Gå til innhold

Den svarte dingsen

Anbefalte innlegg

Gjest data-olga
Skrevet

Den svarte kloss-tingen som er situert mellom ledningen som går fra kontakten i veggen og ledningen som går inn i min bærbare pc, gir fra seg rare lyder. Det er nesten som å høre en slags bittesmå vanndrypp. Hvorfor, er det farlig, og hva kan jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er trafoen, eller power-supplyet. Den gjør om fra nettspenning (220 V, velselstrøm) til 10-20 V likestrøm, som maskinen bruker. Ulyder fra den betyr gjerne at den er i ferd med å ta kvelden. Det er sjelden noe annet som skjer enn at den slutter å fungere, da den har sikringer som går hvis noe går galt.

"............................................."

Gjest data-olga
Skrevet

Det er trafoen, eller power-supplyet. Den gjør om fra nettspenning (220 V, velselstrøm) til 10-20 V likestrøm, som maskinen bruker. Ulyder fra den betyr gjerne at den er i ferd med å ta kvelden. Det er sjelden noe annet som skjer enn at den slutter å fungere, da den har sikringer som går hvis noe går galt.

Og hvorfor virker ikke batteriet mitt? Går jeg inn på drivere, står alt at alt funker som det skal... Den har vært 2 ganger på service, og de fikser aldri det batteriet fordi de mener det funker.

Og skal ikke både batteri og transformator vare i mer enn ett år?

Skrevet

Og hvorfor virker ikke batteriet mitt? Går jeg inn på drivere, står alt at alt funker som det skal... Den har vært 2 ganger på service, og de fikser aldri det batteriet fordi de mener det funker.

Og skal ikke både batteri og transformator vare i mer enn ett år?

Hvis et batteri går i stykker, så kan det ikke repareres. Som regel er det imidlertid noe med ladningen som er problemet, og ikke nødvendigvis selve batteriet - så lenge det er ganske nytt, ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...