Gå til innhold

Kolonialskuffer eller "kolonialskap"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest ChiengMai
Skrevet

Kjenner noen som har et sånt skap, og det er en skikkelig smart løsning. Selv gikk jeg for fler skuffeseksjoner med kolonialskuffer, og har ikke angret en dag på valget. Men så har jeg ikke IKEA-kjøkken og muligheten for sånne skap. Har ikke så veldig mange vanlige underskap, mend har desto fler skuffeseksjoner.

Skrevet

JEG synes det er mer praktisk med dyyype skuffer som har hver sin front......

Skrevet

Sånn type har vi, og jeg er strålende fornøyd.

Har hatt IKEA-kjøkken i snart 4 år, bare positivt.

Montøren vi hadde, monterte IKEA og HTH, bl.a., og sa at på alt fra, hengsler til mye annet var IKEA klart best, etter det han hadde sett.

Lykke til med kjøkken"jakten".

Skrevet

Hadde slike kolonialskuffer fra ikea der jeg bodde før. Og savner dem stort! Veldig praktisk. Ville ha foretrukket de før et slikt skap.

Skrevet

Jeg så på de først og det spørs om jeg går for to sånne tror jeg. Det er bare sååå gøy å planlegge! :o)))

Vi har fire slike, to i 50 cm og to i 60 cm.

Kjekke til matvarer og småelektrisk også ;o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hadde slike kolonialskuffer fra ikea der jeg bodde før. Og savner dem stort! Veldig praktisk. Ville ha foretrukket de før et slikt skap.

Vi hadde også kolonialskuffer før, men jeg syntes faktisk ikke det var så praktisk. For hva skal vi da ha i overskapene?

Skrevet

Vi hadde også kolonialskuffer før, men jeg syntes faktisk ikke det var så praktisk. For hva skal vi da ha i overskapene?

Mener du at du har for lite ting til å ha i overskapene? :-)

* her blir alle skap fulle uansett hvor mange jeg har*

I kolonialskuffene hadde jeg mel og bakervarer. Gryter, tørrvarer, bakeboller og andre ting som også vanligvis skulle stått i underskapene. I overskapene hadde jeg kopper, glass og fat.

Gjest Aimabel
Skrevet

I kolonialskuffene hadde jeg mel og bakervarer. Gryter, tørrvarer, bakeboller og andre ting som også vanligvis skulle stått i underskapene. I overskapene hadde jeg kopper, glass og fat.

Ja. Når jeg hadde kolonialskuffer ville jeg ha _alt_ oppi der. Så hva skulle jeg ha i overskapene da? Bare glass?

Nå har jeg kjeler og diverse i hjørneunderskap. Ellers har vi bare en skufferekke, det er ikke plass til mer underskap pga oppvaskmaskin, komfyr og vask.

I overskap har vi mat, glass og tallerkener. I toppskap har vi alt vi ikke bruker hver dag, som bakeformer, lysestaker osv..

Gjest Aimabel
Skrevet

glemte å svare på det du spurte om da :-) Joda det er fulle skap. Det jeg mente er at jeg synes fordelingen blir feil, med kolonialskuffer. jeg må ha matvarene i oerskap, for å få plass til alt som _må_ være i underskap

Skrevet

glemte å svare på det du spurte om da :-) Joda det er fulle skap. Det jeg mente er at jeg synes fordelingen blir feil, med kolonialskuffer. jeg må ha matvarene i oerskap, for å få plass til alt som _må_ være i underskap

Ja, det er nok slik ofte. Som regel er det ikke plass til like mange underskap som overskap, så forstår den problemstillingen. Her jeg bor nå har jeg ikke kunne ha kolonialskuffer, rett og slett fordi det ikke er plass til det. Har bare et hjørneskap, utenom skapet under vasken og en vanlig skuffeseksjon.

Men i mitt neste hus vil jeg nok ha et større kjøkken og da skal det bli rikelig med kolonialskuffer:-D Langt opp og frem men...

Skrevet

Jeg har akkurat den og er superduperfornøyd. Veldig praktisk til tørrvarer og bakevarer, men kan også brukes til servise med tallerkenstativ fra IKEA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...