Gå til innhold

Førskolelærerlønn og ansennitet

Anbefalte innlegg

Gjest Vannfrukt
Skrevet

Nå har jeg trålet Utdanningsforbundets nettsider og andre steder, men jeg fikk ikke svar på det jeg er ute etter.

Hvor mye er minstelønna til en førskolelærer. Er ikke det 260500 kr? Hva er vanligvis tillegget til pedagogisk leder?

Jeg har jobbet i to år. Jeg har vært pedagogisk leder i halvannet år. Jeg har ikke fått noe tillegg i lønna for dette. Leser i hovedtariffavtalen at man skal ha tillegg, men er dette noe jeg må rapportere inn selv? Hva om jeg gjør det nå, får jeg etterbetalt det jeg skal ha da? Må kanskje nevne at jeg har hatt vikariater, er ikke fast ansatt (men dette skal vel ikke ha noe å si?)..

Så lurer jeg på dette med ansennitet. Når er det man stiger første ganga? Er det ved 2 år? 4 år?

Jeg vet jeg kunne gått til sjefen med dette, men det er jammen litt flaut å ikke være mer opplyst enn som så..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du stiger første gangen etter 4 år. Sjekk KS sine sider, kanskje?

Angelica :o)
Skrevet

"Hvor mye er minstelønna til en førskolelærer. Er ikke det 260500 kr?"

Det tror jeg varierer fra barnehage til barnehage. Spiller og inn om den er privat eller kommunal.

"Hva er vanligvis tillegget til pedagogisk leder?"

Jeg har en nybegynnerlønn på 265 000. Jobber som ped.leder i kommunal barnehage.

Skal ikke ha noe og si om det er fast ansatt eller har vikariat. Men hva mener du med tillegg?

"Så lurer jeg på dette med ansennitet. Når er det man stiger første ganga? Er det ved 2 år? 4 år?"

Er det ikke tre år da? Trodde det jeg :)

Jeg vet jeg kunne gått til sjefen med dette, men det er jammen litt flaut å ikke være mer opplyst enn som så..

Gjest Isbinne
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1149286135' post='3146469]

Det tror jeg varierer fra barnehage til barnehage. Spiller og inn om den er privat eller kommunal.

Jeg har en nybegynnerlønn på 265 000. Jobber som ped.leder i kommunal barnehage.

Skal ikke ha noe og si om det er fast ansatt eller har vikariat. Men hva mener du med tillegg?

"Så lurer jeg på dette med ansennitet. Når er det man stiger første ganga? Er det ved 2 år? 4 år?"

"Skal ikke ha noe og si om det er fast ansatt eller har vikariat. Men hva mener du med tillegg?"

Med tillegg mener jeg at førskolelærere som er ped-ledere får noen tusen mer i året enn førskolelærere som ikke er ped-ledere. Dette er nedtegnet i hovedtariffavtalen, og bestemmes lokalt ettersom jeg har forstått det.

Jeg har f.eks minstelønna på 260500 kr, men mistenker at jeg har krav på noen tusen til siden jeg har vært ped-leder 3/4 av tida mi som førskolelærer.

Gjest Isbinne
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1149286135' post='3146469]

:-)

Gjest Persille
Skrevet

PBL sin tariff:

Stilling med krav om høyskoleutdanning uten lederansvar, 258.000, +4 år 263', +8 år 268'

Stilling med krav om høyskoleutdanning med lederansvar: 273.000, +4 år 278', +8 år 285'

Styrer med godkjent utdanning:

0-3,9 årsverk 324.000, 4-6,9 åraverk 333', 7-9,9 årsverk 342'

Angelica :o)
Skrevet

"Skal ikke ha noe og si om det er fast ansatt eller har vikariat. Men hva mener du med tillegg?"

Med tillegg mener jeg at førskolelærere som er ped-ledere får noen tusen mer i året enn førskolelærere som ikke er ped-ledere. Dette er nedtegnet i hovedtariffavtalen, og bestemmes lokalt ettersom jeg har forstått det.

Jeg har f.eks minstelønna på 260500 kr, men mistenker at jeg har krav på noen tusen til siden jeg har vært ped-leder 3/4 av tida mi som førskolelærer.

Ah.. skjønner. Selvfølgelig har du krav på mere lønn!

Dette skal jo gå automatisk.

Si i fra!

:)

Gjest Isbinne/Vannfrukt... (hvordan skifter jeg fast nick?)
Skrevet

PBL sin tariff:

Stilling med krav om høyskoleutdanning uten lederansvar, 258.000, +4 år 263', +8 år 268'

Stilling med krav om høyskoleutdanning med lederansvar: 273.000, +4 år 278', +8 år 285'

Styrer med godkjent utdanning:

0-3,9 årsverk 324.000, 4-6,9 åraverk 333', 7-9,9 årsverk 342'

Oi, skiller det såpass mye ja?

Jøss. Dette må absolutt sjekkes opp i.

Takk for hjelp,

Gjest Persille
Skrevet

Takk for hjelp,

Det skiller nok litt mindre i det kommunale - du må huske at dette er den private tariffen.

Der går det uansett alltid på antall år, ikke på årsverk, og ikke på type utdannelse, men tittel.

Gjest melde meg ut????
Skrevet

Etter årets forhandlinger hos oss er det ikke skille i lønna på førskolelærer og ped.leder.

Heeeeeeeeeeeelt sprøtt...

Gjest LOTUS78
Skrevet

Takk for hjelp,

Gå på profil skriv ønsket nicknavn og trykk oppdater.

Gjest Vannfrukt
Skrevet

Gå på profil skriv ønsket nicknavn og trykk oppdater.

Ahaa.. Takk:-)

Gjest surreal
Skrevet

Ahaa.. Takk:-)

Jeg syns Isbinne er finere enn Vannfrukt.. ;)

Gjest Vannfrukt
Skrevet

Jeg syns Isbinne er finere enn Vannfrukt.. ;)

Hehe.

Men jeg føler meg mer som en Vannfrukt. Isbjørner er fryktelig skumle :-)

Gjest surreal
Skrevet

Hehe.

Men jeg føler meg mer som en Vannfrukt. Isbjørner er fryktelig skumle :-)

Hehe... tja.. jeg syns Isbinne passer godt til en førskolelærer jeg da.. Skal vi se.. *drar frem filosofpennen*

..En Isbinne er... en som er lun og varm - og som verner om barna i tykt og tynt - med hud og hår... ;)

Mens Vannfrukt.. er mer sommerlig og "lett"..

Men det er nå meg. Du bør selvsagt ha det nicket som du syns passer deg best =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...