Gå til innhold

Hva slags praksis teller?

Anbefalte innlegg

Gjest yes sir
Skrevet

Jeg hat startet i ny jobb ( butikk).Tjener 112 kr timen.Jeg er snart 40 år, har jobbet mamnge år innen skole,barnehage.Og 2 år i btikk.Til sammen ca 20 års arbeidserfaring.

Jeg fikk høre at min praksis ikke gir noen uttelling.En annen som derimot har jobbet noen få år som frisør tjener 130 kr timen????

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

Kan det ha noe med at hun har bedrevet kundebehandling og service i de årene. Har hun fagbrev innen butikk?

Men jeg ser din frustrasjon som har jobbet så lenge i arbeidslivet og ikke får uttelling for det.

Gjest midia
Skrevet

Så lenge det ikke er arbeidserfaring relatert til samme yrke du har opparbeidet deg så er det kun de 2 årene i butikk som teller som ansienitet hos deg desverre.

Du må nok ligge på minstelønn noen år.

Hun som er frisør kan ha fagbrev og blir derfor lønnet i et annet system enn ufaglærte.

Gjest yes sir
Skrevet

Så lenge det ikke er arbeidserfaring relatert til samme yrke du har opparbeidet deg så er det kun de 2 årene i butikk som teller som ansienitet hos deg desverre.

Du må nok ligge på minstelønn noen år.

Hun som er frisør kan ha fagbrev og blir derfor lønnet i et annet system enn ufaglærte.

Ok.Samma det.Jeg blir i jobben toppen 1 år.Skal nemelig utdanne meg til barnevernspedagog :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...