Gå til innhold

Hvorfor antirasister ofte selv er rasister

Anbefalte innlegg

Gjest antiantirasist
Skrevet

Hver gang en person kommer med kritiske uttalelser mot innvandringspolitikken eller fremmedkulturelle så stempler antirasister automatisk denne person som rasist. De roper "RASISME!", "FREMMEDFRYKT!" eller "INNVANDRINGSFIENDTLIG!", generaliserer, latterliggjør og setter denne personen i bås sammen med høyre-ekstreme krefter.

Ironisk nok er det antirasistene gjør her i høyeste grad rasisme. En hyklersk form for rasisme.

For dem finnes det ingen mellomting mellom det å være innvandringsfiendtlig og det å være antirasist. Dette er veldig urovekkende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes nå det er viktig å skille begrepene " Rasist" , "Fremmedfrykt" og "Innvandrerfientlig".

Fremmedfrykt er ikke rasisme, og "innvandringsfientlig" er et begrep som på en veldig dårlig måte beskriver et politisk standpunkt, som det må være akseptabelt å stå for.

Mvh.

Gjest fixfox
Skrevet

Du kan ha litt rett i det, jeg er litt sånn.

Blir litt ekstrem i mine kommentarer iblant! ;)

Men jeg er også litt sånn at jeg vakler mellom hva jeg mener. Jeg fordømmer rasister samtidig som jeg fordømmer de mange potensielle voldtektsforbryterne som jeg føler bor i mørkhudede menn.

Huff, det er vanskelig det her...

Skrevet

Jeg synes nå det er viktig å skille begrepene " Rasist" , "Fremmedfrykt" og "Innvandrerfientlig".

Fremmedfrykt er ikke rasisme, og "innvandringsfientlig" er et begrep som på en veldig dårlig måte beskriver et politisk standpunkt, som det må være akseptabelt å stå for.

Mvh.

Nemlig. Jeg blir så utrolig matt når folk, i dag hvor alle har muligheten til å være ganske så opplyste, presterer å bruke ord og uttrykk som om de var analfabeter.

"..............................................."

Skrevet

De ilegger meningsmotstandere egenskaper, ytringer og holdninger de ikke har.

Akkurat som de anklger sine motstandee for å gjøre!?

Vi må da forvente at alle viser samme respekt for andres meninger, og for sannheten, selv om de ikke er enige?

Ofte vil de som kritiserer politkk bli anklaget for å ville angripe uskyldige mennsesker som bare følger sine primære behov. Når noen lar dem gjøre det, så gjør de det. I det øyeblikk et primært behov er konstatert, skseptert og funnet naturlig, så burde den debatten være ute av verden. Mend det blir den aldri så lenge det finnes sinte og hatefulle mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...