Gå til innhold

Gifte seg for oppholdstillatelse, penger?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Er det "biggie" som er det kuleste ordet for tiden?

;-)

Dine innlegg skiller seg ut og virker ofte litt "tenåringsopposisjon".

Men det morer bare det da.....

Mine innlegg skiller seg ut fordi jeg skjønner nesa fra barten..;-P

Om " biggie" er et spesiellt hipt ord vites ikke, men i enkelte kretser, f.eks bestmora mi sin, er "pop" fortsatt et ord som forbindes med ungdomsopprør som må utalesmed snurpa lepper og ironisk ansiktsutrykk. Noe av det samme? ;-P

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

33

• Dorthe

7

• Ugga Bugga

7

• Zombiebob

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ærremulig?
Skrevet

Det er sant. Men å inngå ekteskap for penger slik noen oppnår statborgerskap, er ikke annet enn prostitusjon og landsforæderi.

Milde måne! Prostitusjon og landsforræderi kan da overhodet ikke sammenliknes?

Gjest Vannfrukt
Skrevet

Jeg ville gjort det, men skulle jammen hatt ubegrenset tilgang til sex i de tre mnd ekteskapet varte.

Skrevet

"Man gjør ingen noen skade,..."

Det er nettopp det en gjør om en sørger for at staten må fø på innvandrere i lange tider. Oppfyller ikke denne utenlandske personen kravene for å kunne flytte til landet, da er det ikke sikkert at denne personen trengs her heller.

Gjest kamel
Skrevet

Mine innlegg skiller seg ut fordi jeg skjønner nesa fra barten..;-P

Om " biggie" er et spesiellt hipt ord vites ikke, men i enkelte kretser, f.eks bestmora mi sin, er "pop" fortsatt et ord som forbindes med ungdomsopprør som må utalesmed snurpa lepper og ironisk ansiktsutrykk. Noe av det samme? ;-P

Jeg synes som sakt at du bare morer.

Litt utstudert kul, og veldig opprører ;-)

Kjenner meg igjen fra jeg selv var tenåring, og verden var veldig svart/hvit.

Gjest Nillli
Skrevet

Det burde være helt greit å stille spørsmål tegn ved hvorvidt ting burde (fortsette å være/bli) forbudt. Det burde ALLE tenke igjennom innimellom, om en burde forstå om en gjenkjenner at noe er forbudt eller om man i tillegg føler at det er umoralsk.

Når så er gjort burde en tenke over en del ting før mn eventuelt velger å ignorere loven. Særdeles viktig her er det å ta hensyn til hvorvidt en slik strøanarkistisk handling faktisk har konsekvenser for andre enn en selv.

skattesnyting og råkjøring er både asosialt og har STORE konsekvenser for andre.

Om jeg proformagifter meg, røyker hasj eller drikker vin i parken, er en sak mellom meg og min samvittighet..(og kanskje min lever..;-))

Selvsagt går det ut over andre enn dere.

Det er bl.a. slike som deg/dere som fører til at reglene rundt dette blir enda strengere, og gjør det enda vanskeligere for de som vil gifte seg fordi de virkelig ønsker å være sammen.

laguna1365380434
Skrevet

Selvsagt går det ut over andre enn dere.

Det er bl.a. slike som deg/dere som fører til at reglene rundt dette blir enda strengere, og gjør det enda vanskeligere for de som vil gifte seg fordi de virkelig ønsker å være sammen.

Tullprat. Hvem skulle se forskjell på oss og noen som var skikkelige kjærester & forelska? At flere gifter seg gjør det vel heller bare mindre vanskelig.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes som sakt at du bare morer.

Litt utstudert kul, og veldig opprører ;-)

Kjenner meg igjen fra jeg selv var tenåring, og verden var veldig svart/hvit.

*s* Var det lenge siden det? Sånn rent mentalt? ;-P

Festelig at du oppfatter meg som svart/hvitt her..Hehehe! Er det jeg, eller de mange av de andre her i denne tråden, som mener at det finnes flere varianter(som i grunn er mye det samme som nyanser..*teskjeforer*) av temaet profarmagifte? Er det jeg som sier at alt proformagifte er styggedom, punktum finale?

Vær gjerne uenig, og si gjerne at du synes jeg tar feil, men prøv å forstå begrepene du bruker, det er alltid en fordel..*s* For nå var du ikke særlig ight on..;-)

Forøvrig er det en av de teiteste formene for teit hersketeknikk (dog utbredt her inne!) å mene at folk er unge og/eller "umodne" om de mener noe som tydeligvis krøsser noen. Jeg har aldri sett et eneste eksempel på at folk automatisk får mere vett i skallen som middelaldrende enn som la oss si 25 åringer.

Men bortsett fra det er det selvfølgelig koselig at du morer deg:-) Jeg morer meg jg også, hver gang jeg får tilbakemeldinger som denne!

Skrevet

Derfor må en individuellt vurdere koneskvens. Det er faktisk ikke lovgyldig myndighet stand til, det kan en ikke forlange. De MÅ tenke store bilder.

Jeg må ikke, og jeg er på ingen måte i stand til å se EN ENESTE negativ konsekven, for noen andre enn meg og min kommende (Omm vi da skulle ha uflaks med noe)..Sjansen for at en god amerikansk venn av meg skulle vise seg å ha Dahmerske tilbøyeligheter annser jeg som så marginal at jeg ikke har noen særiøs kommentar.

Skulle en ta hensyn il denslags "Hvis atte" tanke gang, både rent personlig og rent pinsippielt, fikk en selvsagt aldri gjort noe..;-)

Det finnes selvsagt en rekke mulige konsekvenser som går utover samfunnet og ikke bare deg, alt fra kriminalitet til manglende evne til å forsørge seg. Dette er ikke nødvendigvis grunn til ikke å få opphold, men det blir feil at du, som kanskje til og med har egen vinning å tenke på (penger, tjenester eller annet), skal sette deg over beslutningsprosessene med en "jeg vet best"-holdning.

laguna1365380434
Skrevet

Det finnes selvsagt en rekke mulige konsekvenser som går utover samfunnet og ikke bare deg, alt fra kriminalitet til manglende evne til å forsørge seg. Dette er ikke nødvendigvis grunn til ikke å få opphold, men det blir feil at du, som kanskje til og med har egen vinning å tenke på (penger, tjenester eller annet), skal sette deg over beslutningsprosessene med en "jeg vet best"-holdning.

Dettte er risikoer en ikke 100% kan overse om en så gifter seg ut av de edleste & kjærligste motiver..;-)

Skulle det være forbudt å gifte seg med folk som ikke er norske uansett?

Jeg er vel så sikker som noen på at min eventuelle "ektemann" ikke ville bidra med noe samfunnskadelig aktivitet som noen "ordentelug" blivende fru.

Dette er og blir en sak mellom meg, ham og våre respektive sammvittigheter og har faktisk ingen konsekvenser for sammfunnet, what so ever.

Årsakene til at det er forbudt er at slikt KAN skape både privat og mere offentlig trøbbel, og når man er så sikker en kan bli på at slikt ikke intreffer, er det opp til en selv å bedømme om en vil.

Gjest Nillli
Skrevet

Tullprat. Hvem skulle se forskjell på oss og noen som var skikkelige kjærester & forelska? At flere gifter seg gjør det vel heller bare mindre vanskelig.

At flere gifter seg, ja, om de gjør det for å virkelig være sammen.

Jeg skjønner jo at du akter å forsvare dette, men mener du virkelig at det er forskjell på det du gjør og det andre gjør? Du vil jo bli med i samme statistikk for proformaekteskap, uansett hvilken grunn du mener du har for det.

Din grunn er ikke bedre enn for han fra Kenya, fra Russland, fra Mexico eller fra Pakistan. De har sine grunner til å ønske det, på samme måte som deg. Like ulovlig er det uansett.

laguna1365380434
Skrevet

At flere gifter seg, ja, om de gjør det for å virkelig være sammen.

Jeg skjønner jo at du akter å forsvare dette, men mener du virkelig at det er forskjell på det du gjør og det andre gjør? Du vil jo bli med i samme statistikk for proformaekteskap, uansett hvilken grunn du mener du har for det.

Din grunn er ikke bedre enn for han fra Kenya, fra Russland, fra Mexico eller fra Pakistan. De har sine grunner til å ønske det, på samme måte som deg. Like ulovlig er det uansett.

Ja, det er like _ulovlig_ av meg å gifte meg med en god amerikansk venn for at vi egge kan kunnebo ltt i land vi ikke kommer fra...Men like _uetisk_ som å importe en eller annn kriminell gangster, eller holde noen som husslave, sexslave eller å få en større økonomisk gevinst fra noen i nød..Neppe.

Det ER nyanser også i dette pørsmålet, selv om du har bestemt deg for at det ikke er det..;-)

Dessuten har jeg langt fra bestemt meg for noenting. Jeg tror det hadde vært morsomt og lærerikt å kunne bo litti USA, men jeg tror samtidig jeg vil få MYE praktisk stress og ganske store utgifter.

Men ingen av "argumentene" i denne tråden ha fått meg til å tvile noe særlig, for å si det slik;-P

Gjest Nillli
Skrevet

Ja, det er like _ulovlig_ av meg å gifte meg med en god amerikansk venn for at vi egge kan kunnebo ltt i land vi ikke kommer fra...Men like _uetisk_ som å importe en eller annn kriminell gangster, eller holde noen som husslave, sexslave eller å få en større økonomisk gevinst fra noen i nød..Neppe.

Det ER nyanser også i dette pørsmålet, selv om du har bestemt deg for at det ikke er det..;-)

Dessuten har jeg langt fra bestemt meg for noenting. Jeg tror det hadde vært morsomt og lærerikt å kunne bo litti USA, men jeg tror samtidig jeg vil få MYE praktisk stress og ganske store utgifter.

Men ingen av "argumentene" i denne tråden ha fått meg til å tvile noe særlig, for å si det slik;-P

Selvsagt er det nyanser og folk har forskjellige grunner. Men det gjør det ikke mer rett likevel!

Ha en fortreffelig aften.

Gjest kamel
Skrevet

*s* Var det lenge siden det? Sånn rent mentalt? ;-P

Festelig at du oppfatter meg som svart/hvitt her..Hehehe! Er det jeg, eller de mange av de andre her i denne tråden, som mener at det finnes flere varianter(som i grunn er mye det samme som nyanser..*teskjeforer*) av temaet profarmagifte? Er det jeg som sier at alt proformagifte er styggedom, punktum finale?

Vær gjerne uenig, og si gjerne at du synes jeg tar feil, men prøv å forstå begrepene du bruker, det er alltid en fordel..*s* For nå var du ikke særlig ight on..;-)

Forøvrig er det en av de teiteste formene for teit hersketeknikk (dog utbredt her inne!) å mene at folk er unge og/eller "umodne" om de mener noe som tydeligvis krøsser noen. Jeg har aldri sett et eneste eksempel på at folk automatisk får mere vett i skallen som middelaldrende enn som la oss si 25 åringer.

Men bortsett fra det er det selvfølgelig koselig at du morer deg:-) Jeg morer meg jg også, hver gang jeg får tilbakemeldinger som denne!

Da morer vi hverandre da;-)

Det er mange som har enten/eller meninger her. Kanskje de fleste, da det er det som gjør det gøy å diskutere. Men du skiller deg ut, i forhold til å være hip/cool/øl i parken/kollektiv.

Jeg er ingen middelaldrene dame da, men er vel blitt mere "A4".

...og jeg tipper at du blir det også med årene....;-)

laguna1365380434
Skrevet

Selvsagt er det nyanser og folk har forskjellige grunner. Men det gjør det ikke mer rett likevel!

Ha en fortreffelig aften.

God dag, mann! Økseskaft! Javelnei..:-o

Men for all del, ha en fin kveld ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

I Sveits var det for noen å siden slik at om kvinner giftet seg med utenlandsk statsborger, tapte hun sitt sveitsistke statsborgerskapø. Hvordan det er nå, vet jeg ikke. Men slikt burde gi litt aning om hvordan andre land kan vurdere ekteskap med ulike statsborgerskap.

Hva om en sveitsisk mann giftet seg med en utlending, da? Skulle ikke forundret meg om han da beholdt sitt statsborgerskap, selv om kvinner som gjorde det samme mistet det.

Sveitsere har bestandig hatt et underlig (les: antikvarisk) forhold til likestilling. Vet du f.eks. at sveitiske kvinner ikke fikk alminnelig stemmerett før i 1971!?

Gjest matchmakers
Skrevet

"Man gjør ingen noen skade,..."

Det er nettopp det en gjør om en sørger for at staten må fø på innvandrere i lange tider. Oppfyller ikke denne utenlandske personen kravene for å kunne flytte til landet, da er det ikke sikkert at denne personen trengs her heller.

Jeg snakker ikke om å drive oppdrett eller innavl av innvandrere, jeg snakker om et enkelttilfelle - med noen man kjenner og vet er et realt menneske. Altså ikke-kriminelle, hardtarbeidende folk.

Da gjør man ikke noen harme.

laguna1365380434
Skrevet

Da morer vi hverandre da;-)

Det er mange som har enten/eller meninger her. Kanskje de fleste, da det er det som gjør det gøy å diskutere. Men du skiller deg ut, i forhold til å være hip/cool/øl i parken/kollektiv.

Jeg er ingen middelaldrene dame da, men er vel blitt mere "A4".

...og jeg tipper at du blir det også med årene....;-)

Høllve? Er det deg?;-) Jeg har hvertfall ikke sett nicket "kamel" så ofte, og siden du kjenner meg så godt burde jeg vel egentlig ha sett nicket ditt tidligere? ;-)

Og du..Det er egentlig ikke verken hipt eller kult å drikke øl i parken..Det gjør de fleste. Bare sånn at du vet det til en annen gang ;-P

Gjest hdfsopvhhj
Skrevet

Det er sant. Men å inngå ekteskap for penger slik noen oppnår statborgerskap, er ikke annet enn prostitusjon og landsforæderi.

Sa noen jealousy?!?

Gjest Nillli
Skrevet

God dag, mann! Økseskaft! Javelnei..:-o

Men for all del, ha en fin kveld ;-)

Ja, dette blir for dumt. Man kan ikke unnskylde en straffbar handling.

Jeg kunne valgt å jobbe svart. Ingen hadde visst at jeg jobbet for selskapet og det hadde dermed bare gått ut over meg selv.

Og de tusenlappene JEG hadde spart på det, hadde jo ikke hatt noe å si. Alle andre betaler jo skatt uansett. Dessuten jobber jeg svart av, for meg, en god grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...