Gå til innhold

Gifte seg for oppholdstillatelse, penger?

Anbefalte innlegg

Gjest kamel
Skrevet

Høllve? Er det deg?;-) Jeg har hvertfall ikke sett nicket "kamel" så ofte, og siden du kjenner meg så godt burde jeg vel egentlig ha sett nicket ditt tidligere? ;-)

Og du..Det er egentlig ikke verken hipt eller kult å drikke øl i parken..Det gjør de fleste. Bare sånn at du vet det til en annen gang ;-P

Nei, jeg er ikke høvle.

Jeg er innom her litt til og fra, men er ikke av de ivrigste til å skrive, og har ingen ønsker om å bli "kjent" her under et spesielt navn.

;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

33

• Dorthe

7

• Ugga Bugga

7

• Zombiebob

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

:-o Selvom man vurderer, uten økonomisk gevinst, å gifte seg proforma med, f eks, en amerikansk kompis..? Som man VET er grei, og i allefall ikke noe voldtektsmann? Sånn for å bytte litt oppholdstilatelse?

Det er ikke jeg som er trådstarter altså, men jeg synes dere var VELDIG strenge her nå, selvom jeg vet det er litt på kanten. Både jeg og kompis hadde hatt nytte og glede av proformagifte, så vi vurderer det, litt.

Gjelder det all type proformagifting, eller bare om man får ren økonomisk gevint og ikke kjenner vedkommende, det du mener?

:-)

I utgangspunktet er det noen man ikke kjenner og ikke kjenner bakgrunnen til og hvor det gjøres av økonomisk vinning, som jeg mener.

I tillegg kommer det selvsagt an på hvor de tas inn i fra også. For å si det slik så er det ikke så farlig om det var en svenske, som en araber.

Fordi vi vet aldri hva en terrorist vil bruke av midler for å komme seg inn.

Nå vil selvsagt noen si at en svenske kan også være terrorist, men mulighetene er kanskje ikke så veldig stor.

Men generelt så er jeg i mot dette på et generelt basis. Man bør vokte seg godt og tenke litt konsekvenser.

Skrevet

Jeg snakker ikke om å drive oppdrett eller innavl av innvandrere, jeg snakker om et enkelttilfelle - med noen man kjenner og vet er et realt menneske. Altså ikke-kriminelle, hardtarbeidende folk.

Da gjør man ikke noen harme.

Det er så, men denne kan dra inn flere andre i familien, såkalt familiegjenforening, disse er ikke sikkert er like arbeidsomme og fredelig som den første.

Her er det svært viktig å skjønne eventuelle konsekvenser.

laguna1365380434
Skrevet

I utgangspunktet er det noen man ikke kjenner og ikke kjenner bakgrunnen til og hvor det gjøres av økonomisk vinning, som jeg mener.

I tillegg kommer det selvsagt an på hvor de tas inn i fra også. For å si det slik så er det ikke så farlig om det var en svenske, som en araber.

Fordi vi vet aldri hva en terrorist vil bruke av midler for å komme seg inn.

Nå vil selvsagt noen si at en svenske kan også være terrorist, men mulighetene er kanskje ikke så veldig stor.

Men generelt så er jeg i mot dette på et generelt basis. Man bør vokte seg godt og tenke litt konsekvenser.

DET er jeg enig i! :-) Men jeg synes det ble litt drøyt å mene at alle typer proformagiftermål ville være synonymt med landsvik, så jeg ville gjerne oppklare hva det var snakk om.

Jeg tror ikke nødvendigvis & automatisk er så skurkete, selvom jeg ville synes det var skurkete å importere forbrytere for en slump penger, kjøpe seg en sexslave, utbytte folk i nød etc..

Jeg ville gjerne differansiere problemstillingen LITT her..;-)

Skrevet

:-o Selvom man vurderer, uten økonomisk gevinst, å gifte seg proforma med, f eks, en amerikansk kompis..? Som man VET er grei, og i allefall ikke noe voldtektsmann? Sånn for å bytte litt oppholdstilatelse?

Det er ikke jeg som er trådstarter altså, men jeg synes dere var VELDIG strenge her nå, selvom jeg vet det er litt på kanten. Både jeg og kompis hadde hatt nytte og glede av proformagifte, så vi vurderer det, litt.

Gjelder det all type proformagifting, eller bare om man får ren økonomisk gevint og ikke kjenner vedkommende, det du mener?

Hva gjør du om kompisen ikke får jobb, da? Du har som hans ektefelle plikt til å forsørge han. Han vil feks ikke få hjelp på sosialkontoret om han ikke kan forsørge seg selv.

laguna1365380434
Skrevet

Hva gjør du om kompisen ikke får jobb, da? Du har som hans ektefelle plikt til å forsørge han. Han vil feks ikke få hjelp på sosialkontoret om han ikke kan forsørge seg selv.

Da måtte vi være der, for jeg kan fint få jobb flere steder i USA, om jeg hadde riktige papirer.

Og reise hit når vi kan.

laguna1365380434
Skrevet

Forresten..Så hyggelig å se nicket ditt! :-) Jeg synes ikke jeg har sett det på lenge? Er du ite her inne eller er det bare jeg som overser deg? :-o

Skrevet

Jeg kjenner meeeget godt til det der. De blir tatt, en etter en. UDI er ikke så dumme som dere tror.

Kjenner ikke en eneste en som har blitt tatt jeg og har aldri hørt om noen som har blitt tatt heller.

Skrevet

Da måtte vi være der, for jeg kan fint få jobb flere steder i USA, om jeg hadde riktige papirer.

Og reise hit når vi kan.

Hvis en skal bo sammen og en stoler 100 % på den andre personen så er det sikkert ikke noe problem. I tillegg så bør den andre personen ha kvalifikasjoner og språk som gjør at han kan forsørge seg selv.

Hadde vært mest redd for å få pes fra UDI osv pga det juridiske og for å havne i en økonomisk felle om fyren ikke fikk jobb. Hadde heller ikke syns det var stas å legge livet mitt på is i 3 år. Tenk om man i denne tiden treffer den rette og så har man en deal der man må bo med en kompis i 3 år. Hadde ikke turt å ikke bodd sammen pga eventuelle kontroller. Det som er, er at enkelte tyster på folk som lurer til seg ting de ikke har krav på. Derfor bør en være forsiktig og ha sitt på det tørre, i hvertfall bør fasaden stemme overens med historien man har.

Tror jeg nok hadde vært for nervøs til å blitt med på noe sånt. Er nervøs bare jeg har med noen flasker vin for mye over grensa, så.. hehe

Skrevet

Forresten..Så hyggelig å se nicket ditt! :-) Jeg synes ikke jeg har sett det på lenge? Er du ite her inne eller er det bare jeg som overser deg? :-o

Du er her i varierende grad du og har jeg merka. :)

Jeg er ikke her så mye som før, nei. Og bruker noen ganger anonyme nick. Samboer'n kjefta nemlig på meg for at jeg hadde avslørt alt for mye om meg selv, slik at jeg var lett å gjenkjenne. Han søkte opp gamle innlegg. Slemt.

Jeg vil med dette si at ingenting av det jeg har skrevet før er sant. Ehhhee.. ;-)

Gjest Aina E
Skrevet

Kjenner ikke en eneste en som har blitt tatt jeg og har aldri hørt om noen som har blitt tatt heller.

Nei, da er det jo bare å finne ut hvem som betaler best og hvem som ikke skyter deg hvis du stikker av...

Skrevet

Nei, da er det jo bare å finne ut hvem som betaler best og hvem som ikke skyter deg hvis du stikker av...

Sånn er det enten vi liker det eller ikke.

Noen er lettere å lure enn andre og da nytter det lite med advarsler når man ser griskheten lyse i øynene på vedkommende.

Jeg hadde aldri giddet, ikke fordi jeg vet det er ulovlig men fordi jeg til dags dato ikke har sett at noen får det de er lovet.

Det laguna snakker om i denne tråden er noe helt annet enn proforma ekteskap mellom norske dumme jenter og muslimske utlendinger som bare tenker på å utnytte jentene og samfunnet.

Skrevet

DET er jeg enig i! :-) Men jeg synes det ble litt drøyt å mene at alle typer proformagiftermål ville være synonymt med landsvik, så jeg ville gjerne oppklare hva det var snakk om.

Jeg tror ikke nødvendigvis & automatisk er så skurkete, selvom jeg ville synes det var skurkete å importere forbrytere for en slump penger, kjøpe seg en sexslave, utbytte folk i nød etc..

Jeg ville gjerne differansiere problemstillingen LITT her..;-)

Selvsagt finnes det nyanser her, det er tross alt stor forskjell på en man kjenner godt og en man ikke kjenner fullt så godt.

Men på en annen måte, så kan man likevel bli lurt.

Som jeg sier,generelt er jeg i mot dette.

Skrevet

Hva hvis dette mennesket er et fornuftig og velutdannet menneske som man kjenner, og man vet at h*n vil jobbe og være samfunnsnyttig?

Det er ikke slik at alle som kommer fra en annen kultur må "føs på".

Da går jeg ut i fra at denne ressurssterke personen kan finne en lovlig mulighet til å jobbe i landet på.

Gjest et apropos
Skrevet

Hva om en sveitsisk mann giftet seg med en utlending, da? Skulle ikke forundret meg om han da beholdt sitt statsborgerskap, selv om kvinner som gjorde det samme mistet det.

Sveitsere har bestandig hatt et underlig (les: antikvarisk) forhold til likestilling. Vet du f.eks. at sveitiske kvinner ikke fikk alminnelig stemmerett før i 1971!?

"Sveitsere har bestandig hatt et underlig (les: antikvarisk) forhold til likestilling. Vet du f.eks. at sveitiske kvinner ikke fikk alminnelig stemmerett før i 1971!?"

Har lest om det, ja. Det betyr ikke at alt de foretar seg er antikvarisk. De har ellers større demokratisk kultur enn mange andre europeiske land f.eks. ved at de legger ut stridsspørsmål til folkeavstemning.

Ellers har mange vest-europeiske land innført større begrensninger på innvandring bl.a. fordi det er så vanskelig å ta godt vare på mange nye innvandrere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...