Gjest data-olga Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Den svarte kloss-tingen som er situert mellom ledningen som går fra kontakten i veggen og ledningen som går inn i min bærbare pc, gir fra seg rare lyder. Det er nesten som å høre en slags bittesmå vanndrypp. Hvorfor, er det farlig, og hva kan jeg gjøre med det? 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Det er trafoen, eller power-supplyet. Den gjør om fra nettspenning (220 V, velselstrøm) til 10-20 V likestrøm, som maskinen bruker. Ulyder fra den betyr gjerne at den er i ferd med å ta kvelden. Det er sjelden noe annet som skjer enn at den slutter å fungere, da den har sikringer som går hvis noe går galt. "............................................." 0 Siter
Gjest data-olga Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Det er trafoen, eller power-supplyet. Den gjør om fra nettspenning (220 V, velselstrøm) til 10-20 V likestrøm, som maskinen bruker. Ulyder fra den betyr gjerne at den er i ferd med å ta kvelden. Det er sjelden noe annet som skjer enn at den slutter å fungere, da den har sikringer som går hvis noe går galt. "............................................." Og hvorfor virker ikke batteriet mitt? Går jeg inn på drivere, står alt at alt funker som det skal... Den har vært 2 ganger på service, og de fikser aldri det batteriet fordi de mener det funker. Og skal ikke både batteri og transformator vare i mer enn ett år? 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Og hvorfor virker ikke batteriet mitt? Går jeg inn på drivere, står alt at alt funker som det skal... Den har vært 2 ganger på service, og de fikser aldri det batteriet fordi de mener det funker. Og skal ikke både batteri og transformator vare i mer enn ett år? Hvis et batteri går i stykker, så kan det ikke repareres. Som regel er det imidlertid noe med ladningen som er problemet, og ikke nødvendigvis selve batteriet - så lenge det er ganske nytt, ihvertfall. "............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.