikkordsform. Hvis noen tror at de som tar telefonen på legekontoret sitter der av nysgjerrighet må de tro om igjen. Hvem går rundt og husker hva gud-og-hvermann har av små og store plager? Det er totalt uinteressant. Hvor lenge tror dere en ansatt får bli hvis h*n sitter og spør og graver om ting de ikke har noe med å spørre om? På vårt legekontor har legekontordamene slarva på bygda om intime underlivsting og lignende. Her er det små forhold og mange kjenner hverandre. Masse sladder lekker ut fra legesenteret , og damene på labben flokker seg om dataen når legen slår koden for å komme inn på journalen din der. Dette har jeg sett med egne øyne. 0 Siter
Gjest helsesekretær Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 jeg skjønner jo at det er greit å være forberedt på om man skal foreta en gu, eller om man skal snakke om psykiske problemer f.eks. Jeg skjønner poenget med å skrive ned hva det gjelder. Men nå har det seg slik at siden jeg måtte vente så lenge er probleme mitt over (iallefall for denne gang) så da er det noe annet jeg ønsker å benytte timen min til. var det jeg lurte på. Selvfølgelig kan du ta opp hva du vil uavhengig av hva du bestilte time for. :-) Jeg synes bare det er trist å bli beskyldt for å være nysgjerrig når jeg gjør jobben min. Hvis jeg ikke spør blir legene sur. :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.