Gå til innhold

Okay...hva smaker østers?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Østers smaker slik som saltvann lukter, når det lukter godt! Konsentrert smak av hav, så og si.

Når jeg leser tråden nedover her, skjønner jeg at DOL'erne er en ganske spesiell gruppe... antakelig er favorittkosten Peppes Pizza, Cola og økonomipose Marshmallows til dessert? :-).

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

10

• amber sun

7

• flisa

5

• NeaNoor

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg regner med det ikke er østersspisingen du sikter til som interessant. :)

Hehe, det har du nok rett i:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, det har du nok rett i:-)

Det var det jeg tenkte, ja! :)

Skulle nok aldri sagt det der, nå får jeg nok pervostempel. ;)

Skrevet

Litt salt og etter det ingenting. Snørrklyse?

Skrevet

Østers smaker slik som saltvann lukter, når det lukter godt! Konsentrert smak av hav, så og si.

Når jeg leser tråden nedover her, skjønner jeg at DOL'erne er en ganske spesiell gruppe... antakelig er favorittkosten Peppes Pizza, Cola og økonomipose Marshmallows til dessert? :-).

Ikke vær så foraktfull nå da!

Har du hørt om keiserens nye klær? Alle som som var smarte og trendy nok forsto det, mens alle de lavpannede ikke forsto seg å klær (østers).

Min lille slektning konstaterte raskt det samme som jeg: det smaker ingenting, bare salt. Er slimete og muligens ekkelt.

Skrevet

Jeg liker nesten alt, og særlig sjømat..Clams, kamskjell, blåskjell, cherrystones..You name it...Meen..østers er ikke favoritten altså.Det smaker jo ikke så voldsomt, litt salt, litt hav..Men konsistensen, mann, konsistensen! Det får liksom ikke bestemt seg for om det er flytende eller fast, og ender opp med en konsistens som er urovekkende lik en halvblaut buse.

Jeg må innrømme at jeg først og fremst har spist østers for å ikke fremstå som kresen, og mindre for nytelsen..;-P

Men at det smaker så veldig likt det du tenker på..Nja..ikke helt! ;-)

Det stemmer at det jeg hadde hørt var det du trodde jeg mente, laguna. ;-)

Men jeg ser og at de fleste sammenligner østerssmak med snørr og slim og salt, og da tror jeg jaggu meg at jeg bare står over det jeg. For det høres definitivt IKKE godt ut!

laguna1365380434
Skrevet

Det stemmer at det jeg hadde hørt var det du trodde jeg mente, laguna. ;-)

Men jeg ser og at de fleste sammenligner østerssmak med snørr og slim og salt, og da tror jeg jaggu meg at jeg bare står over det jeg. For det høres definitivt IKKE godt ut!

Tja, smaken er ikke så ille i seg selv..Det er det der med konistensen...jeg mener..ting kunne jo både smake jordbær, tunfisksushi taco, sommerkoteletter, hjemmelagedpotetsalat..Hva godt som helst..Det blir liksom noe ekkelt med det allikevel når konsistensen er så til de grader midt i mellom..;-)

Jeg styrer stort sett unna, jeg altså. Det er da så mye godt å spise der ute at det blir for teit å stappe i seg ting en helst kunne hoppe over! Men når det er sagt, prøv en sjøl da vel, så får du gjort deg opp en egen mening..det kan jo hende du synesw det er snadder!

Jeg kjenner flere som synes østers er helt fest! :-)

( Tilbredte østers er forøvrig helt OK..Det jeg hakker på er de vanlige, rett fra skallet...For ikke å snakke om østers-martini! *gulp* Jeg prøvde engang, og det ble med da..Gud bedre! ;-))

Skrevet

Okey, nå har jeg lest nedover tråden og en ting slår meg.

Alle omtrent snakker om at det smaker omtrent som en saltet slimete buse.

Og da spør jeg, hvorfor er dette en delikatesse? Hvorfor er det noen som syntes dette er det beste de kan få servert? Hvorfor vil folk spise det?

Det kan jo ikke smake som en saltet, slimete buse til dem som elsker østers?

Det er jo ganske påtakelig hvor mye merkelig/ekkelt det finnes blant utvalget når det er snakk om "delikatesser".

Min meninge er at betegnelsen er et skalkesjul for å gjøre oe motbydelig om til noe eksklusivt - for dermed å tjene masse penger på det.

Humbug! :o)

Skrevet

Det var det jeg tenkte, ja! :)

Skulle nok aldri sagt det der, nå får jeg nok pervostempel. ;)

Hehe, er ikke akkurat noe pervostempel det, det er nok mange som gjør dette og kanskje det som verre er:-)

Mulig at guttene her inne begynner å henge etter deg, så kanskje det er DET sjekketrikset:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, er ikke akkurat noe pervostempel det, det er nok mange som gjør dette og kanskje det som verre er:-)

Mulig at guttene her inne begynner å henge etter deg, så kanskje det er DET sjekketrikset:-)

Haha, ja, skal begynne å reklamere med det! Dessverre for dem er det bare én som får oppleve det live. ;)

Skrevet

Haha, ja, skal begynne å reklamere med det! Dessverre for dem er det bare én som får oppleve det live. ;)

Joda, men det vet de ikke og derfor vil de ikke gi seg med en gang:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Joda, men det vet de ikke og derfor vil de ikke gi seg med en gang:-)

Skal det virkelig så lite til for å fange oppmerksomheten til mannfolka, altså? :)

Skrevet

Skal det virkelig så lite til for å fange oppmerksomheten til mannfolka, altså? :)

Menn er enkle vet du:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Menn er enkle vet du:-)

Ja, det virker slik. :)

Mitt nye sjekketriks er fra nå av: "Hei, jeg heter Peach, og jeg har ingen brekningsrefleks!" :D

Skrevet

Ja, det virker slik. :)

Mitt nye sjekketriks er fra nå av: "Hei, jeg heter Peach, og jeg har ingen brekningsrefleks!" :D

Hehe, det vil garantert funke.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, det vil garantert funke.

Genialt! :)

Skrevet

Det er jo ganske påtakelig hvor mye merkelig/ekkelt det finnes blant utvalget når det er snakk om "delikatesser".

Min meninge er at betegnelsen er et skalkesjul for å gjøre oe motbydelig om til noe eksklusivt - for dermed å tjene masse penger på det.

Humbug! :o)

Ikke si det til noen: sort russisk ekte kaviar til 3000 kr kiloen smaker salt tran. Fiskeggene er store, sprekker med et ekkelt plopp-plopp og er bare ekkelt.

Torskerogn, kokt/stekt smaker mye bedre.

Skrevet

Hva tenker hun på? - sæd? den sæden ville jeg i så fall gått til dåktern med.

Flisa går til dåktern: denne sæden er det noe galt med, den smaker ikke godt!!

Dåktern sier: du Flisa, vi har lurt litt på deg vi her i bygda....

Skrevet

Jeg smakte det ved flere anledninger i i fjor - men samma hvordan jeg konsentrerte meg og la godvilja til - så smaker det SVÆR HARKE-SNØRRKLYSE

Harke-hva? Du minner meg om Tommy i "Tommy & Tigern" da han skulle holde kurs i langdistansespytting.

Skrevet

Flisa går til dåktern: denne sæden er det noe galt med, den smaker ikke godt!!

Dåktern sier: du Flisa, vi har lurt litt på deg vi her i bygda....

Det har doktern sagt til meg for lenge siden! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...