Gjest trond-h Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 I kampens hete kan alt stokke seg for kommentatorer og intervjuobjekter som helst skal si noe fornuftig i media. Føy gjerne til flere om du har det ! 1. "En tomme eller to innenfor stolpen, så hadde det blitt mål." (Dave Basset live på Sky Sports) 2. "Begge lag har scoret et par mål, og begge lag har sluppet inn to." (Peter Withe på Radio 5 Live) 3. "Sånn er fotball. Nord-Irland har hatt mange sjangser og ikke scoret, mens England ikke har hatt en eneste sjangse og scoret to." (Trevor Brooking) 4. "Den nye Vest-Tribunen kaster en stor skygge over hele banen, selv på en solrik dag." (Chris Jones, Evening Standard) 5. "Et Merseyide-derby varer vanligvis i 90 minutter, og jeg tror ikke dagens kamp vil være noe annerledes." (Trevor Brooking) 6. "De [Rosenborg] har vunnet 66 kamper, og scoret i alle sammen." (Brian Moore på TV-kanalen ITV) 7. "Jeg har aldri kommentert dommere, og jeg vil ikke bryte en livslang vane for den slubberten." (Ron Atkinson) 8. Dumbarton-spilleren Steve McCahill hinket ut av banen med et stygt kutt i pannen." (Tom Ferrie) 9. "Dette er andre gangen han [Terry Phelan] har kommet mellom seg selv og målet." (Brian Marwood på Radio 5 Live) 10. "Skuddet fra Law var presist, men langt over." (Alan Parry) 11. "Hvis historien gjentar seg, tror jeg vi kan forvente det samme skjer igjen." 12. "Mirandinha vil skyte flere skudd i kveld en begge lagene til sammen." (Malcolm McDonald) 13. "Celtic-manager David Hay har forsatt et par friske bin i ermet." (John Greig) 14. "Og jeg tror helt ærlig vi kan nå helt til Wembley, hvis ingen slår oss ut." (Dave Basset) 15. "Det står nå 1-1, eksakt motsatt resultat av sist lørdag." (Kommentator på Radio 5 live) 16. "Du scorer ikke 64 mål på 86 kamper på høyeste nivå, uten å kunne score mål." (Alan Green) 17. "Jeg tror ikke på flaks, men jeg tror vi trenger det." (Alan Ball) 18. "Det jeg sa til dem i pausen, gjør seg ikke på trykk i radio." (Gerry Francis) 19. "Jeg vil ikke si at han [David Ginola] er den beste venstrevingen i Premier League, men det finnes ingen bedre." (Ron Atkinson i et TV-intervju) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Sakset fra Stang Ut: 1. ”Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…" - Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta. Dommeren er en kvinne som for anledningen har satt opp håret i hestehale 2. ”Greit Stig Arne, du bestemmer hårlengden, jeg tar ut laget." Den gang Mjøndalen trener Ivar Hoff likte ikke at Stig Arne Gjellestad hadde langt hår. (på 80-tallet) 3 .”Det er ingen klubber som har levert flere spillere til europeiske nattklubber enn Start” - Svein ”Matta” Mathisen 4. ”Her gjør Kaasa alt selv, med god hjelp fra Pascal Simpson”( Vålerenga - Haugesund 3-2) – Ivar Hoff 5. "Det ser ut til at vi har mistet forbindelsen med London" Programlederen en gang Rolf Hovden virkelig var drita under sending 6. ”Slike tekniske finesser vil jeg ha meg frabedt" (Solskjær misser på et ”hælspark” mens Norge leder 6-0 mot Saudi-Arabia) - Ivar Hoff 7. ”Nå er det så mye bråk på banen at dommeren burde hatt trompet.” Svein "Matta" Mathiesen kommenterer fotballkamp. Av andre gullkorn kan disse nevnes: ”En målvakt er en målvakt fordi han ikke kan spille fotball.” - Ruud Gullit ”Footballers are more likely to work better if they get a pat on the back from the boss. A knife in the back is never the answer.” Gary Lineker, filosof "Han står som kuken!" - Rolf Hovden kommenterer turn Når jeg legger skøytene på hyllen, skal jeg bruke penger som en full sjømann. Sonja Henie "Pølseboden er åpen" Rolf Hovden da 14 år gamle Unni Holmen gikk ned i spagaten under turn-VM "Vi beklager at vi ikke rakk å tekste dette innslaget." - Davy Wahtne etter intervju med en trønder "Han hadde spenst som en tepose." Ivar Hoff om Lyns Frode Hansen "Hvordan står det til med beinet?" NRK-spørsmål til Pål Jacobsen, som nettopp hadde amputert det. "Nå holder du kjeft, ellers kan du gå i garderoben! "Nils Arne Eggen til sin assistent Ola By Rise i en treningskamp mot Tromsø før seriestart. "We play with 2 stoppers and 3 spisses" (Nils Arne Eggen) "Og nå til andre episode av fotballkampen" -en av dagsrevy-damene på NRK.) "Norge har en tendens til å slippe inn mål når motstanderen har ballen." -Arne Scheie "Hvis folk synes fotball er bedre enn sex, så lurer jeg på hva slags sexliv de har." Sexolog Gro Isachsen "For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også." Arne Scheie "Det var et utrolig skudd, bare så synd det går midt på keeper!" Ivar Hoff "Å vinne betyr ikke så mye så lenge du vinner." Vinnie Jones, Tidligere fotballspiller. “I would not be bothered if we lost every game as long as we won the league." Mark Viduka "Det var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe og se flere ganger. - Ivar Hoff" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.