Gå til innhold

Hva er det med småbarnsmødre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• laguna1365380434

11

• mariaflyfly

4

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Jeg tror det gikk 5-6 i byen, og nå er jeg på min andre. En til etter den og jeg får vel begynne å dra på meg noen klær.

Fest litt for meg også! Akkurat nå sitter jeg her med Paul Weller og noe snop. :)

hare1365380455
Skrevet

Ha det hyggelig! Jeg har spretta boks nummer to jeg også.

Klarer du det i dag? ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fest litt for meg også! Akkurat nå sitter jeg her med Paul Weller og noe snop. :)

Det skal jeg gjøre! :)

Skal egentlig møte noen for 8 minutter siden, men nå har jeg nettopp lekt trafikanten her og funnet ut togtider for dem. De bomma. Så nå har jeg rimelig grei tid. Altså: Jeg bør begynne å ordne meg nå, men for en gangs skyld kommer jeg i hvert fall ikke for sent. Men det er jo egentlig ikke min skyld.

:)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Utrolig egoistisk! Av småbarnsmødrene altså. Hadde det vært omvendt, at du kom å satt deg ved deres bord (noe du aldri ville gjort;) ville saken vært en helt annen. Du skulle ikke gitt deg!!

Gjest fridalida
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke hun hadde noe med å kjefte på deg -det var din plass, ikke tvil om det.

Men jeg hadde helt klart tatt med meg ungene og gått hvis det hadde vært meg og mine unger.

Jeg synes du burde sagt fra da hun spurte/kom med ungene:"ja, det er ledig, men bare så dere vet det, så røyker jeg" slik at de kunne latt være å sette seg der. Hadde løst hele problemet. I det du sier ja til å ha småbarn ved bordet ditt, er det egentlig litt ufølsomt å røyke. Unger bør ikke utsettes for passiv røyking, det er jo gammelt nytt.

Jeg opplevde forresten det motsatte en gang. Vi satt og spiste på en rasteplass ved Lillehammer, hadde en ettåring på det tidspunktet. Og en mor + mann og sønn (ca 10 år) kom og spurte om å få sitte ved bordet vårt. Det sa vi ja til, og det første mora gjorde var å tenne røyken. Da ba jeg henne stumpe eller flytte seg, vi satt der først, røyken blåste rett mot oss, og vi hadde som sagt et lite barn med oss. Hun ble DRIIITSUR - "det er lov å røyke, altså -og nå er vi til og med ute".

Jeg sa igjen at vi satt der først, og vi ville ikke at barnet skulle utsettes for røyken, og at vi dessuten satt og spiste, og uansett ikke satte pris på røykfrie måltider. Hun ble sittende ei stund, men tok etterhvert tegninga og gikk.

Mitt spørsmål kunne altså vært" Hva i alle dager er det med røykere???

Men jeg skjønner jo at ikke alle røykere er sånn, og du bør skjønne at ikke alle småbarnsmødre er som den du traff.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Skal egentlig møte noen for 8 minutter siden, men nå har jeg nettopp lekt trafikanten her og funnet ut togtider for dem. De bomma. Så nå har jeg rimelig grei tid. Altså: Jeg bør begynne å ordne meg nå, men for en gangs skyld kommer jeg i hvert fall ikke for sent. Men det er jo egentlig ikke min skyld.

D vil fortsatt ikke komme å høre på korpsmusikk? ;-D

Gjest fridalida
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke hun hadde noe med å kjefte på deg -det var din plass, ikke tvil om det.

Men jeg hadde helt klart tatt med meg ungene og gått hvis det hadde vært meg og mine unger.

Jeg synes du burde sagt fra da hun spurte/kom med ungene:"ja, det er ledig, men bare så dere vet det, så røyker jeg" slik at de kunne latt være å sette seg der. Hadde løst hele problemet. I det du sier ja til å ha småbarn ved bordet ditt, er det egentlig litt ufølsomt å røyke. Unger bør ikke utsettes for passiv røyking, det er jo gammelt nytt.

Jeg opplevde forresten det motsatte en gang. Vi satt og spiste på en rasteplass ved Lillehammer, hadde en ettåring på det tidspunktet. Og en mor + mann og sønn (ca 10 år) kom og spurte om å få sitte ved bordet vårt. Det sa vi ja til, og det første mora gjorde var å tenne røyken. Da ba jeg henne stumpe eller flytte seg, vi satt der først, røyken blåste rett mot oss, og vi hadde som sagt et lite barn med oss. Hun ble DRIIITSUR - "det er lov å røyke, altså -og nå er vi til og med ute".

Jeg sa igjen at vi satt der først, og vi ville ikke at barnet skulle utsettes for røyken, og at vi dessuten satt og spiste, og uansett ikke satte pris på røykfrie måltider. Hun ble sittende ei stund, men tok etterhvert tegninga og gikk.

Mitt spørsmål kunne altså vært" Hva i alle dager er det med røykere???

Men jeg skjønner jo at ikke alle røykere er sånn, og du bør skjønne at ikke alle småbarnsmødre er som den du traff.

"uansett satte pris på røykfrie måltider" skulle det være, naturligvis.

hare1365380455
Skrevet

Så får du høre noe musikk hjemme og drikke en øl mens du gjør deg klar. Det er bra det! :D

Gjest fridalida
Skrevet

Men jeg har møtt sånne før også. F.eks. på et fly. Da hadde de faen meg dratt med det de hadde av bagasje inn, okkupert det som var av skap over oss (også mitt skap og skapet til de to jeg satt ved siden av), og sa var de faen meg frekke nok til å be meg være stille der jeg satt med feber og hostet som en gal mann - fordi unga deres ikke fikk sove.

Og der satt jeg med feber og hosta og hadde alle taxfreevarene jeg hadde bestilt, og det var en del, ved beina mine, fordi småbarnsmeggene hadde okkupert skapet mitt.

Det er ganske ofte man opplever småbarnsmødre som tror alle rundt dem tenker like mye på englebarna deres som de gjør selv.

Har vi egne skap på fly? Jeg synes alltid det er stappfullt, jeg - også over min plass. Trodde egentlig det var "først til mølla". Funker i alle fall sånn i praksis?

Bortsett fra det, synes jeg ikke disse damene var særlig sympatiske eller hensynsfulle, nei.

Jeg ville aldri oppført meg sånn, altså :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har vi egne skap på fly? Jeg synes alltid det er stappfullt, jeg - også over min plass. Trodde egentlig det var "først til mølla". Funker i alle fall sånn i praksis?

Bortsett fra det, synes jeg ikke disse damene var særlig sympatiske eller hensynsfulle, nei.

Jeg ville aldri oppført meg sånn, altså :)

;-)

Ikke jeg heller. Ikke med overlegg....

Men kanskje vi også _har_ oppført oss lignende uten å være det bevisst?

;-)

Angelica :o)
Skrevet

Det var et langt innlegg.Var så langt at jeg ikke klarer å lese alt.

Men have fun! Snakkes :D

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1149368843' post='3147411]

Det var et langt innlegg.Var så langt at jeg ikke klarer å lese alt.

Men have fun! Snakkes :D

Skulle ikke du også ut? :D

Gjest fridalida
Skrevet

;-)

Ikke jeg heller. Ikke med overlegg....

Men kanskje vi også _har_ oppført oss lignende uten å være det bevisst?

;-)

Ikke akkurat i sånne situasjoner, tror jeg - ville aldri funnet på å be noen være stille på et fly fordi barna skulle sove. I aller verste fall, dersom noen virkelig bråkte sånn at det var generelt forstyrrende, ville jeg tipset kabinpersonalet. Men det ville jeg også gjort hvis jeg fløy alene.

Men sikkert noen som har reagert på meg som mamma også - det er vel knapt til å unngå.

Gjest Aimabel
Skrevet

Noen småbarnsmødre tar seg litt vel mye til rette ja.

Glemmer ikke en gang jeg satt på cafe, og dama på nabobordet begynte å skifte bleie på ungen -oppå bordet!

Skrevet

Klarer du det i dag? ;)

Ja, etter den festen i går/natt, så smakte det faktisk utrolig godt med øl nå. Nå er jeg ferdig med den tredje også. :)

Gjest anti-røyk
Skrevet

Neste gang sier du at de må gjerne sette seg men gjøre oppmerksom på at du røyker.

En annen ting er at du hadde jo slutta å røyke, hvorfor har du begynt igjen med de sure, illeluktende kistespikrene igjen?

Skrevet

Skikkelig frekt, jeg hadde antagelig bedt dem pigge fra bordet og finne seg en annen plass og sitte.

Tror deg! Og særlig om du satt på en veranda! :)

Skrevet

Tror deg! Og særlig om du satt på en veranda! :)

Knis.

Det er ikke alle som har mitt stemmevolum :o)

Gjest Rusle
Skrevet

Det var det du skulle ha gjort.....kranglet med blikk;o) Synes det var freidig av henne å be deg slukke røyken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...