Lisabeth Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Går det an å skrive det? Eller heter det nedkant? Eller er det valgfritt? 0 Siter
Gyda Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Er litt usikker på hva du mener, men tror ikke du kan skrive noen av delene. Hvis du mener det jeg tror, så skriv heller "nedre kant". 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Skrevet 3. juni 2006 Er litt usikker på hva du mener, men tror ikke du kan skrive noen av delene. Hvis du mener det jeg tror, så skriv heller "nedre kant". Det er snakk om den nedre kanten på en jakke, f.eks. Og i dag vil jeg veldig gjerne skrive det i ett ord! 0 Siter
Gyda Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Det er snakk om den nedre kanten på en jakke, f.eks. Og i dag vil jeg veldig gjerne skrive det i ett ord! Hvis du vil skrive om den nedre kanten på jakka i ett ord, så kan du jo det - men det blir ikke korrekt norsk av det (hvis det er veldig viktig). 0 Siter
Gemini Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Hvis du vil skrive om den nedre kanten på jakka i ett ord, så kan du jo det - men det blir ikke korrekt norsk av det (hvis det er veldig viktig). Mener at du kan si nederkant. Eller linning ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Hvis du vil skrive om den nedre kanten på jakka i ett ord, så kan du jo det - men det blir ikke korrekt norsk av det (hvis det er veldig viktig). jaja :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Mener at du kan si nederkant. Eller linning ;-) Mener du det, altså? Da får jeg i tilfelle trekke meg stille og rolig tilbake. Hehe. 0 Siter
Gemini Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Mener du det, altså? Da får jeg i tilfelle trekke meg stille og rolig tilbake. Hehe. Ja, jeg tror det. Finner det ikke i ordboka, men 92.000 treff på ordet nederkant på google, så jeg tror nok det er ganske "godkjent" ;-) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Skrevet 3. juni 2006 Mener at du kan si nederkant. Eller linning ;-) Takk for svar til både deg og Gyda. Jeg finner både overkant og ytterkant i ordlista, men hverken nederkant eller nedkant. Det betyr kanskje at nedre kant er det som er grammatisk korrekt i skrift? 0 Siter
Lula Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Takk for svar til både deg og Gyda. Jeg finner både overkant og ytterkant i ordlista, men hverken nederkant eller nedkant. Det betyr kanskje at nedre kant er det som er grammatisk korrekt i skrift? Trodde det het linning jeg 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Skrevet 3. juni 2006 Trodde det het linning jeg Det kan godt være en linning i nedre kant/nederkant/nedkant, men her er det ingen linning. Det er rett og slett bare en kant :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.