Gå til innhold

Jeg skal flytte, hvor begynner jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om snaue 4 uker skal alt være pakket og klart, og jeg forlater det hølet av en leilighet til en større og bedre en. Fikk beskjeden om at leiligheten er min for 2 dager siden.

Jeg har ikke begynt pakkingen enda, for jeg har huset fullt. Men jeg aner ikke hvor det er smartest å begynne? Er det lurt å feks begynne på kjøkkenet, og pakke ned det jeg ikke bruker der, eller skal jeg begynne å pakke ned klær, eller en del av lekene til ungene...?

Har noen noen gode tips om hva som lønner seg når man skal pakke i nesten 4 uker og være helt klar når det gjelder?

Jeg har vært stressa etter beskjeden, redd for å ikke rekke alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville begynt med lekene, pakket og sortert med har hånd. Deretter ville jeg tatt klærne, nå om sommeren må det da være mye som kan pakkes ned for noen uker?

Kjøkkenet er så viktig for å få hverdagen til å henge sammen, så det ville jeg faktisk tatt til slutt. Det er så deprimerende med et kjøkken preget av rot og kaos.

Men - det er meg da, mulig du klarer å pakke og holde orden samtidig.

:)

Gjest printa
Skrevet

Kanksje et profesjonelt flyttebyrå kan svare deg på hvor det er best å begynne.

Personling hadde jeg nok bare startet med et rom, og merket esken med innhold etterhvert, slik at de skulle bli enkel å frakte og finne igjen.

Men, du skal vel ikke pakke alt alene, eller? Det høres rimeli mye ut...

Gjest girasol
Skrevet

Hei! Har vært i din siyuasjoen flere ganger :)

Sist gangen jeg flytta var jeg så heldig å få masse hjelp. så vi hadde pakkedugnad med 6 jenter lørdagen før vi flytta!

Men ganga før gjorde jeg nesten alt på egen hånd... Da begynte jeg ca.1 mnd.før utflytningsdato, og pakka systematisk ned 1 kasse per dag. Begynte da med ting i stua; bøker, pynteting, gardiner osv. Beveget meg så til soverommet og pakka ned alle klær jeg ikke trengte for en måned, samt alt mulig annaet som var stasja på soverommet. Etterpå pakket jeg ned alt som ikke var nødvendig på kjøkkenet. Lot det være igjen nok bestikk, tallerkenr, kopper, glass, kaseroller og utstyr til ca.3 oppvaskrunder. Brukte også noe plast og papp på slutten. Så tok jeg badet til slutt, og helt til slutt resten av kjøkkeninnventaret.

Fungerte veldig effektivt for meg den gangen!

Lykke til! =)

Hilsen

Skrevet

Kanksje et profesjonelt flyttebyrå kan svare deg på hvor det er best å begynne.

Personling hadde jeg nok bare startet med et rom, og merket esken med innhold etterhvert, slik at de skulle bli enkel å frakte og finne igjen.

Men, du skal vel ikke pakke alt alene, eller? Det høres rimeli mye ut...

Jeg må vel i hovedsak pakke alt alene, men jeg tror kanskje at jeg får hjelp av en venninne til uken. Problemet er egentlig at av de 4 ukene, er det bare 2 av dem jeg er barnefri, og da er det mye enklere å få gjort noe.

Jeg har noe servise og sånn som jeg ikke bruker så ofte, det kan jeg kanskje pakke ned, og vinterklær og noen leker som ungene ikke leker så mye med. Men leiligheten er så liten, at jeg får vel ikke plass til å ha en masse esker og sorte sekker overalt (ikke har jeg noe bod heller), samtidig som jeg ikke vil vente til siste uken...Huff, flytting er kjedelige greier, iallefall pakking...

Skrevet

Hei! Har vært i din siyuasjoen flere ganger :)

Sist gangen jeg flytta var jeg så heldig å få masse hjelp. så vi hadde pakkedugnad med 6 jenter lørdagen før vi flytta!

Men ganga før gjorde jeg nesten alt på egen hånd... Da begynte jeg ca.1 mnd.før utflytningsdato, og pakka systematisk ned 1 kasse per dag. Begynte da med ting i stua; bøker, pynteting, gardiner osv. Beveget meg så til soverommet og pakka ned alle klær jeg ikke trengte for en måned, samt alt mulig annaet som var stasja på soverommet. Etterpå pakket jeg ned alt som ikke var nødvendig på kjøkkenet. Lot det være igjen nok bestikk, tallerkenr, kopper, glass, kaseroller og utstyr til ca.3 oppvaskrunder. Brukte også noe plast og papp på slutten. Så tok jeg badet til slutt, og helt til slutt resten av kjøkkeninnventaret.

Fungerte veldig effektivt for meg den gangen!

Lykke til! =)

Hilsen

Ja det hørtes jo ganske smart ut det ja ;)

Lurer forresten på hvor det er enklest å få tak på pappesker som hverken er for store eller for små? Hmmm...

Gjest LOTUS78
Skrevet

Lurer forresten på hvor det er enklest å få tak på pappesker som hverken er for store eller for små? Hmmm...

Banankasser er fine å bruke til flytting.

Gjest printa
Skrevet

Jeg må vel i hovedsak pakke alt alene, men jeg tror kanskje at jeg får hjelp av en venninne til uken. Problemet er egentlig at av de 4 ukene, er det bare 2 av dem jeg er barnefri, og da er det mye enklere å få gjort noe.

Jeg har noe servise og sånn som jeg ikke bruker så ofte, det kan jeg kanskje pakke ned, og vinterklær og noen leker som ungene ikke leker så mye med. Men leiligheten er så liten, at jeg får vel ikke plass til å ha en masse esker og sorte sekker overalt (ikke har jeg noe bod heller), samtidig som jeg ikke vil vente til siste uken...Huff, flytting er kjedelige greier, iallefall pakking...

Kanskje du får pakket duker og pynteting og sånt, hos meg er det iallfall mye sånt småting, jeg velger å pakke først.

Fint du får noen til å hjelpe deg. Får du overta leiligheten med engang, kanskje du får kjørt endel småtteri dit med engang i egen bil.

Skal selv flytte i løpet av sommeren, og har flyttet noen ganger før, men jeg ser ikke frem til akkurat pakkingen. Men å pakke ut igjen er litt kos da.

Lykke til iallfall.

Skrevet

Da jeg selv flyttet begynte jeg med ting som jeg ikke hadde bruk for. Pyntegjenstander, noe klær (f.eks vinterklær, sko osv).

Gratulerer med ny leilighet, og lykke til med pakking/flytting !!

Skrevet

Gratulerer med leilighet!

Sist vi flyttet begynte jeg å pakke minst 1 mnd før. Det var utrolig kjekt å pakke unna. Vi fikk pappesker på matbutikken.

Jeg pakket ut av alle skuffer og skap i stua, tok ned alle bilder fra veggene, alle vinterklær og sko, det meste av sengtøy, kopper og kar fra kjøkkenet som sjeldent ble brukt, det meste av ungene sine leker. Etterhvert som eskene ble fulle merket jeg dem med innholdet. Da ble det også en grei jobb å pakke ut igjen.

Lykke til med pakking og flytting :)

Gjest mitt tips
Skrevet

Jeg ville begynt med å tømme hyller og skap. Lagt bøker i esker og kasser, og deretter klær og kjøkkenting. Må noe demonteres ville jeg gjort det på forhånd. (Sengene et par dager før flytting så kan du sove på madrass på gulvet.) Lykke til! Kjøleskap med innhold til sist. + spist mat fra frysen.

Skrevet

Da jeg selv flyttet begynte jeg med ting som jeg ikke hadde bruk for. Pyntegjenstander, noe klær (f.eks vinterklær, sko osv).

Gratulerer med ny leilighet, og lykke til med pakking/flytting !!

Ja, det virker jo mest logisk ;)

Tusen takk EllaJo, jeg håper dette blir begynnelsen på en litt enklere hverdag :) Nå bor jeg nemlig i en liiiten 3 roms med tre unger, og det er langt til alt, og jeg har ikke bil. Så det blir sikkert bra når vi først har fått flyttet ordentlig ;)

Skrevet

Gratulerer med leilighet!

Sist vi flyttet begynte jeg å pakke minst 1 mnd før. Det var utrolig kjekt å pakke unna. Vi fikk pappesker på matbutikken.

Jeg pakket ut av alle skuffer og skap i stua, tok ned alle bilder fra veggene, alle vinterklær og sko, det meste av sengtøy, kopper og kar fra kjøkkenet som sjeldent ble brukt, det meste av ungene sine leker. Etterhvert som eskene ble fulle merket jeg dem med innholdet. Da ble det også en grei jobb å pakke ut igjen.

Lykke til med pakking og flytting :)

Tusen takk :)

Jeg har begynt å rydde og pakke en del på det ene store soverommet, slik at det blir plass til å sette esker og sånt der, etterhvert som jeg pakker. Det er jo greit å komme til ellers i leiligheten også :) Prøver så godt jeg kan å merke esker og sorte sekker, ellers tror jeg at man fort kan forveksle søppel og ting man faktisk skal ha, hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har flyttet mange ganger, og ville begynt med å pakke ned ting du ikke har bruk for så ofte.

Begynn i skap og eventuelle boder. Ellers kan du gjerne begynne å pakke ned bøker og pyntegjenstander rundt omkring. Samt evt. finservise, flasker, vinglass o.l.

Kjøkkenet ville jeg antakelig tatt til slutt, eventuelt kan du noe tidligere pakke ned andre kjøkkenting enn de du bruker daglig.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har flyttet mange ganger, og ville begynt med å pakke ned ting du ikke har bruk for så ofte.

Begynn i skap og eventuelle boder. Ellers kan du gjerne begynne å pakke ned bøker og pyntegjenstander rundt omkring. Samt evt. finservise, flasker, vinglass o.l.

Kjøkkenet ville jeg antakelig tatt til slutt, eventuelt kan du noe tidligere pakke ned andre kjøkkenting enn de du bruker daglig.

Husk å merke alle kasser, og sett gjerne kasser sammen som skal i samme rom i den nye leiligheten. Det gjør selve innflyttingen lettere.

Skrevet

IKEA har fine pappesker.

Skrevet

Binders (tidligere Tybring-Gjedde) har pappkasser i mange størrelser.

Skrevet

Pakk ned det du ikke umiddelbart har bruk for. Bøker, ting i boder, vinterklær. Kjøkkenting, leker osv. venter du med til sist, så får du alt til samme rom på et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...