Gå til innhold

Kvinne ut på byen alene?

Anbefalte innlegg

Gjest lady32
Skrevet

Ville dere dratt ut på byen helt alene uten venner eller bekjente?

Mange av vennene mine gjør det. De synes ikke det er flaut, selvom man pynter seg litt og tar seg drikke.

Jeg har bare lyst til å se på livet og komme i prat med folk, ikke mer enn det.

Hvis jeg drar, er jer redd for å bli oppfattet som "ut på sjekkern" bare fordi jeg er alene.

Kansje det virker dummere å gå ut alene på pub, der alle ser alle, fremfor diskotek, der man kan "forsvinne" i mengden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi er ute på byen går vi alltid rundt alene og kommer i prat med folk uansett, så om man har gått ut alene i utgangspunktet er det jo ingen som vet. Men det blir jo selvsagt litt forskjell om man går på en bar med få mennesker eller disko med hundrevis.

Jeg har dratt ut alene mange ganger, men har alltid visst at det var noen kjente på det utestedet jeg skulle til, sånn at jeg har vært sikker på å møte kjentfolk.

Skrevet

Det hadde jeg ikke turt.

Nå har jeg ikke noen interesse av å gå på diskotek alene, jeg er egentlig ikke spesielt interessert i diskotek i det hele tatt. Men jeg kunne godt tenke meg å sette meg ned med en øl på en pub, men jeg tør faktisk ikke gjøre det alene.

Og det er litt rart, for jeg gjør alt mulig annet alene. Jeg har dratt på ferie alene, gått på kino alene, på restaurant alene, på teater, konsert osv. med jeg har av en eller annen grunn en motforestilling mot å gå ut og ta en øl alene. Man har vel rett og slett den fordommen at de som sitter alene og drikker øl (særlig jenter) er enten desperate og på sjekkern eller alkoholiserte. Men det er jo teit at man skal tenke sånn, og det er bra at du er modig nok til å ikke tenke sånn.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det hadde jeg ikke turt.

Nå har jeg ikke noen interesse av å gå på diskotek alene, jeg er egentlig ikke spesielt interessert i diskotek i det hele tatt. Men jeg kunne godt tenke meg å sette meg ned med en øl på en pub, men jeg tør faktisk ikke gjøre det alene.

Og det er litt rart, for jeg gjør alt mulig annet alene. Jeg har dratt på ferie alene, gått på kino alene, på restaurant alene, på teater, konsert osv. med jeg har av en eller annen grunn en motforestilling mot å gå ut og ta en øl alene. Man har vel rett og slett den fordommen at de som sitter alene og drikker øl (særlig jenter) er enten desperate og på sjekkern eller alkoholiserte. Men det er jo teit at man skal tenke sånn, og det er bra at du er modig nok til å ikke tenke sånn.

på ferie alene, gått på kino alene, på restaurant alene, på teater, konsert

Hadde ikke turt noe av det du ramser opp her heller jeg. Jeg var alene i en by en hel dag en gang og løp rundt og rundt uten mål og mening. Når jeg sitter på cafe alene blir jeg helt stressa. Hjelper litt med en avis ellernoe men likevel. Føler meg så utrolig ensom når jeg gjør sånt alene. men det er tøft at dere tør.

Gjest lady32
Skrevet

Det hadde jeg ikke turt.

Ja, jeg vill ikke virke hverken billig eller alkoholisert! E bare selskapssyk, da vennenne mine og flere bekjente er bortreist i pinsa. Tenkte å dra på favoritt-utestedet til vennene mine, uten på forhånd å vite om jeg treffer kjentfolk...

Skrevet

Da jeg var enslig gikk jeg alltid ut på byen alene. Hadde en "stambar" i Oslo der betjeningen kjente meg, og kunne rydde opp dersom andre kunder ble vel nærgående.

Det var baren på "Savoy hotel", i tilfelle noen ble nysgjerrige på det. Kjempekoselig sted og sitte ned for en drink eller to mens man myste på verden, leste en avis eller to, eller snakket om siste nytt med bartenderne.

Av og til slo jeg av en prat med andre stamkunder, men jeg var aldri med noen hjem.

Gjest lady32
Skrevet

Da jeg var enslig gikk jeg alltid ut på byen alene. Hadde en "stambar" i Oslo der betjeningen kjente meg, og kunne rydde opp dersom andre kunder ble vel nærgående.

Det var baren på "Savoy hotel", i tilfelle noen ble nysgjerrige på det. Kjempekoselig sted og sitte ned for en drink eller to mens man myste på verden, leste en avis eller to, eller snakket om siste nytt med bartenderne.

Av og til slo jeg av en prat med andre stamkunder, men jeg var aldri med noen hjem.

Tror ikke betjeningen på favoritt-utestedet, vil huske meg hvis jeg kommer dit.

Jeg vet bare, at to av de ansatte der, er venner av mine venner. Men det blir sikkert lite tid til prat, når man står å serverer...Man føler seg på en måte "tryggere" ved bardisken, der alle ser, fremfor å plassere seg i et hjørne, der ingen ser hvis det sku oppstå ubehageligheter...

Jeg tenkte å ha meg på dongeri, skorte, og skinnjakke, for å "skli inn i mengden"..

Er litt redd for, at det virker rart, når en ensom kvinne sitter ved bardisken og nyter sin drink, og har ingen å prate med...Betjeningen spør helt sikkert etter vennene mine. Hva skal jeg si da? At de er bortreist, og at jeg bare ser etter kjentfolk å prate med? Dukker det ikke opp kjentfolk etter den første drinken, drar jeg hjem

Skrevet

Tror ikke betjeningen på favoritt-utestedet, vil huske meg hvis jeg kommer dit.

Jeg vet bare, at to av de ansatte der, er venner av mine venner. Men det blir sikkert lite tid til prat, når man står å serverer...Man føler seg på en måte "tryggere" ved bardisken, der alle ser, fremfor å plassere seg i et hjørne, der ingen ser hvis det sku oppstå ubehageligheter...

Jeg tenkte å ha meg på dongeri, skorte, og skinnjakke, for å "skli inn i mengden"..

Er litt redd for, at det virker rart, når en ensom kvinne sitter ved bardisken og nyter sin drink, og har ingen å prate med...Betjeningen spør helt sikkert etter vennene mine. Hva skal jeg si da? At de er bortreist, og at jeg bare ser etter kjentfolk å prate med? Dukker det ikke opp kjentfolk etter den første drinken, drar jeg hjem

I den perioden jeg "vanket" på Savoy ble baren kåret til Oslos beste bar to ganger. Til tross for fullt hus og mange gjester kjente betjeningen igjen de som kom igjen et par ganger i uka. De husket til og med hva jeg pleide å drikke!

De tok seg alltid tid til å slå av en prat. Veldig trivelig sted. Jeg følge meg fullstendig trygg der, og jeg syns det var kjempetdeilig å komme meg ut blant folk.

Tenkte aldri over hva de måtte tenke og mene om meg egentlig. Tror de bare var proffesjonelle og flinke til å pleie kundene sine. Og at de hadde et raust sinn som visste at det finnes så mange forskjellige folk her i verden, uten å dømme noen for det.

Eneste gangen jeg har følt et snev av utilpasshet ute alene, var da en innpåsliten beiler insisterte på å betale drinkene mine,og siden ble sint da jeg ikke ville være med ham hjem :)

Han ble elegant lempet ut av baren.

Kanskje du ikke har funnet rette stedet å ta en drink eller to alene?

Skrevet

I den perioden jeg "vanket" på Savoy ble baren kåret til Oslos beste bar to ganger. Til tross for fullt hus og mange gjester kjente betjeningen igjen de som kom igjen et par ganger i uka. De husket til og med hva jeg pleide å drikke!

De tok seg alltid tid til å slå av en prat. Veldig trivelig sted. Jeg følge meg fullstendig trygg der, og jeg syns det var kjempetdeilig å komme meg ut blant folk.

Tenkte aldri over hva de måtte tenke og mene om meg egentlig. Tror de bare var proffesjonelle og flinke til å pleie kundene sine. Og at de hadde et raust sinn som visste at det finnes så mange forskjellige folk her i verden, uten å dømme noen for det.

Eneste gangen jeg har følt et snev av utilpasshet ute alene, var da en innpåsliten beiler insisterte på å betale drinkene mine,og siden ble sint da jeg ikke ville være med ham hjem :)

Han ble elegant lempet ut av baren.

Kanskje du ikke har funnet rette stedet å ta en drink eller to alene?

Det var stambaren min også. Dit gikk det fint an å gå alene, mye på grunn av at personalet var helt suverene:-)

Synes dessverre baren tapte seg etter at den ble ny og større. År og dag siden sist jeg var der.

Skrevet

Det var stambaren min også. Dit gikk det fint an å gå alene, mye på grunn av at personalet var helt suverene:-)

Synes dessverre baren tapte seg etter at den ble ny og større. År og dag siden sist jeg var der.

Hvor er denne Savoy hen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ingen problemer med det. Trivdes i byen i dag helt alene. Ingen andre hadde muligheten til å bli med.

Har også sitti på pub og tatt noen øl og lest en avis - helt alene - opptil flere ganger.

I ny og ne har jeg ikke lyst til å ha masse kjentfolk rundt meg, men rett og slett nyte en øl eller ti alene.

Og jeg drar heller ikke på byen for å være "på sjekkern".

Hvorfor er folk så livredde for å sitte ved et bord alene? Tror man automatisk at alle rundt en antar skapningen som sitter alene er en ensom stakkar?

Det er i så fall for dumt.

Gjest lady32
Skrevet

Jeg har ingen problemer med det. Trivdes i byen i dag helt alene. Ingen andre hadde muligheten til å bli med.

Har også sitti på pub og tatt noen øl og lest en avis - helt alene - opptil flere ganger.

I ny og ne har jeg ikke lyst til å ha masse kjentfolk rundt meg, men rett og slett nyte en øl eller ti alene.

Og jeg drar heller ikke på byen for å være "på sjekkern".

Hvorfor er folk så livredde for å sitte ved et bord alene? Tror man automatisk at alle rundt en antar skapningen som sitter alene er en ensom stakkar?

Det er i så fall for dumt.

skal, skal ikke...

ShitDiddelyDo
Skrevet

skal, skal ikke...

Gå.

Har du lyst gjør du det.

Det er fordeler med å dra alene. Det er ingen som ser hva du gjør. Ingen som forteller deg i morgen at du har gjort noe dumt. Du får ingen tanker om at du har sagt noe dumt til noen du kjenner - altså tanker vi alle har dagen derpå - rett og slett fordi det ikke er noen du kjenner der. Du kan gjøre så mye dumt du bare vil fordi ingen ser seg. For de som ser deg er du bare en i mengden.

Har du lyst går du.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

skal, skal ikke...

skal.

Hvorfor sitte inne? Når du egentlig har lyst å gå ut en tur? Sitte og se på livet? Nyte god drikke og eget selskap?

Og kanskje andres også- for folk er jo sosiale lørdagskveld.. Hvorfor ikke? Småprat og ha hyggelig ute.

Det- i stedet å sitte hjemme med lyst til å gå ut...

Så svaret er "skal".

;-)

hare1365380455
Skrevet

skal, skal ikke...

Skal! Jeg har gjort det. :D

Gjest Perlemors
Skrevet

Nei! jeg ville aldri dratt på byen alene, fordi det finnes så mange kriminelle innvandrere osv som mener norske kvinner er verdiløse og fritt vilt.

Bare det at kvinner drikker alkohol er så forbudt og bannlyst i deres opprinnelsesland, at det i seg selv kvalifiserer (for dem) at kvinner er ekte horer (det hørte jeg de uttalte selv i en svensk radiodebatt i vinter)!

Kulturkollisjoner!

Sånn kan det gå (eller enda verre...): http://www.nettavisen.no/innenriks/article652956.ece

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei! jeg ville aldri dratt på byen alene, fordi det finnes så mange kriminelle innvandrere osv som mener norske kvinner er verdiløse og fritt vilt.

Bare det at kvinner drikker alkohol er så forbudt og bannlyst i deres opprinnelsesland, at det i seg selv kvalifiserer (for dem) at kvinner er ekte horer (det hørte jeg de uttalte selv i en svensk radiodebatt i vinter)!

Kulturkollisjoner!

Sånn kan det gå (eller enda verre...): http://www.nettavisen.no/innenriks/article652956.ece

Uff.

Forferdelig trasig.

Men om vi alltid må tenke slik- så må vi alltid sitte inne....

Vi kan aldri fly, fordi flyet kan ramle ned. Vi kan aldri kjøre bil, fordi bilen kan krasje osv.

Jeg bagateliserer ikke den linken du viser til. Den ER alvorlig. Og trussel om voldtekt/drap er grusomt.

MEN vi kan ikke la oss skremme til å ikke leve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...