Gå til innhold

Play.com

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Når man bestiller ting enkeltvis fra play.com, blir da varene uansett pakket i hver sin forsendelse? Jeg tenker på i forhold til toll-regler. Hvis jeg vil kjøpe to ting til 150 kroner hver, og bestiller de hver for seg, kan jeg da være sikker på at de ikke kommer sammen, og til en verdi av 300 kroner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt sikker kan du jo gå inn og skrive to ulike navn - deg og gubben, eller deg og en annen i fmailien etc.

Gjest Calóni
Skrevet

For å være helt sikker kan du jo gå inn og skrive to ulike navn - deg og gubben, eller deg og en annen i fmailien etc.

Hm...det kan jeg jo gjøre...eller så kan jeg satse på at Hawk har rett...*fundere*

Gjest Calóni
Skrevet

Min erfaring tilsier at svaret er ja ;-)

Da tror jeg at jeg satser på det, og så kan jeg skylde på deg om det går feil, tihi :P

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er ikke nødvendig. Hos play.com sender de alt i hver sin pakke uansett hvor mye du bestiller. Jeg har bestilt 10 DVD-er derfra på en gang og fikk 10 pakker. Gjett om postmannen ble stresset! :-)

Skrevet

Jeg mener ganske bestemt at play.com er obs på de norske tollreglene og pakker alt under 200-kronersgrensa - at dette faktisk er en gimmick/policy hos dem. Har i alle fall de erfaringene selv, som også Hawkwind og Chieng-Mai her. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har bestilt sikkert 200 filmer fra Play, og samtlige har kommet i egne pakker.

Bestiller du 100 filmer på en gang får du 100 forskjellige pakker.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Ja, du kan være sikker. Har handla der i to år nå, og det er alltid sånn:)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg mener ganske bestemt at play.com er obs på de norske tollreglene og pakker alt under 200-kronersgrensa - at dette faktisk er en gimmick/policy hos dem. Har i alle fall de erfaringene selv, som også Hawkwind og Chieng-Mai her. ;)

Jeg sendte mail til Customer Service, og de sa det samme! :)

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, du kan være sikker. Har handla der i to år nå, og det er alltid sånn:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når du først var i gang skulle du spurt om hvorfor Play sine forsendelser bruker så jææævla lang tid i posten for tida.

Tidligere hadde jeg varene 3-4 dager etter at de ble sendt, men de siste par månedene har filmene brukt i snitt 13-14 dager.

Men det vet jo ikke du som sikkert er ny kunde.

Gjest Calóni
Skrevet

Når du først var i gang skulle du spurt om hvorfor Play sine forsendelser bruker så jææævla lang tid i posten for tida.

Tidligere hadde jeg varene 3-4 dager etter at de ble sendt, men de siste par månedene har filmene brukt i snitt 13-14 dager.

Hm...det høres jo dårlig ut...jeg tror at jeg skal sende en ny mail i morgen, takke pent for svar, og si at jeg nok blir en trofast kunde hvis det viser seg at de er til å stole på, og at varene kommer raskt i posten til meg. Kanskje jeg får VIP-status? :P

Gjest dilly
Skrevet

Hm...det høres jo dårlig ut...jeg tror at jeg skal sende en ny mail i morgen, takke pent for svar, og si at jeg nok blir en trofast kunde hvis det viser seg at de er til å stole på, og at varene kommer raskt i posten til meg. Kanskje jeg får VIP-status? :P

Ok, skjønner at du ikke har kjøpt noe fra play før, men vet du om det er mye billigere enn andre steder? Virker som om det er mange som kjøper filmer o.l. derfra.

Gjest Calóni
Skrevet

Ok, skjønner at du ikke har kjøpt noe fra play før, men vet du om det er mye billigere enn andre steder? Virker som om det er mange som kjøper filmer o.l. derfra.

Man betaler ingen porto, iallfall. Og som de andre her sier, så er de tydeligvis behjelpelige med å spare deg for ekstra utgifter om det er mulig. Jeg har ikke drevet mye netthandel fra utlandet, men av de jeg har undersøkt, så virker play.com veldig bra prismessig, iallfall.

Gjest dilly
Skrevet

Man betaler ingen porto, iallfall. Og som de andre her sier, så er de tydeligvis behjelpelige med å spare deg for ekstra utgifter om det er mulig. Jeg har ikke drevet mye netthandel fra utlandet, men av de jeg har undersøkt, så virker play.com veldig bra prismessig, iallfall.

Ja, ok. Kanskje det blir noen nye filmer på meg snart da... Synes nesten jeg fortjener det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De store shappene opererer gjerne med relativt like priser. Play, cdwow og Amazon ligger relativt likt i pris, men de kjører gjerne ulike tilbud.

Samtlige opererer med gratis frakt.

Play har tidligere vært kjent for rask levering. De siste månedene har de dog hatt noe rusk i maskineriet, og 3-5 dager (som har vært vanlig til nå) har økt til rundt 14 dager. Noe som naturligvis er for dårlig.

Cdwow (ofte den billigste om man kun tenker pris) bruker rundt 10 dager i posten. Det er også for lenge.

Amazon har jeg kun brukt 1 gang - nå nylig - fordi play er så treige for tida. De var uhyre raske. Filmen brukte vel faktisk ikke mer enn 2-3 dager i posten.

Hva priser angår: Ingen av de over er spesielt billige på nye filmer. Ofte koster helt nye filmer £12,99 - 15,99.

Platekomaniet i Norge tar til sammenligning (nesten alltid) 159 for nyheter. Det er gjerne billigere enn de utenlandske shappene på nyheter.

Men enkelte av de utenlandske butikkenes tilbud er svært gode. F.eks. får man vel nå de fleste Simpsons-boksene for under 200 kroner hos Play. De vil aldri komme så lavt i pris i Norge.

Filmer har blitt så billig i Norge at det ikke er mange kronene man sparer på å importere lenger.

Gjest dilly
Skrevet

De store shappene opererer gjerne med relativt like priser. Play, cdwow og Amazon ligger relativt likt i pris, men de kjører gjerne ulike tilbud.

Samtlige opererer med gratis frakt.

Play har tidligere vært kjent for rask levering. De siste månedene har de dog hatt noe rusk i maskineriet, og 3-5 dager (som har vært vanlig til nå) har økt til rundt 14 dager. Noe som naturligvis er for dårlig.

Cdwow (ofte den billigste om man kun tenker pris) bruker rundt 10 dager i posten. Det er også for lenge.

Amazon har jeg kun brukt 1 gang - nå nylig - fordi play er så treige for tida. De var uhyre raske. Filmen brukte vel faktisk ikke mer enn 2-3 dager i posten.

Hva priser angår: Ingen av de over er spesielt billige på nye filmer. Ofte koster helt nye filmer £12,99 - 15,99.

Platekomaniet i Norge tar til sammenligning (nesten alltid) 159 for nyheter. Det er gjerne billigere enn de utenlandske shappene på nyheter.

Men enkelte av de utenlandske butikkenes tilbud er svært gode. F.eks. får man vel nå de fleste Simpsons-boksene for under 200 kroner hos Play. De vil aldri komme så lavt i pris i Norge.

Filmer har blitt så billig i Norge at det ikke er mange kronene man sparer på å importere lenger.

Ok. Takk for svar. Jeg er fortsatt litt skeptisk til å handle på nettet, men det er jo veldig enkelt når det klaffer.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ånei, tar det så lang tid? Jeg har bestilt en dvd som jeg har lyst til å få fort som svint. Søren også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...