Gå til innhold

Halvere langpanneoppskrift?

Anbefalte innlegg

uptowngirl1365380300
Skrevet

Jeg har en oppskrift på en langpannekake (stor langpanne 30x40), men jeg skal lage kaka i rund form, skal jeg da halvere den røren? Eller bør jeg dele den på 3??

Gjest bake-kake-søte
Skrevet

Det avhenger selvsagt av hvor stor den runde kakeforma er!

Regn ut (ca) forholdet mellom flatinnholdet av langpanna og den runde forma. Om jeg husker riktig fra matten for 20 år siden er formelen for flaten av en sirkel: pi r i annen. (Så veldig dumt ut skrevet sånn, men sannsynligvis forståelig!)

Eller være ev. "gærn" og bare ta sjansen på å lage halv el. en tredel kakerøre!

uptowngirl1365380300
Skrevet

Halvere.

Takk :)

Skrevet

Dysleksi: jeg leste "lavpanneoppskrift". Det må i tilfelle være en enkel oppskrift?

Gjest Personifica
Skrevet

Dysleksi: jeg leste "lavpanneoppskrift". Det må i tilfelle være en enkel oppskrift?

Hehe! Siden du svarte på dette innlegget tenkte jeg at du også var en mester i kakebaking! Lavpannekake...He.

Skrevet

Det avhenger selvsagt av hvor stor den runde kakeforma er!

Regn ut (ca) forholdet mellom flatinnholdet av langpanna og den runde forma. Om jeg husker riktig fra matten for 20 år siden er formelen for flaten av en sirkel: pi r i annen. (Så veldig dumt ut skrevet sånn, men sannsynligvis forståelig!)

Eller være ev. "gærn" og bare ta sjansen på å lage halv el. en tredel kakerøre!

Wow!

Her hadde i alle fall jeg vært "gærn" som du skriver og halvert oppskrifta.

Ellers hadde jeg vel stått til dagen etter og regna flateinnhold. Hehe!

Skrevet

Hehe! Siden du svarte på dette innlegget tenkte jeg at du også var en mester i kakebaking! Lavpannekake...He.

Den siste kaka som ble bakt til meg av en gjestfri sjel, endte hos grisene. De trampet den godt ned i søla før de spiste den.

Jeg spiser veldig sjelden (og baker ikke) kaker.

Det er ikke vondt ment, og jeg liker bl a ikke jordbær heller.

Gjest Personifica
Skrevet

Den siste kaka som ble bakt til meg av en gjestfri sjel, endte hos grisene. De trampet den godt ned i søla før de spiste den.

Jeg spiser veldig sjelden (og baker ikke) kaker.

Det er ikke vondt ment, og jeg liker bl a ikke jordbær heller.

Hmm, ja grisene ble vel glade.Håper ikke hun som bakte den fikk vite det da....

Jeg elsker kaker! Alle typer. Og heller kaker enn jordbær.

Skrevet

Hmm, ja grisene ble vel glade.Håper ikke hun som bakte den fikk vite det da....

Jeg elsker kaker! Alle typer. Og heller kaker enn jordbær.

Hun ga den selv til grisene, og jeg har det på film ete ller annet sted. Men det kunne vært en han :-), jeg kjenner flere menn som baker. Mest på jobb.

uptowngirl1365380300
Skrevet

Halvere.

Men blir steketida og gradene det samme?

Man lærer så lenge man lever... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...