Gjest Ametysten Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Har jobbet i snart 20 år. Tar nå ny utdanning til noe annet. Må jeg virkelig begynne på begynnerlønn? Har 3 barn, og har jobbet hardt i årene som har gått. Høres svært trasig ut hvis en begynner på skrets igjen. 0 Siter
Gjest tror nå jeg da Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Om du får det godskrevet eller ikke, avhenger vel av om praksisen er relevant for ditt nye yrke. Tror ikke du får ansiennitet for snekkerarbeid om du begynner som lege, eller omvendt. 0 Siter
soleil Skrevet 4. juni 2006 Skrevet 4. juni 2006 Kommer jo an på arbeidsplassen hva de godtar av ansiennitet. Feks gjelder det du har jobbet innen det offentlige for arbeidsplasser innen offentlig sektor, + evt annen erfaring på relevante fagfelt. Ofte er det vel mer rom for forhandling om lønn i det private, så her har kanskje ikke ansiennitet så mye å si, mer hva du har å tilby og hvor flink du er til å markedsføre deg selv, vil jeg tro. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.