NeaNoor Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 (kan du hviske meg hva "sats" betyr?) Sats er råstoffer som er blandet sammen til gjæring for å lage sprit. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 (kan du hviske meg hva "sats" betyr?) Sæd..! 0 Siter
NeaNoor Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Bare saltvann? Enda en smaksteori...lurer på hva som blir flertallets smaksforståelse av østersene. :-) Jeg har såvidt stukket tungen borti, og da smakte det salt. Men saltvann hørte jeg hos noen andre. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Sæd..! Sæd?? Trodde det var sats som i sprit 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Sats er råstoffer som er blandet sammen til gjæring for å lage sprit. Ja det var det jeg trodde men tenkte at mij forstod det annerledes, og det ser jeg at hun gjør. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Ja det var det jeg trodde men tenkte at mij forstod det annerledes, og det ser jeg at hun gjør. Hehe, ser det samme. Da skal jeg altså ikke spise østers noen gang... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Sæd?? Trodde det var sats som i sprit På norsk, ja :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Ja det var det jeg trodde men tenkte at mij forstod det annerledes, og det ser jeg at hun gjør. Hm, nå begynner jeg nesten å tvile da, siden dere forsto det annerledes. :-) Uansett var det vel ikke ment spesielt positivt.. :-) 0 Siter
tonie Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Hm, nå begynner jeg nesten å tvile da, siden dere forsto det annerledes. :-) Uansett var det vel ikke ment spesielt positivt.. :-) Hvis dama var svensk var det nok sæd, ja. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Hm, nå begynner jeg nesten å tvile da, siden dere forsto det annerledes. :-) Uansett var det vel ikke ment spesielt positivt.. :-) Et lite søk på internett viser at det er gode muligheter for at man kan bruke sats om sæd ja. Det er vel også ofte betegnet som litt salt og rar konsistens, så det høres ikke så fjernt ut. 0 Siter
org Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Østers er en av de ganske få ting jeg ikke kunne tenkt å spise. 0 Siter
Gjest pluss minus Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 det er nok som de fleste sier det her ja...tiberedes den skikkelig smaker det som saltet sitron gele. men den ska jo svelges ikke tygges. det var nok til at eg brakk meg der og då. brusende skyllevann ble ett must for meg 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Det smaker nok pussig (på en negativ måte). Skal du spise det i helgen? 0 Siter
flisa Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg smakte det ved flere anledninger i i fjor - men samma hvordan jeg konsentrerte meg og la godvilja til - så smaker det SVÆR HARKE-SNØRRKLYSE 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg smakte det ved flere anledninger i i fjor - men samma hvordan jeg konsentrerte meg og la godvilja til - så smaker det SVÆR HARKE-SNØRRKLYSE Og det var litt av en beskrivelse. Jeg har ikke prøvd østers og tror ikke jeg skal heller. Usj. 0 Siter
Gemini Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg smakte det ved flere anledninger i i fjor - men samma hvordan jeg konsentrerte meg og la godvilja til - så smaker det SVÆR HARKE-SNØRRKLYSE Jeg vil ikke vite hvordan du har funnet ut hvordan sånne snørrklyser smaker... :-P 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg vil ikke vite hvordan du har funnet ut hvordan sånne snørrklyser smaker... :-P iiiiisj... 0 Siter
flisa Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg vil ikke vite hvordan du har funnet ut hvordan sånne snørrklyser smaker... :-P Alle har vel harket skikkelig innover og opp i bihulene og fått det ned i svelget? nei? - skal jeg spytte ut sånne så spyr jeg. Hver morgen da jeg røyket opplevde jeg sånne svære østers. 0 Siter
Gjest østersdilla Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Godt. Det smaker godt hvis du får gode østers. Kvalteten varierer. Gode østers er gode. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg finnes ikke kresen. Og smaker på det meste. Og blir jeg serrvert noe jeg ikke er så glad i spiser jeg det likevel. UNNTATT rå østers. Aldri igjen. Det smaker som nesten stivnet havgele. Det eneste ordet jeg kommer på er jæxxxg. Men i tilberedt tilstand, blir det som annen sjømat. Ganske godt. Men smaken: hav i geleform. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.