Gå til innhold

Jakten på de perfekte kjøkkengardiner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter de perfekte kjøkkengardiner, -men har ikke lykkes.

Det skal være lift-gardiner og noe jeg ikke blir lei av etter 3 måneder....

Har du sett dem, kanskje?????

Vurderer evt. trepersienner....mørkebrune......hva synes du om det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Mørkebruke trepersienner. Synes det er så fint.

Skrevet

Vi har trepersienner, og det er vel det eneste fine på hele kjøkkenet tror jeg... *sukk*

Ønsker meg nytt kjøkken!

;-)

Men altså; trepersienner er fint ja.

Skrevet

Trepersienner er jo fint.

Hva med trepersienner og panelgardiner i en fin farge? Blir litt lunere da.

Skrevet

Trepersienner er jo fint.

Hva med trepersienner og panelgardiner i en fin farge? Blir litt lunere da.

panelgardiner på kjøkken????

Skal ikke slike gå ned til gulvet??

Skrevet

panelgardiner på kjøkken????

Skal ikke slike gå ned til gulvet??

Ikke nødvendigvis. Så et kjøkken som hadde panelgardiner som gikk 10-20 cm. nedenfor vinduskarmen. Veldig pent. Men kommer selvsagt an på hvordan vinduer dere har.

Skrevet

Vi har lyse/offwhite liftgardiner på kjøkkenet. Kjøpte på Ikea. Veldig fornøyd med de.

I stua har vi ikke gardiner, bare mørke trepersienner. Veldig fornøyd med den løsingen også. Det eneste kjedelige med (mørke) persienner er at støvet viser lett. Tørt "stuestøv" vil jeg tro er lettere å få vekk enn støv på kjøkkenet, som jo ofte er litt mer gjenstridig.

Skrevet

Vi har hvite liftgardiner kjøpt på IKEA. De kan ikke vaskes eller renses, men koster bare 69,- eller 79,- (husker ikke helt) og kan dermed lett erstattes uten å bli ruinert når de blir møkkete.

Skrevet

Først må jeg ha et kjøkkenvindu... så...

Skrevet

Først må jeg ha et kjøkkenvindu... så...

Det høres ut som en fornuftig prioritering av anskaffelsesrekkefølge. :)

Skrevet

Det høres ut som en fornuftig prioritering av anskaffelsesrekkefølge. :)

Kommunen skal ha 7000 kr for å godkjenne et vindu. Vinduet koster en tusenlapp å kjøpe i Sverige og tar en dag å sette inn. Tror du det vinduet blir søkt om?

Skrevet

Kommunen skal ha 7000 kr for å godkjenne et vindu. Vinduet koster en tusenlapp å kjøpe i Sverige og tar en dag å sette inn. Tror du det vinduet blir søkt om?

7000 kroner? I alle dager. Og på spørsmålet ditt blir nok svaret nei. :)

Skrevet

7000 kroner? I alle dager. Og på spørsmålet ditt blir nok svaret nei. :)

Det er bare en av et utall irritasjoner og absurditeter som er kommet de siste åra.

De vil sikkert ikke at det skal søkes?

Skrevet

Kommunen kommer neppe og knuser vinduet ditt om du setter det inn... uten tillatelse.

Skrevet

Kommunen kommer neppe og knuser vinduet ditt om du setter det inn... uten tillatelse.

Nå er det så mange ulovlge bygg her i nærheten at de bare kan true og skremme med nisser og troll som stadig færre tror på.

Ikke sidet til noen, men noen luringer bytta om husnummere da de venta kontroll. Det ble mektig kaos. Stakkars mann. Han er avhengig av respekt, lojalitet og ærlighet.

Skrevet

Det er bare en av et utall irritasjoner og absurditeter som er kommet de siste åra.

De vil sikkert ikke at det skal søkes?

Apropos kommunen:

I natt/dag tidlig drømte jeg at det kom fire personer fra kommunen og satte opp et høyt nettinggjerde midt i hagen min. Midt mellom huset og den uteplassen vi bruker mest (der vi har grillen bl.a.).

De påstod at vi ikke eide mer, og at det derfor var riktig å stenge av på en slik måte. Jeg husker meget godt hva og hvordan jeg ropte og skreik til disse menneskene (to menn og to kvinner). Jeg forsikra dem om at jeg kom til å rive gjerdet så snart de var dratt, og selv om de kom tilbake, så ville jeg rive på nytt og på nytt. Husker også at jeg kalte den ene politidama en "jævla bitch"!

Og det første jeg gjorde da de var dratt var å rive hele dritten og kaste stolpene og nettingen ut i gata.

Så våkna jeg - og kikka ut av vinduet. :)

Bare så det er sagt: Vi eier hele tomten, altså.

Skrevet

Apropos kommunen:

I natt/dag tidlig drømte jeg at det kom fire personer fra kommunen og satte opp et høyt nettinggjerde midt i hagen min. Midt mellom huset og den uteplassen vi bruker mest (der vi har grillen bl.a.).

De påstod at vi ikke eide mer, og at det derfor var riktig å stenge av på en slik måte. Jeg husker meget godt hva og hvordan jeg ropte og skreik til disse menneskene (to menn og to kvinner). Jeg forsikra dem om at jeg kom til å rive gjerdet så snart de var dratt, og selv om de kom tilbake, så ville jeg rive på nytt og på nytt. Husker også at jeg kalte den ene politidama en "jævla bitch"!

Og det første jeg gjorde da de var dratt var å rive hele dritten og kaste stolpene og nettingen ut i gata.

Så våkna jeg - og kikka ut av vinduet. :)

Bare så det er sagt: Vi eier hele tomten, altså.

hehe

Kommuneadm kan være litt marerittaktig, men de har så sørgelig små ressurser. Argumentet om at halve kommunen er ulovlig oppsatt og at akkurat du skal få unngjelde er et etterhvert godt argument. Forakten for enkeltmenneskets rettigheter og iveren etter å "statuere eksempler" er på vikende front. Det er ikke lenger bare å rive trynet av en person mens alle andre gjør som de vil.

Skrevet

Hvor i sverige selges dette så billig???

Gjest dobba
Skrevet

Det er veldig fint med aluminiumsfargede persienner hvis du har noe stål i hvitevarene.

Det blir stramt og enkelt og fint med urter i vinduskarmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...