Gjest korte vakter Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Eks. denne helgen har vaktene vært kortere i begge ender, og slik jobber jeg 5 timer mindre enn jeg skulle ha gjort. Det betyr at jeg må jobbe en ekstra kortvakt snart.... Kan de gjøre dette? Jeg ønsker selvsagt å jobbe en full vakt (kl 15-22). Tusen takk for svar. (Jobber i kommunen.) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Det skjedde med meg også da jeg var ansatt i en privat bedrift. Sjekk kontrakten din. Står det spesifisert hvor mange arbeidstimer pr uke du skal ha? Hvis ikke har du nok ikke noe du skulle ha sagt... 0 Siter
willow Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 det skjedde meg og. avhenger av hva det står i kontrakten antar jeg. hos meg står det bare en prosent, som man tar utgangspunkt i. og den er rimelig liten. ut fra det kan de gjøre som de vil. sjekk om timene stemmer med prosentene/timeantallet i kontrakten. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 det skjedde meg og. avhenger av hva det står i kontrakten antar jeg. hos meg står det bare en prosent, som man tar utgangspunkt i. og den er rimelig liten. ut fra det kan de gjøre som de vil. sjekk om timene stemmer med prosentene/timeantallet i kontrakten. ja, ikkesant. De bare jevner ut slik at de setter deg opp på flere vakter når det er mye å gjøre? Man har ikke så mye man skulle ha sagt i sånne standard lite spesifiserte kontrakter 0 Siter
vilma Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Det er nok som de andre sier her, og det er ikke uten grunn kontrakter er rundt formulert. Ettersom behovene endres over tid i denne type jobber har arbeidsgiver behov for et fleksibelt system. Men når det er sagt så er det også regler for endring av turnus. Er du fast ansatt i en stillingsprosent (ikke ekstravakt) skal endringer i turnus varsles fire uker før, og den endrede turnus skal være godkjent av tillitsvalgte. 0 Siter
Gjest korte vakter Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Det er nok som de andre sier her, og det er ikke uten grunn kontrakter er rundt formulert. Ettersom behovene endres over tid i denne type jobber har arbeidsgiver behov for et fleksibelt system. Men når det er sagt så er det også regler for endring av turnus. Er du fast ansatt i en stillingsprosent (ikke ekstravakt) skal endringer i turnus varsles fire uker før, og den endrede turnus skal være godkjent av tillitsvalgte. Vi har "ønsketurnus" nå slik at jeg kan ønske vanlige vakter (kl 15-22). Men så gir de meg kortere vakter, så jeg vet det på forhånd. 0 Siter
Gjest korte vakter Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 det skjedde meg og. avhenger av hva det står i kontrakten antar jeg. hos meg står det bare en prosent, som man tar utgangspunkt i. og den er rimelig liten. ut fra det kan de gjøre som de vil. sjekk om timene stemmer med prosentene/timeantallet i kontrakten. Jeg jobber annenhver helg og har er nok ansatt på "prosentene". Tidligere hadde jeg av og til en fredag fri, men nå jobber jeg visst flere fredager i alt.... Pga krympingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.