Gå til innhold

misfarget undertøy

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

apropo undertøy. Hvorfor blir mitt hvite undertøy alltid grått etter vask? Nei jeg har ikke en sort sokk i maskinen. Alt som vaskes i hvisvask er hvitt. Så hvordan kan alt bli grått. Litt kjipt å gå med grått undertøy hele tiden. Er ikke så imai stilig. Vasker fint undertøy for hånd, men orker ikke ta _alt_ for hånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest huffame
Skrevet

Kan det ha noe med klor i vannet tro? Kommunalt vann du har vel? Fryktelig kjedelig er det i allefall, vi må vel bare kjøpe nytt.......

Gjest Aimabel
Skrevet

Kan det ha noe med klor i vannet tro? Kommunalt vann du har vel? Fryktelig kjedelig er det i allefall, vi må vel bare kjøpe nytt.......

klor ja. Men burde ikke klor bare bleke? Hmm, kjedelig er det iallefall. Må kjøpe engangsundertøy da?

Skrevet

Hmm...bruker du vaskemiddel med blekemiddel i da? Atså for hvite klær? Og hvor mange grader vasker du på?

Gjest huffame
Skrevet

klor ja. Men burde ikke klor bare bleke? Hmm, kjedelig er det iallefall. Må kjøpe engangsundertøy da?

Jo,men ikke alt tøy er kritthvitt i utgangspunktet tror jeg...

Gjest huffame
Skrevet

mener du at tøyet blir grått etter første vask? i såfall er det nok noe anna gæli...

Mista nikket
Skrevet

Jeg lurte på det samme engang ang. bh. Fikk da til svar at det i utgangspunktet var grått og farget hvitt. Vi bruker jo vaskemiddel for hvitvask for at det skal holde seg hvitt, men egentlig så fjerner vi fargen

Gjest LOTUS78
Skrevet

Mange reduserer doseringen når de vasker halvfulle maskiner, det kan gjøre hvitvasken grå. Dette er fordi at er det for lite eller ingen såpe når siste skylling går, legger partiklene som er i vannet seg på klærne.

Så rådet jeg fikk på Lilleborg, var å heller øke doseringen enn å redusere når man hadde en halvfull maskin med hvitvask.( var på bedriftsbesøk der å hadde om bla.a. klesvas.)

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ring kundeservicenr. som står på vaskemiddelpakken, der kan du få tips om hva du kan gjøre for å bevare hvitheten i klærne.

Skrevet

Engangsundertøy? Hehe, kan du bare gå med hvitt undertøy du da?

Gjest Rusle
Skrevet

Mange reduserer doseringen når de vasker halvfulle maskiner, det kan gjøre hvitvasken grå. Dette er fordi at er det for lite eller ingen såpe når siste skylling går, legger partiklene som er i vannet seg på klærne.

Så rådet jeg fikk på Lilleborg, var å heller øke doseringen enn å redusere når man hadde en halvfull maskin med hvitvask.( var på bedriftsbesøk der å hadde om bla.a. klesvas.)

Bruker å redusere mengden på vaskemiddel når jeg vasker mindre mengde tøy, men får ikke grått tøy. Tror nok heller det er tøyet som mister fargen.

Gjest Aimabel
Skrevet

Engangsundertøy? Hehe, kan du bare gå med hvitt undertøy du da?

-"Hehe, kan du bare gå med hvitt undertøy du da?"

...Under hvite topper og hvite bukser, JA!

Har prøvd meg med noe pastellfarger også, men de ble grå etter en vask...:-(

Gjest gomle
Skrevet

Kanskje du bruker feil vaskepulver? Jeg synes vasken blir veldig hvit og fin av "Blenda sensistive hvitt tøy".

Skrevet

-"Hehe, kan du bare gå med hvitt undertøy du da?"

...Under hvite topper og hvite bukser, JA!

Har prøvd meg med noe pastellfarger også, men de ble grå etter en vask...:-(

Hvitt undertøy er vel ikke det lureste å ha under hvite bukser og topper? Det _lyser_ jo hvitt gjennom! Hudfarget er tingen under hvite bukser:-)

Gjest midia
Skrevet

Hvitt undertøy er vel ikke det lureste å ha under hvite bukser og topper? Det _lyser_ jo hvitt gjennom! Hudfarget er tingen under hvite bukser:-)

Da kan jeg med trygghet bruke hvitt undertøy :))

Gjest Aimabel
Skrevet

men jeg bruker ikke så tynne bukser eller topper at det er noe problem. Jeg synes hudfarget undertøy er utrolig stygt.

Skrevet

men jeg bruker ikke så tynne bukser eller topper at det er noe problem. Jeg synes hudfarget undertøy er utrolig stygt.

Det er ikke så pent alene, men det er så mye penere under en tynn hvit topp. Men om det ikke syns gjennom uansett, så er jo ikke det noe du trenger å tenke på.

Mitt undertøy blir litt misfarget fordi jeg slenger det sammen med både håndklær og svarte manneboksere. Men det hvite er ikke så grått at jeg tenker over det. Det trenger ikke være selvlysende hvitt for min del.

Skrevet

Noe er gørrstygt og noe er litt mindre stygt. Synes i alle fall det er penere enn undertøy som lyser gjennom stoffet:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Noe er gørrstygt og noe er litt mindre stygt. Synes i alle fall det er penere enn undertøy som lyser gjennom stoffet:-)

Enig! Men jeg synes uansett ikke noe om sånne hvite bukser der du ser hudfargen igjennom :-/

Skrevet

Enig! Men jeg synes uansett ikke noe om sånne hvite bukser der du ser hudfargen igjennom :-/

Nei, hvis det er hvite jeans og andre tette stoffer du liker trenger du ikke å bruke de forhatte hudfarga:-) Men jeg skjønte ikke helt hvorfor det var så viktig at undertøyet også skulle være hvitt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...