Gjest inget håp for meg? Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Hvordan skal jeg klare å gjennomføre et bryllup. Jeg får vondt i magen bare av å titte på ditt bryllup.no Jeg har vanskelig for å sette ord på hvorfor, og hva følelsene kommer av. Jeg er jo så veldig glad i samboeren min. Vi har det supert sammen vi to. Jeg tror ikke det er det at jeg gruer meg til å satse på han. Vi har allerede vært sammen i flere år, på godt og vondt. Jeg er så redd for at han skal bli lei seg. Han vet jeg gruer meg, og sier at vi kan gjøre det på akkurat den måten jeg vil. Intil videre har det ligget på is. Vi snakker ikke om det. Han venter på at jeg skal ta initsiativ når jeg er klar for det. Tror noe av nervene går på at jeg får prestasjonsangst. Jeg klarer ikke ta en eneste avgjørelse. Redd for å sette en dato, i tilfelle noe skulle skje, og jeg ikke er klar for å gjennomføre dette likevel. Har slitt med depresjon og sosial fobi i lengre tid. Jeg klarer meg fint i hverdagen, bortsett fra at jeg ikke noen venner. På gode dager føler jeg meg vel med å være midpunkt blandt kjentfolk, men på dårlige dager trekker jeg meg inn i meg selv. Redd dette bare vil ødelegge dagen. På den ene siden vil jeg dele dagen med familien. Det er en spesiell dag. Og jeg vet at jeg ville skuffe mange hvis jeg ikke gjør det. Hater å skuffe folk. Og det er viktig å ta vare på dem man har. Skulle jeg kun tenke på meg selv, så ville jeg bare reise langt bort til et varmt sted, der jeg kunne slappe av og være meg selv sammen med min elskede. Lurer på om noen av dere har noen tanker rundt dette. Har ingen venninner å snakke med dette om, så det er litt vanskelig for meg dette her. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Hvordan du og din samboer ønsker å markere dagen deres, er ditt og hans valg. Ikke ta hensyn til hva andre synest. Det er mange som gifter seg på f.eks. ambassader i utlandet og cruise skip o.s.v. Eller man kan markere dagen med den aller nærmeste familie, da tenker jeg på søsken, foreldre og besteforeldre. Lykke til med dagen uansett hva dere velger. 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Om du ikke har lyst på stort bryllup, fordi du blir usikker av det, ja da velger dere det som passer for dere. Blås i om noen blir skuffet fordi de ikke få komme i bryllup. Dette skal være deres dag, ikke alle andres. 0 Siter
Gjest inget håp for meg? Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Om du ikke har lyst på stort bryllup, fordi du blir usikker av det, ja da velger dere det som passer for dere. Blås i om noen blir skuffet fordi de ikke få komme i bryllup. Dette skal være deres dag, ikke alle andres. er ikke bare redd for stort bryllup. Er redd for alt som er nytt og usikkert. Er redd for planlegge fremtiden. Redd for at den ikke vil bli slik jeg håper. Redd for at forholdet ikke skal holde, selv om det gjør det nå. Det er jo så mange som ikke klarer det. Jeg er også redd for å få barn, i tilfelle jeg ikke vil klare det store ansvaret. Redd for at alt vil gå galt og at jeg vil sitte der i fremtiden, fattig og med mye ansvar. den som intet våger intet vinner. Ja, jeg vet det. Men jeg får det ikke til å roe nervene. Takk for at du svarte meg. 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 er ikke bare redd for stort bryllup. Er redd for alt som er nytt og usikkert. Er redd for planlegge fremtiden. Redd for at den ikke vil bli slik jeg håper. Redd for at forholdet ikke skal holde, selv om det gjør det nå. Det er jo så mange som ikke klarer det. Jeg er også redd for å få barn, i tilfelle jeg ikke vil klare det store ansvaret. Redd for at alt vil gå galt og at jeg vil sitte der i fremtiden, fattig og med mye ansvar. den som intet våger intet vinner. Ja, jeg vet det. Men jeg får det ikke til å roe nervene. Takk for at du svarte meg. Kanskje ikke ekteskap er det rette for dere akkurat nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.