Gå til innhold

Hva er det med småbarnsmødre?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg sitter på musikkfestivitas i Oslo og røyker. For anledningen er jeg helt alene. Jeg sitter ved et sånn benkebord, nyter musikk, øl og røyk.

En kvinne kommer bort og spør om det er ledig rundt bordet jeg sitter ved. Det er bare jeg som sitter der, så jeg svarer naturligvis ja. Hun, en annen kvinne, et par mannfolk og en skokk med unger setter seg ned.

Jeg fortsetter å nyte øl-en, og tenner meg en av mine festrøyk.

Det er da jeg får beskjed om at "det er barn til stede. Du bør kanskje slukke den sigaretten?".

Jeg blir jo lettere småprovosert der jeg sitter. Her er jeg faktisk så snill og grei det er mulig å være og tillater en haug med småbarnsmødre og unger rundt bordet mitt. Det går knapt an å være snillere.

Og takken er at jeg får beskjed om å slukke røyken min. Røykpakka lå på bordet da den feite megga spurte meg om det var greit at de slo seg ned.

Vel, jeg slukka den ikke. Jeg sa noe sånt som at det faktisk fortsatt er lovlig å røyke ute, og at det faktisk var jeg som satt der før de kom.

Jeg fikk ulme blikk fram til jeg valgte å sette meg et annet sted, men jeg ble ganske provosert. Og det var kun kvinnene. Mannfolka rundt bordet sa ingenting.

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg røyket litt ekstra på trass og håpet på at noen av mannfolka hadde tatt kvinnfolkenes parti så jeg virkelig kunne si hva jeg mente.

Herremin for noen folk.

Vel, etter en halvtimes tid fant jeg et nytt bord. Jeg ble rett og slett for provosert av alle de sure blikkene i min retning at jeg måtte gå.

Så de vant. Pinglete av meg, men du kan lissom ikke krangle med blikk. Det hadde vært enklere om de hadde fortsatt det verbale eller sendt et av mannfolka på meg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• laguna1365380434

11

• mariaflyfly

4

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fjernt, er helt enig med deg. Ville sikkert røyka ekstra på trass sjøl, om jeg hadde røyka. Nå er jo jeg småbarnsmor, men ber ikke fremmede folk ute om å stumpe røyken, det blir jo bare for dumt.

Egentlig trodde jeg du skulle skrive noe lignende som den på samlivsforumet (eller var det sex?) om småbarnsmødre.

Skrevet

Åh, ikke si at småbarnsmødre er sånn da... Jeg er ikke sånn i alle fall. Det hører ingen steder hjemme å okkupere bordet der noen sitter og røyker for så å be dem om å holde opp, unger eller ei. Hjelpe og trøste, unger dør ikke av å sitte i røyk en liten stund, og dette var jo attpåtil _ute_! Bra at du ikke stumpa den:-)

Skrevet

Fy så provoserende!! Er helt enig med deg. Småbarnsforelder eller ikke, synes ikke dette var særlig god folkeskikk.

Skrevet

Pent av deg å tilby dem plass.

Jeg hadde reist meg og gått hvis du hadde tent røyken. Men ikke vist meg irritert eller sint.

For plassen var din, det er det liten tvil om!

Skrevet

Skikkelig frekt, jeg hadde antagelig bedt dem pigge fra bordet og finne seg en annen plass og sitte.

Skrevet

Herregud, så teite. Jeg tror jeg hadde røyket i ren trass jeg også.

Gjest sirikat
Skrevet

Småbarnsforeldre og musikk går sjeldent bra sammen etter min erfaring.

Var nylig på en minikonsert i en liten kafe. Dvs, jeg tror det var en konsert. Det var en dame som antagelig sang og en mann som så ut til å spilte gitar. Jeg hørte desverre ikke en dritt av musikken pga noen idiotforeldre som ikke gikk ut med skrikende unger.

mariaflyfly
Skrevet

Drit i å generalisere småbarnsmødre! De kjerringene der kan umulig ha vært helt i vater.

Skrevet

Ikke skjær meg over samme kam som de idiotene der, er du snill. :-)

Skrevet

Du har møtt på representanter for rasen småbarnsmødre som ikke er gode.

Selvfølgelig inviterer man ikke seg selv til et røykende menneske for så å be det om å stumpe røyken. UTE!

At slike kan få seg til å oppføre seg sånn er rett og slett stor mangel på folkeskikk.

Håper du ellers hadde en strålende dag med bra musikk og nok ledige do. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Drit i å generalisere småbarnsmødre! De kjerringene der kan umulig ha vært helt i vater.

Men jeg har møtt sånne før også. F.eks. på et fly. Da hadde de faen meg dratt med det de hadde av bagasje inn, okkupert det som var av skap over oss (også mitt skap og skapet til de to jeg satt ved siden av), og sa var de faen meg frekke nok til å be meg være stille der jeg satt med feber og hostet som en gal mann - fordi unga deres ikke fikk sove.

Og der satt jeg med feber og hosta og hadde alle taxfreevarene jeg hadde bestilt, og det var en del, ved beina mine, fordi småbarnsmeggene hadde okkupert skapet mitt.

Det er ganske ofte man opplever småbarnsmødre som tror alle rundt dem tenker like mye på englebarna deres som de gjør selv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har møtt på representanter for rasen småbarnsmødre som ikke er gode.

Selvfølgelig inviterer man ikke seg selv til et røykende menneske for så å be det om å stumpe røyken. UTE!

At slike kan få seg til å oppføre seg sånn er rett og slett stor mangel på folkeskikk.

Håper du ellers hadde en strålende dag med bra musikk og nok ledige do. :)

Det var fin do der. 4-5 sånne utedasser på hver side, og midt imellom sto det jaggu isoporpissuarer. :)

Jupp. Det var deilig med sol (jeg har blitt brent i trynet), iskald øl, røyk og overraskende kul musikk.

Nå skal jeg snart sminke meg og møte noen kompiser. Jeg må bare dytte i meg et par øl til først.:)

Skrevet

Det var fin do der. 4-5 sånne utedasser på hver side, og midt imellom sto det jaggu isoporpissuarer. :)

Jupp. Det var deilig med sol (jeg har blitt brent i trynet), iskald øl, røyk og overraskende kul musikk.

Nå skal jeg snart sminke meg og møte noen kompiser. Jeg må bare dytte i meg et par øl til først.:)

Ha det hyggelig! Jeg har spretta boks nummer to jeg også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ha det hyggelig! Jeg har spretta boks nummer to jeg også.

Jeg tror det gikk 5-6 i byen, og nå er jeg på min andre. En til etter den og jeg får vel begynne å dra på meg noen klær.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Sminke deg?

Hvordan da?

*uvitende og nysgjerrig*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men jeg har møtt sånne før også. F.eks. på et fly. Da hadde de faen meg dratt med det de hadde av bagasje inn, okkupert det som var av skap over oss (også mitt skap og skapet til de to jeg satt ved siden av), og sa var de faen meg frekke nok til å be meg være stille der jeg satt med feber og hostet som en gal mann - fordi unga deres ikke fikk sove.

Og der satt jeg med feber og hosta og hadde alle taxfreevarene jeg hadde bestilt, og det var en del, ved beina mine, fordi småbarnsmeggene hadde okkupert skapet mitt.

Det er ganske ofte man opplever småbarnsmødre som tror alle rundt dem tenker like mye på englebarna deres som de gjør selv.

Morsomt å lese dette fra din synsvinkel!

Du har selvsagt rett. Skulle bare ønske at flest mulig småbarnsmødre fikk sett og lest de her innleggene.

;-)

For ofte _er_ småbarnsmødre overbeskyttende over sine små- og beskytter jo dem mot røyk, bråk etc... og GLEMMER at ikke hele verden rundt tenker likens.

Jeg var en av dem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sminke deg?

Hvordan da?

*uvitende og nysgjerrig*

Nei. Det er egentlig ikke så mye å gjøre. Kjørte shavings og dusjing før jeg dro til byen i dag, og av en eller annen grunn hoppa jeg igjen i dusjen da jeg kom hjem. Jeg er visst litt hygienevrak :)

Det er strengt tatt bare for meg å hoppe ut av treningsbuksa, dra på et eller annet par med jeans, henge på meg en eller annen skjorte eller t-skjorte (må finne ut hvor kaldt det har blitt), sprute litt davidoff i trynet og ta litt voks i håret.

Det er gjort på 2 minutter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Morsomt å lese dette fra din synsvinkel!

Du har selvsagt rett. Skulle bare ønske at flest mulig småbarnsmødre fikk sett og lest de her innleggene.

;-)

For ofte _er_ småbarnsmødre overbeskyttende over sine små- og beskytter jo dem mot røyk, bråk etc... og GLEMMER at ikke hele verden rundt tenker likens.

Jeg var en av dem.

Jeg forstår jo at det ikke er kult med røyking der barn er, og vanligvis er jeg veldig hensynsfull. Men på et konsertområde...

Dessuten blåste det bakover (og de satt foran meg - mot scenen), så jeg tenkte til og med på det før jeg tente røyken - selv om jeg vet det er for dumt å i det hele tatt vurdere å ta hensyn i en sånn situasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...