Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest servicemannen
Skrevet

Fordi det er veldig lenge siden? Faktisk aldri blitt gjort i min eiertid.

Du bør alltid følge opp serviceintervallene. Hvor ofte du skal ha service på bilen står i serviceheftet eller instruksjonsboka. På de fleste nyere biler er hver 15.000 - 20.000km eller minst 1 gang årlig. På gamle biler er det gjerne oftere, kanskje hver 7500km, men uansett bør alle biler ha oljeskift og ettersyn/service en gang i året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør alltid følge opp serviceintervallene. Hvor ofte du skal ha service på bilen står i serviceheftet eller instruksjonsboka. På de fleste nyere biler er hver 15.000 - 20.000km eller minst 1 gang årlig. På gamle biler er det gjerne oftere, kanskje hver 7500km, men uansett bør alle biler ha oljeskift og ettersyn/service en gang i året.

Sjit. Kanskje best å legge seg før en lærer noe mer fornuftig her i kveld. Får vel kanskje hive bilen på service snart vi og...

Koster sånt noe da tro?

Skrevet

Sjit. Kanskje best å legge seg før en lærer noe mer fornuftig her i kveld. Får vel kanskje hive bilen på service snart vi og...

Koster sånt noe da tro?

Et par lapper + tillegg om de må gjøre noe spesielt. Tror jeg... skal nå ikke stole for mye på meg når det gjelder bil.

Skrevet

Oljeskift sørger jeg for skjer en gang i blant. Men jeg tror kanskje det er på tide å gjøre det også nå kanskje.

Regninger på bil er plagsomme regninger.

Skrevet

Ja, jeg mener at det kan være nyttig altså, det var overhodet ikke ironisk ment, men jeg ser jo at det kan høres sånn ut da.

Neida, neida, slett ikke.

Jeg har jommen meg lært masse om væsker i bil jeg ikke kunne før. Dol er ikke dumt, altså.

Gjest servicemannen
Skrevet

Koster sånt noe da tro?

Hva det koster varierer veldig, men si 2000,- for en mellomservice og en god del mer for en hovedservice. Hovedservice og mellomservice er vanligvis annethvert år. Eks.: mellomservice på 15.000 eller etter 1 år, hovedservice på 30.000 eller to år, så mellomservice igjen på 45000km eller 3 år osv.

Gjest stivert
Skrevet

Å du og du så mye man lærer her i de sene nattetimer da.

Høyere kokepunkt og lavere frysepunkt.

Sikkert nyttig å vite en gang i verden. :)

Derfor er det ikke så lurt og kjøre med bare vann om sommeren heller. I tillfelle en anstrengende bakke en varm dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...