Gå til innhold

Streik i bank og forsikring

Anbefalte innlegg

Gjest hmmmmmmmmmmn
Skrevet

Hvordan forholder dere dere i forhold til varslet streik i bank og forsikring?

Hvilke konsekvenser får det for enkeltpersoner om man ikke får betalt regninger innen forfall?

Videoannonse
Annonse
Gjest kontanter må en ha
Skrevet

Jeg har tatt ut rikelig med kontanter.

Betal regninger på nettbank der regning/e-faktura allerede har kommet.

Med andre regninger antar jeg det ikke får noen konsekvenser i det hele tatt om en betaler for sent siden dette ikke er betalers feil. El-verket vil sikkert ikke si opp eller stenge strømmen til alle sine kunder av en slik grunn :-)

Skrevet

Streik havner under begrepet "force majure", og får ingen økonomiske konsekvenser for den som ikke overholder sine forpliktelser som et resultat av streiken.

Skrevet

Er det streik, eller er det bare sånn at det er muligheter for streik? Fra når i tilfelle?

Skrevet

Er det streik, eller er det bare sånn at det er muligheter for streik? Fra når i tilfelle?

Er allerede streik i forsikringsbransjen. Fare for bankstreik fra den 12.

Skrevet

vel. det blir ikke særlig moro for meg. fordi jeg får lønninger den tolvte, og om jeg ikke får dem har jeg rett og slett ikke penger.

Gjest om en har sååå
Skrevet

Jeg har tatt ut rikelig med kontanter.

Betal regninger på nettbank der regning/e-faktura allerede har kommet.

Med andre regninger antar jeg det ikke får noen konsekvenser i det hele tatt om en betaler for sent siden dette ikke er betalers feil. El-verket vil sikkert ikke si opp eller stenge strømmen til alle sine kunder av en slik grunn :-)

Jeg får feriepenger den 12. og har ikke flust med penger på kontoen en uke før lønn. Men det jeg har tar jeg ut, så får regningene vente. Må prioritere ungene først.

Uansett så tror jeg ikke en bankstreik kommer til å vare mer enn et par dager. Hele Norge stopper jo opp...

Skrevet

Jeg har ikke gjort noe som helst for å forberede meg, og regner ikke med at det blir noe problem.

Skrevet

Ikke noe å gjøre ettersom jeg ikke har noe særlig penger på kontoen og får lønnning 12 juni.

Må bare vente og se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...