stromme Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Leter etter de perfekte kjøkkengardiner, -men har ikke lykkes. Det skal være lift-gardiner og noe jeg ikke blir lei av etter 3 måneder.... Har du sett dem, kanskje????? Vurderer evt. trepersienner....mørkebrune......hva synes du om det?? 0 Siter
Gjest GTM Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Ja! Mørkebruke trepersienner. Synes det er så fint. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Vi har trepersienner, og det er vel det eneste fine på hele kjøkkenet tror jeg... *sukk* Ønsker meg nytt kjøkken! ;-) Men altså; trepersienner er fint ja. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Trepersienner er jo fint. Hva med trepersienner og panelgardiner i en fin farge? Blir litt lunere da. 0 Siter
stromme Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Skrevet 4. juni 2006 Trepersienner er jo fint. Hva med trepersienner og panelgardiner i en fin farge? Blir litt lunere da. panelgardiner på kjøkken???? Skal ikke slike gå ned til gulvet?? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 panelgardiner på kjøkken???? Skal ikke slike gå ned til gulvet?? Ikke nødvendigvis. Så et kjøkken som hadde panelgardiner som gikk 10-20 cm. nedenfor vinduskarmen. Veldig pent. Men kommer selvsagt an på hvordan vinduer dere har. 0 Siter
rudolfine Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Vi har lyse/offwhite liftgardiner på kjøkkenet. Kjøpte på Ikea. Veldig fornøyd med de. I stua har vi ikke gardiner, bare mørke trepersienner. Veldig fornøyd med den løsingen også. Det eneste kjedelige med (mørke) persienner er at støvet viser lett. Tørt "stuestøv" vil jeg tro er lettere å få vekk enn støv på kjøkkenet, som jo ofte er litt mer gjenstridig. 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Vi har hvite liftgardiner kjøpt på IKEA. De kan ikke vaskes eller renses, men koster bare 69,- eller 79,- (husker ikke helt) og kan dermed lett erstattes uten å bli ruinert når de blir møkkete. 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Først må jeg ha et kjøkkenvindu... så... Det høres ut som en fornuftig prioritering av anskaffelsesrekkefølge. 0 Siter
keinstein Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Det høres ut som en fornuftig prioritering av anskaffelsesrekkefølge. Kommunen skal ha 7000 kr for å godkjenne et vindu. Vinduet koster en tusenlapp å kjøpe i Sverige og tar en dag å sette inn. Tror du det vinduet blir søkt om? 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Kommunen skal ha 7000 kr for å godkjenne et vindu. Vinduet koster en tusenlapp å kjøpe i Sverige og tar en dag å sette inn. Tror du det vinduet blir søkt om? 7000 kroner? I alle dager. Og på spørsmålet ditt blir nok svaret nei. 0 Siter
keinstein Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 7000 kroner? I alle dager. Og på spørsmålet ditt blir nok svaret nei. Det er bare en av et utall irritasjoner og absurditeter som er kommet de siste åra. De vil sikkert ikke at det skal søkes? 0 Siter
org Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Kommunen skal ha 7000 kr for å godkjenne et vindu. Vinduet koster en tusenlapp å kjøpe i Sverige og tar en dag å sette inn. Tror du det vinduet blir søkt om? Kommunen kommer neppe og knuser vinduet ditt om du setter det inn... uten tillatelse. 0 Siter
keinstein Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Kommunen kommer neppe og knuser vinduet ditt om du setter det inn... uten tillatelse. Nå er det så mange ulovlge bygg her i nærheten at de bare kan true og skremme med nisser og troll som stadig færre tror på. Ikke sidet til noen, men noen luringer bytta om husnummere da de venta kontroll. Det ble mektig kaos. Stakkars mann. Han er avhengig av respekt, lojalitet og ærlighet. 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Det er bare en av et utall irritasjoner og absurditeter som er kommet de siste åra. De vil sikkert ikke at det skal søkes? Apropos kommunen: I natt/dag tidlig drømte jeg at det kom fire personer fra kommunen og satte opp et høyt nettinggjerde midt i hagen min. Midt mellom huset og den uteplassen vi bruker mest (der vi har grillen bl.a.). De påstod at vi ikke eide mer, og at det derfor var riktig å stenge av på en slik måte. Jeg husker meget godt hva og hvordan jeg ropte og skreik til disse menneskene (to menn og to kvinner). Jeg forsikra dem om at jeg kom til å rive gjerdet så snart de var dratt, og selv om de kom tilbake, så ville jeg rive på nytt og på nytt. Husker også at jeg kalte den ene politidama en "jævla bitch"! Og det første jeg gjorde da de var dratt var å rive hele dritten og kaste stolpene og nettingen ut i gata. Så våkna jeg - og kikka ut av vinduet. Bare så det er sagt: Vi eier hele tomten, altså. 0 Siter
keinstein Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Apropos kommunen: I natt/dag tidlig drømte jeg at det kom fire personer fra kommunen og satte opp et høyt nettinggjerde midt i hagen min. Midt mellom huset og den uteplassen vi bruker mest (der vi har grillen bl.a.). De påstod at vi ikke eide mer, og at det derfor var riktig å stenge av på en slik måte. Jeg husker meget godt hva og hvordan jeg ropte og skreik til disse menneskene (to menn og to kvinner). Jeg forsikra dem om at jeg kom til å rive gjerdet så snart de var dratt, og selv om de kom tilbake, så ville jeg rive på nytt og på nytt. Husker også at jeg kalte den ene politidama en "jævla bitch"! Og det første jeg gjorde da de var dratt var å rive hele dritten og kaste stolpene og nettingen ut i gata. Så våkna jeg - og kikka ut av vinduet. Bare så det er sagt: Vi eier hele tomten, altså. hehe Kommuneadm kan være litt marerittaktig, men de har så sørgelig små ressurser. Argumentet om at halve kommunen er ulovlig oppsatt og at akkurat du skal få unngjelde er et etterhvert godt argument. Forakten for enkeltmenneskets rettigheter og iveren etter å "statuere eksempler" er på vikende front. Det er ikke lenger bare å rive trynet av en person mens alle andre gjør som de vil. 0 Siter
stromme Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Skrevet 5. juni 2006 Kommunen skal ha 7000 kr for å godkjenne et vindu. Vinduet koster en tusenlapp å kjøpe i Sverige og tar en dag å sette inn. Tror du det vinduet blir søkt om? Hvor i sverige selges dette så billig??? 0 Siter
keinstein Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Hvor i sverige selges dette så billig??? Du kan se litt her. Det er listepriser, spå det er mulig noe er på tilbud et sted? Et lite vindu det dreier seg om her da. http://www.bygglagret.se/files/traryd%20prislista/Traryd%20prislista%202006.pdf 0 Siter
Gjest dobba Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Det er veldig fint med aluminiumsfargede persienner hvis du har noe stål i hvitevarene. Det blir stramt og enkelt og fint med urter i vinduskarmen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.