Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips om ting å se eller gjøre uten de klassiske turistattraksjonene?

Kafeer, butikker, markeder, museum, opplevelser osv. Vi reiser på studentbudsjett, da... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå en tur i Central park. Det var det fineste jeg gjorde der. Og besøke museumet som jeg aldri husker navnet på som ligger midt på Central park. Var det metropolitan museum tro?

China town var skuffende, skittent og ekkelt. SoHo var kjempekoselig med små butikker og minnet meg litt om majorstuen(!)

Ellers bare å gå rundt og drikke kaffe på starbucks som ligger over alt. En tur i Empire statebuilding fikk vi aldri gjort forsi vi ikke gadd stå i kø, men senere oppdaget vi at ved å betale litt ekstra kunne man slippe køen. Spise is fra Ben&Jerry.

Besøke Abercrombie and Fitch som har dødskule klær. Det ligger helt nederst på manhattan. Waterstreet om jeg ikke husker helt galt.

Stille seg opp ved NBC bygningnen når det er letterman show, for å se på kjendisene. Det ligger rundt 54 gate og broadway.

Det er en flott by!

God tur!

Gjest dilly
Skrevet

Rusle i Central Park.

Stikke innom bygget til Trump - jeg så ham sist jeg var der.

Gå forbi MTV-studioet og kikke opp og inn (når de filmer TRL) - jeg så BRITNEY da jeg gikk forbi!

Rusle rundt ved havnen - jeg opplevde å se politiet fiske en mann opp fra vannet...

Chinatown må ses! Til og med politimennene i gatene er kinesiske. Men det kan være vanskelig å komme seg inn og ut. Få taxier er villige til å kjøre inn dit (opplevde jeg i alle fall).

Greenwich Village er verdt et besøk.

Sjekke om det stemmer at de selger gyros på Subway-stopet Queensboro Plaza.

Kjøpe pretzel av en gateselger.

Drikke Manhattan i en stilig bar.

Gå på kino og kjøpe popkorn med liksom-smør.

Få med dere et stand-up show.

Se Letterman live (han er riktigok en fjott, men det kan hende det er noen bra gjester).

Shoppe Manolo Blahniks til krampa tar dere (må kanskje leve på nudler de neste fire månedene...).

Gjest Personifica
Skrevet

Du må gå en tur i Central park. Det var det fineste jeg gjorde der. Og besøke museumet som jeg aldri husker navnet på som ligger midt på Central park. Var det metropolitan museum tro?

China town var skuffende, skittent og ekkelt. SoHo var kjempekoselig med små butikker og minnet meg litt om majorstuen(!)

Ellers bare å gå rundt og drikke kaffe på starbucks som ligger over alt. En tur i Empire statebuilding fikk vi aldri gjort forsi vi ikke gadd stå i kø, men senere oppdaget vi at ved å betale litt ekstra kunne man slippe køen. Spise is fra Ben&Jerry.

Besøke Abercrombie and Fitch som har dødskule klær. Det ligger helt nederst på manhattan. Waterstreet om jeg ikke husker helt galt.

Stille seg opp ved NBC bygningnen når det er letterman show, for å se på kjendisene. Det ligger rundt 54 gate og broadway.

Det er en flott by!

God tur!

Selvsagt Empire State building!

Og spaser over Brooklyn bridge.

Få med deg et broadway show. Hør på jazz, masse jazzpuber. Shop på Manhatten. Besøk stedet World Trade building stod.

Skrevet

Tusen takk for alle tips! Her var det mange gode forslag.

Ilovenewyork
Skrevet

Når reiser du?

Gud så misunnelig jeg er nå:o).

Hvis dere har tenkt å shoppe,så må dere nødt til å sjekke ut en plass som jeg selfølgelig ikke husker navnet på,men hvis dere står ved Ground Zero,så ser dere et stort varehus. Der selger de merkevarer(feks Puma) og designer tøy til kjempe bra priser. Den plassen burde dere gå til synes jeg :).

En restaurant som vi gikk til og som er plassen å gå hvis du vil treffe på en kjendis er Joe Allen og den ligger i west 46th street,mellom 7th & 8th avenue (rett ved Times Square). Amerikansk mat og ikke noe særlig dyrt.

Du burde sjekke ut menupages.com,så kan du sjekke ut menyen både på den restauranten og på de fleste andre i New York.

Ønsker deg god reise,du skal til en helt fantastisk by.

Er grønn av misunnelse...

Skrevet

East Village, punkerdistriktet. En opplevelse. Det er masse bruktbutikker der (spesielt klær) med mye dritt, men er du heldig gjør du et funn.

Ilovenewyork
Skrevet

Når reiser du?

Gud så misunnelig jeg er nå:o).

Hvis dere har tenkt å shoppe,så må dere nødt til å sjekke ut en plass som jeg selfølgelig ikke husker navnet på,men hvis dere står ved Ground Zero,så ser dere et stort varehus. Der selger de merkevarer(feks Puma) og designer tøy til kjempe bra priser. Den plassen burde dere gå til synes jeg :).

En restaurant som vi gikk til og som er plassen å gå hvis du vil treffe på en kjendis er Joe Allen og den ligger i west 46th street,mellom 7th & 8th avenue (rett ved Times Square). Amerikansk mat og ikke noe særlig dyrt.

Du burde sjekke ut menupages.com,så kan du sjekke ut menyen både på den restauranten og på de fleste andre i New York.

Ønsker deg god reise,du skal til en helt fantastisk by.

Er grønn av misunnelse...

Nå kom jeg på det,butikken heter Century 21.

En annen ting dere kunne gjøre er å ta Staten Island ferjen. Den er helt gratis og du får se den vakre utsikten over manhattan.

Den går fra Battery Park,helt nede på tuppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...