Gjest hmmmmmmmmmmn Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Hvordan forholder dere dere i forhold til varslet streik i bank og forsikring? Hvilke konsekvenser får det for enkeltpersoner om man ikke får betalt regninger innen forfall? 0 Siter
Gjest kontanter må en ha Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har tatt ut rikelig med kontanter. Betal regninger på nettbank der regning/e-faktura allerede har kommet. Med andre regninger antar jeg det ikke får noen konsekvenser i det hele tatt om en betaler for sent siden dette ikke er betalers feil. El-verket vil sikkert ikke si opp eller stenge strømmen til alle sine kunder av en slik grunn :-) 0 Siter
collins Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Streik havner under begrepet "force majure", og får ingen økonomiske konsekvenser for den som ikke overholder sine forpliktelser som et resultat av streiken. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Er det streik, eller er det bare sånn at det er muligheter for streik? Fra når i tilfelle? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Er det streik, eller er det bare sånn at det er muligheter for streik? Fra når i tilfelle? Er allerede streik i forsikringsbransjen. Fare for bankstreik fra den 12. 0 Siter
willow Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 vel. det blir ikke særlig moro for meg. fordi jeg får lønninger den tolvte, og om jeg ikke får dem har jeg rett og slett ikke penger. 0 Siter
Gjest om en har sååå Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har tatt ut rikelig med kontanter. Betal regninger på nettbank der regning/e-faktura allerede har kommet. Med andre regninger antar jeg det ikke får noen konsekvenser i det hele tatt om en betaler for sent siden dette ikke er betalers feil. El-verket vil sikkert ikke si opp eller stenge strømmen til alle sine kunder av en slik grunn :-) Jeg får feriepenger den 12. og har ikke flust med penger på kontoen en uke før lønn. Men det jeg har tar jeg ut, så får regningene vente. Må prioritere ungene først. Uansett så tror jeg ikke en bankstreik kommer til å vare mer enn et par dager. Hele Norge stopper jo opp... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har ikke gjort noe som helst for å forberede meg, og regner ikke med at det blir noe problem. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Ikke noe å gjøre ettersom jeg ikke har noe særlig penger på kontoen og får lønnning 12 juni. Må bare vente og se. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.