Gå til innhold

Gifte seg for oppholdstillatelse, penger?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke gjør det!
Skrevet

Jeg har også hørt at man PRØVER tenke ut regler som skal forhindre sosial ulykke et..Men hvordan få til det, uten å ramme folk med de beste intensjoner. Det ville jo være helt vilt om fattige folk ikke fikk gifte seg mede hvem de ville? ;-) det regner jeg med at hadde skapt noen overskrifter? ;-)

Neida, jeg laqr meg ikke lure SÅ lett, og det jeg tenker og tygger på er HELT safe. det er bare veldig mye praktisk stress! :-) Og jeg får IKKE spenn! ;-P

Det at du ikke får spenn skal liksom rettferdiggjøre det?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

33

• Dorthe

7

• Ugga Bugga

7

• Zombiebob

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Så om noen år møter du en mann du ønsker å gifte deg med, men han liker ikke at du allerede er/har vært gift på den måten.....?

Da veit jeg ikke helt om jeg liker han tilbake..;-P Det er få ting her iverdenjeg gjør etter tanke på om min evntuelle, fremtidige ektemann ville like eller mislike det..ærlig talt! ;-)

Gjest Nillli
Skrevet

Jeg mener at ikke alle ting er uetisk slvom det er forbudt. Jeg synes personlig ikke det er uetisk, å f.eks røyke hasj, eller drikke vin i parken. Dette er forbudte ting, begge to.

Det blir to helt forskjellige parametere. En kan f.eks ikke argumentere med å si at grunnen til at noe er forbudt, er nettopp at det er forbudt.

Jeg vet at proformagifte er forbudt. Men er ikke enig i at demed blir automatisk umoralsk.

Så har vi forhåpentligvis klarlagt det. Det er jævlig kjedelig å diskutere med folk som faktisk ikke ser denne forskjellen..;-P

Proformagifte KAN selvsagt ikke avkriminaliseres, fordi mange proformagifter har nettopp både svært uetiske sider, og det er dessuten farlig i en del tilfeller. Sånn rent blandt annet. så det sier seg selv at myndighetene ikke kan si "go for it" på generelt nivå.

Men om man personlig ikke ser noe i veien for det, og ellers har sit på det tørre ser jeg ikke at det er noen biggie å gifte seg med en venn for atbegge skal få oppleve en annen del av verden for en stund.

Mange (de fleste) lover er teite, men det er jo en grunn til at de er der!

Jeg synes vi betaler altfor mye skatt, men jeg snylter ikke av den grunn.

Jeg synes fartsgrensene er for lav altfor mange plasser, men kjører ikke altfor (bare litt) fort likevel.

Jeg synes prisene på kollektivtransport er altfor høye, men sniker ikke.

Om alle skulle tenke slik du gjør i forb. med dette, ville det blitt ganske så Texas.

laguna1365380434
Skrevet

Det at du ikke får spenn skal liksom rettferdiggjøre det?

Ja.

Hva i all verden er det som er en biggie med det her?`Samfunnet ligger jeg hvertfall ikke til byrde, og om han er der og jeg her eller omvendt spiller da ingen trille. For andre enn oss, og oss skader det ikke, bortesett fra at det muligns blir en del arbeid og utgifter.

laguna1365380434
Skrevet

Mange (de fleste) lover er teite, men det er jo en grunn til at de er der!

Jeg synes vi betaler altfor mye skatt, men jeg snylter ikke av den grunn.

Jeg synes fartsgrensene er for lav altfor mange plasser, men kjører ikke altfor (bare litt) fort likevel.

Jeg synes prisene på kollektivtransport er altfor høye, men sniker ikke.

Om alle skulle tenke slik du gjør i forb. med dette, ville det blitt ganske så Texas.

Det burde være helt greit å stille spørsmål tegn ved hvorvidt ting burde (fortsette å være/bli) forbudt. Det burde ALLE tenke igjennom innimellom, om en burde forstå om en gjenkjenner at noe er forbudt eller om man i tillegg føler at det er umoralsk.

Når så er gjort burde en tenke over en del ting før mn eventuelt velger å ignorere loven. Særdeles viktig her er det å ta hensyn til hvorvidt en slik strøanarkistisk handling faktisk har konsekvenser for andre enn en selv.

skattesnyting og råkjøring er både asosialt og har STORE konsekvenser for andre.

Om jeg proformagifter meg, røyker hasj eller drikker vin i parken, er en sak mellom meg og min samvittighet..(og kanskje min lever..;-))

Skrevet

Jeg har også hørt at man PRØVER tenke ut regler som skal forhindre sosial ulykke et..Men hvordan få til det, uten å ramme folk med de beste intensjoner. Det ville jo være helt vilt om fattige folk ikke fikk gifte seg mede hvem de ville? ;-) det regner jeg med at hadde skapt noen overskrifter? ;-)

Neida, jeg laqr meg ikke lure SÅ lett, og det jeg tenker og tygger på er HELT safe. det er bare veldig mye praktisk stress! :-) Og jeg får IKKE spenn! ;-P

Vanligvis er det spenna som lokker og i de tilfellene jeg har vært borti har folk blitt både lurt og truet på livet.

laguna1365380434
Skrevet

Vanligvis er det spenna som lokker og i de tilfellene jeg har vært borti har folk blitt både lurt og truet på livet.

Ja, og da er det et stort sosialt problem..:-I Mange gjør nok ting de ikke ANER rekkevidden av.

Allikevel blir jeg helt oppgitt når jeg ser at folk tenker at dette MÅ være helt svart/hvitt. Jeg synes ikke det er noe problm at to som kjenner hverandre sveise seg, for å få oppleve å bo et annen sted en stund..:-)

Skrevet

Det burde være helt greit å stille spørsmål tegn ved hvorvidt ting burde (fortsette å være/bli) forbudt. Det burde ALLE tenke igjennom innimellom, om en burde forstå om en gjenkjenner at noe er forbudt eller om man i tillegg føler at det er umoralsk.

Når så er gjort burde en tenke over en del ting før mn eventuelt velger å ignorere loven. Særdeles viktig her er det å ta hensyn til hvorvidt en slik strøanarkistisk handling faktisk har konsekvenser for andre enn en selv.

skattesnyting og råkjøring er både asosialt og har STORE konsekvenser for andre.

Om jeg proformagifter meg, røyker hasj eller drikker vin i parken, er en sak mellom meg og min samvittighet..(og kanskje min lever..;-))

Jeg synes ikke det du lurer på å gjøre er spesielt umoralsk. Poenget med loven er vel å unngå å få hit en del halvkriminelle folk som vil utnytte systemet.

Men den amerikanske kompisen din er sikkert en oppegående fyr som ville bidra positivt til det norske samfunnet, så jeg tror ikke det ville vært et problem.

Allikevel ville jeg nok tenkt meg godt om før jeg gjorde noe sånt, det høres ut som mye styr og byråkrati, og kan få negative konsekvenser man ikke hadde tenkt på.

Gjest ikke gjør det!
Skrevet

Da veit jeg ikke helt om jeg liker han tilbake..;-P Det er få ting her iverdenjeg gjør etter tanke på om min evntuelle, fremtidige ektemann ville like eller mislike det..ærlig talt! ;-)

Jeg synes du ser veldig ensporet her.

Skrevet

Du nevner råkjøring.

Råkjøring skader ikke andre så lenge alt går slik du har planlagt. Det er i det øyeblikket du feilberegner, mister kontroll eller det skjer noe uforutsett at problemene oppstår.

Samme blir det med proformaekteskapet.

Skrevet

Ja, og da er det et stort sosialt problem..:-I Mange gjør nok ting de ikke ANER rekkevidden av.

Allikevel blir jeg helt oppgitt når jeg ser at folk tenker at dette MÅ være helt svart/hvitt. Jeg synes ikke det er noe problm at to som kjenner hverandre sveise seg, for å få oppleve å bo et annen sted en stund..:-)

Ingen ting er helt svart/hvitt. Det finnnes alltid nyanser om det meste.

Og så lenge man ikke skader seg sjøl eller andre så synes jeg det meste er greit. Hva med alle som drar med seg en ekstra flaske eller en ekstra kartong røyk over grensa, det er forbudt. Man kan ikke sammenligne det med storsmugling med lastebiler med flasker og sigaretter.

laguna1365380434
Skrevet

Du nevner råkjøring.

Råkjøring skader ikke andre så lenge alt går slik du har planlagt. Det er i det øyeblikket du feilberegner, mister kontroll eller det skjer noe uforutsett at problemene oppstår.

Samme blir det med proformaekteskapet.

Å? Hvordan kan jeg skade andre med det?! det forstår jeg ikke. Hvordan en kan skade andre med tilsynelatende kontrollert råkjøring ser jeg derimot veldig godt.

Gjest et apropos
Skrevet

Folk som på en slik simpel måte utnytter sitt statsborgerskap i økonomisk vinnings hensikt, bør miste alle sine statsborgerlige rettigheter for all fremtid.

I Sveits var det for noen å siden slik at om kvinner giftet seg med utenlandsk statsborger, tapte hun sitt sveitsistke statsborgerskapø. Hvordan det er nå, vet jeg ikke. Men slikt burde gi litt aning om hvordan andre land kan vurdere ekteskap med ulike statsborgerskap.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes ikke det du lurer på å gjøre er spesielt umoralsk. Poenget med loven er vel å unngå å få hit en del halvkriminelle folk som vil utnytte systemet.

Men den amerikanske kompisen din er sikkert en oppegående fyr som ville bidra positivt til det norske samfunnet, så jeg tror ikke det ville vært et problem.

Allikevel ville jeg nok tenkt meg godt om før jeg gjorde noe sånt, det høres ut som mye styr og byråkrati, og kan få negative konsekvenser man ikke hadde tenkt på.

Jeg VET det blir usedvanlig mye styr og byråkrati, så det spørs nok litt om det blir en realitet..;-) Det er bare noe jeg tygger på, og har tygd på en stund.

Jeg er bare litt imponert over hvordan folk ser ut til å mene at det er selve proformagifte, unsett omstendigheter, som er problemet.

Jeg tviler ikke på at det er MANGE store, vanskelige og tragiske sosiale komplikasjoner som føge av diverse idiotiske proformagiftermål, og at noen av de i tillegg til å være personlige trgedier også er ganke tragiske for Norge. Men allikevel er det ikke svart/hvitt. klart to som ikke elsker hverandre kan gifte seg over landegrensene og ha utbytte av det! Uten at det er så veldig fordervelig heller. Tror jeg.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes du ser veldig ensporet her.

javel?

Skrevet

Å? Hvordan kan jeg skade andre med det?! det forstår jeg ikke. Hvordan en kan skade andre med tilsynelatende kontrollert råkjøring ser jeg derimot veldig godt.

Hvem vet, kanskje han er en Jeffry Dahlmer in spe?

Dessuten tror jeg du forstår hvordan det kan være farlig, du sier jo selv:

"Proformagifte KAN selvsagt ikke avkriminaliseres, fordi mange proformagifter har nettopp både svært uetiske sider, og det er dessuten farlig i en del tilfeller."

Skrevet

I Sveits var det for noen å siden slik at om kvinner giftet seg med utenlandsk statsborger, tapte hun sitt sveitsistke statsborgerskapø. Hvordan det er nå, vet jeg ikke. Men slikt burde gi litt aning om hvordan andre land kan vurdere ekteskap med ulike statsborgerskap.

Javel, men det er ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse for Norge, da.

laguna1365380434
Skrevet

Hvem vet, kanskje han er en Jeffry Dahlmer in spe?

Dessuten tror jeg du forstår hvordan det kan være farlig, du sier jo selv:

"Proformagifte KAN selvsagt ikke avkriminaliseres, fordi mange proformagifter har nettopp både svært uetiske sider, og det er dessuten farlig i en del tilfeller."

Derfor må en individuellt vurdere koneskvens. Det er faktisk ikke lovgyldig myndighet stand til, det kan en ikke forlange. De MÅ tenke store bilder.

Jeg må ikke, og jeg er på ingen måte i stand til å se EN ENESTE negativ konsekven, for noen andre enn meg og min kommende (Omm vi da skulle ha uflaks med noe)..Sjansen for at en god amerikansk venn av meg skulle vise seg å ha Dahmerske tilbøyeligheter annser jeg som så marginal at jeg ikke har noen særiøs kommentar.

Skulle en ta hensyn il denslags "Hvis atte" tanke gang, både rent personlig og rent pinsippielt, fikk en selvsagt aldri gjort noe..;-)

Gjest kamel
Skrevet

Ja.

Hva i all verden er det som er en biggie med det her?`Samfunnet ligger jeg hvertfall ikke til byrde, og om han er der og jeg her eller omvendt spiller da ingen trille. For andre enn oss, og oss skader det ikke, bortesett fra at det muligns blir en del arbeid og utgifter.

Er det "biggie" som er det kuleste ordet for tiden?

;-)

Dine innlegg skiller seg ut og virker ofte litt "tenåringsopposisjon".

Men det morer bare det da.....

Gjest et apropos
Skrevet

Javel, men det er ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse for Norge, da.

Det er sant. Men å inngå ekteskap for penger slik noen oppnår statborgerskap, er ikke annet enn prostitusjon og landsforæderi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...