Gjest allergijenta 85 Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Dette året er jeg ganske sikker på at også jeg er blitt allergisk mot pollen. Har tidligere hatt mistanke om det, men i år har det tatt helt av. Det er alltid verst om morgenen, sliter med tørre/kløende øyne, rennende nese og forkjølelsesform. Kjæresten min har Aerus (?) og Livostin nesedråper og øyedråper som jeg har brukt av i hele vår, og det hjelper. Men er det greit at jeg bruker disse medisinene selv om jeg ikke har vært hos lege og fått dem? Jeg er ganske treg med å komme meg til lege og føler at det er litt seint nå, dessuten har jeg fremdeles medisiner for ei god stund framover. Eller er det en risiko med å ta disse medisinene som ikke er foreskrevet for meg? Synes det er litt unødvendig å måtte betale legetime bare pga dette når jeg er fattig student og for å få vite at ja, jeg har pollenallergi når jeg allerede er ganske sikker på det... 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Hvis det er helt vanlige allergimedisiner, så er det nok i praksis helt greit - selv om man _egentlig_ ikke skal bruke andres medisin. Mye av medisinen man får på resept får man også uten resept - forskjellen er at man uten resept betaler f.eks 60,- for 10 tabletter, mens man på blå resept betaler en hundrelapp for flere hundre tabletter. ".........................................." 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Det er sikkert ok. Mannen min har snylta på mine allergimedisiner en 10 års tid nå. Han sier det samme som deg: Han VEIT han er allergisk og gidder ikke gå til legen for å bekrefte noe han veit. Sålenge jeg får medisin nok som holder til min bjørke- og hans gresspollenallergi er det greit for meg. Men jeg hadde nok sjekka meg hvis det var meg det gjaldt. Om ikke annet enn av nysgjerrighet på om det virkelig VAR pollen, og ikke f.eks husstøv eller noe annet. 0 Siter
nestenlege Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Så lenge det hjelper kan du fint fortsette med medisinene. Ofte skriver man ut resept ved typiske symptomer og uten verifisert allergi. Men det kan allikevel være greit å gå til legen for å få dine egne medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.