Gå til innhold

Gifte seg for oppholdstillatelse, penger?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Ja, dette blir for dumt. Man kan ikke unnskylde en straffbar handling.

Jeg kunne valgt å jobbe svart. Ingen hadde visst at jeg jobbet for selskapet og det hadde dermed bare gått ut over meg selv.

Og de tusenlappene JEG hadde spart på det, hadde jo ikke hatt noe å si. Alle andre betaler jo skatt uansett. Dessuten jobber jeg svart av, for meg, en god grunn.

Det går ut over andre. Du SER ikke det du?! At jeg gifter meg, enten utifra genuin kjærlighet, eller utifra noe annet,det får HELT like konsekvenser for andre, dvs ingen. For andre enn meg og ham.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

33

• Dorthe

7

• Ugga Bugga

7

• Zombiebob

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nillli
Skrevet

Det går ut over andre. Du SER ikke det du?! At jeg gifter meg, enten utifra genuin kjærlighet, eller utifra noe annet,det får HELT like konsekvenser for andre, dvs ingen. For andre enn meg og ham.

Selvsagt ser jeg det, men det er ikke det som er saken!

I det første innlegget spurte jeg deg hvordan du trodde det kom til å bli om alle skulle følge ditt eksempel, altså følge sine egne regler. Er DET jeg lurte på og det du ikke har svart på.

Jeg gir vel en lang faen i dine grunner til å gifte deg, så lenge handlingen ikke er lovlig.

Skrevet

Dettte er risikoer en ikke 100% kan overse om en så gifter seg ut av de edleste & kjærligste motiver..;-)

Skulle det være forbudt å gifte seg med folk som ikke er norske uansett?

Jeg er vel så sikker som noen på at min eventuelle "ektemann" ikke ville bidra med noe samfunnskadelig aktivitet som noen "ordentelug" blivende fru.

Dette er og blir en sak mellom meg, ham og våre respektive sammvittigheter og har faktisk ingen konsekvenser for sammfunnet, what so ever.

Årsakene til at det er forbudt er at slikt KAN skape både privat og mere offentlig trøbbel, og når man er så sikker en kan bli på at slikt ikke intreffer, er det opp til en selv å bedømme om en vil.

Du må sammenligne med de menneskene som må søke oppholdstillatelse, det er disse menneskene du "jukser" deg forbi.

laguna1365380434
Skrevet

Selvsagt ser jeg det, men det er ikke det som er saken!

I det første innlegget spurte jeg deg hvordan du trodde det kom til å bli om alle skulle følge ditt eksempel, altså følge sine egne regler. Er DET jeg lurte på og det du ikke har svart på.

Jeg gir vel en lang faen i dine grunner til å gifte deg, så lenge handlingen ikke er lovlig.

Det kommer da for svartfaen an på hvilke regler de har tenkt å bryte!

*teskjeforer*

Går det utover andre så ikke burt,(For eksempel er det relaivt asosialt å kjøre i hjel ndre!) går det IKKE utover andre får det være opp til hver enkelt. Og det får INGEN konsekvenser for deg, eller noen andre, kun for de som velger å gjøre det.

Djeeez! Fått det med deg nå?!;-P

Skrevet

Jeg VET det blir usedvanlig mye styr og byråkrati, så det spørs nok litt om det blir en realitet..;-) Det er bare noe jeg tygger på, og har tygd på en stund.

Jeg er bare litt imponert over hvordan folk ser ut til å mene at det er selve proformagifte, unsett omstendigheter, som er problemet.

Jeg tviler ikke på at det er MANGE store, vanskelige og tragiske sosiale komplikasjoner som føge av diverse idiotiske proformagiftermål, og at noen av de i tillegg til å være personlige trgedier også er ganke tragiske for Norge. Men allikevel er det ikke svart/hvitt. klart to som ikke elsker hverandre kan gifte seg over landegrensene og ha utbytte av det! Uten at det er så veldig fordervelig heller. Tror jeg.

:-)

Enig med deg.

Skrevet

Det er sant. Men å inngå ekteskap for penger slik noen oppnår statborgerskap, er ikke annet enn prostitusjon og landsforæderi.

Nå synes jeg du trekker begrepene "prostitusjon" og "landsforræderi" litt vel langt.

laguna1365380434
Skrevet

Du må sammenligne med de menneskene som må søke oppholdstillatelse, det er disse menneskene du "jukser" deg forbi.

Vet du hva? Det stemmer ikke helt. De kutter ikke en innvandrer ut av køen når en utlending gifter seg med en nordmann. Det foregår ikke sånn.

At jeg kommer til USA raskere enn jeg hadde gjort om jeg skulle søke ordinært visum har jegikke e fnugg v dårlig samvittighet for, det blir helt søt. Likeledes med ham. Man skader ikke andre folk automatisk selv om en gjør noesom er kult for en selv.

laguna1365380434
Skrevet

Vet du hva? Det stemmer ikke helt. De kutter ikke en innvandrer ut av køen når en utlending gifter seg med en nordmann. Det foregår ikke sånn.

At jeg kommer til USA raskere enn jeg hadde gjort om jeg skulle søke ordinært visum har jegikke e fnugg v dårlig samvittighet for, det blir helt søt. Likeledes med ham. Man skader ikke andre folk automatisk selv om en gjør noesom er kult for en selv.

søkt..skulle det stå..Oopps..Stygge tilfeller av doldysleksi i dag.;-)

Gjest Nillli
Skrevet

*teskjeforer*

Går det utover andre så ikke burt,(For eksempel er det relaivt asosialt å kjøre i hjel ndre!) går det IKKE utover andre får det være opp til hver enkelt. Og det får INGEN konsekvenser for deg, eller noen andre, kun for de som velger å gjøre det.

Hva jeg har fått med meg skal jeg la være å nevne. ;)

Gjest Aina E
Skrevet

Jeg kjenner meeeget godt til det der. De blir tatt, en etter en. UDI er ikke så dumme som dere tror.

laguna1365380434
Skrevet

Enig med deg.

Puh..Så hyggelig da..:-)

Jeg blir helt sliten av å skulle forklare &forsvare meg her..Jeg er vist et forferdelig, forbrytersk menneske her, som så mye som har tenkt tanken..;-)

Skrevet

"Man gjør ingen noen skade,..."

Det er nettopp det en gjør om en sørger for at staten må fø på innvandrere i lange tider. Oppfyller ikke denne utenlandske personen kravene for å kunne flytte til landet, da er det ikke sikkert at denne personen trengs her heller.

Hva hvis dette mennesket er et fornuftig og velutdannet menneske som man kjenner, og man vet at h*n vil jobbe og være samfunnsnyttig?

Det er ikke slik at alle som kommer fra en annen kultur må "føs på".

laguna1365380434
Skrevet

Hva jeg har fått med meg skal jeg la være å nevne. ;)

Flott! ;-)

Skrevet

Jeg kjenner meeeget godt til det der. De blir tatt, en etter en. UDI er ikke så dumme som dere tror.

Hvordan finner UDI ut hvem som er genuint forelsket i hverandre og hvem som ikke er det?

Gjest Cezalion
Skrevet

*teskjeforer*

Ei jeg kjenner inngikk et slikt ekteskap med en som ganske sikkert ikke hadde fått oppholdstillatelse her ellers. Han er ikke voldelig, uærlig e.l. Men på denne måten 'snek han i køen' foran tusenvis av landsmenn som har mye større, og en reeell grunn, til å få bo i Norge.

Hva mener du forskjellen mellom det hun gjorde og det du tenker å gjøre, er?

Hvor går grensene for hvem du synes det er greit å ta inn i landet på denne måten?

Skrevet

Det stemmer ikke helt, antall invandrere påvirker kvotene både i usa og her. Så teoretisk sett: Når du jukser deg inn, kan du gjøre det vanskeligere for andre.

Gjest Aina E
Skrevet

Hvordan finner UDI ut hvem som er genuint forelsket i hverandre og hvem som ikke er det?

He, he. Ikke vet jeg, men de finner det ut. Det er vel ikke akkurat noe de blafrer med, metoden altså.

Jeg vet også at de kontakter familiemedlemmene, så hvis ei er så dum å gjøre det, må hun få med seg familien på det samme. Og de MÅ tross alt bo sammen, for det nytter _ikke_ å gjemme at man bor hver for seg, altså.

laguna1365380434
Skrevet

Ei jeg kjenner inngikk et slikt ekteskap med en som ganske sikkert ikke hadde fått oppholdstillatelse her ellers. Han er ikke voldelig, uærlig e.l. Men på denne måten 'snek han i køen' foran tusenvis av landsmenn som har mye større, og en reeell grunn, til å få bo i Norge.

Hva mener du forskjellen mellom det hun gjorde og det du tenker å gjøre, er?

Hvor går grensene for hvem du synes det er greit å ta inn i landet på denne måten?

Jeg synes folk må få gifte seg med hvem de vil, enten det er ut av kjærlighet eller annet, så lenge man er så sikker man kan være på at ektmaken ikke vil ligge samfunnet til byrde på noen måte, og så lengeman ikke gjør noe annet slemt. Som å utbytte en person i nød økonomisk, få seg en sex eller husarbeidslave etc.

Da ser jeg ingen, bortsett fra rent personlige, forskjeller på å gifte seg utifra kjærlighet eller utifra andre motiver, som ønske om å bo eller jobbe litt et annet sted.

laguna1365380434
Skrevet

Det stemmer ikke helt, antall invandrere påvirker kvotene både i usa og her. Så teoretisk sett: Når du jukser deg inn, kan du gjøre det vanskeligere for andre.

Det der er i bestefall sattpå en spiss spiss, om ikke direkte tendensiøst og usant.

Om jeg skulle ha dårlig sammvittighet for å vurdere dette er det faktisk tuen andre ting jeg, og alle andre, burde ha dårlig samvittighet for, før det.

Tynnt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...