Mrs. Wallace Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Appropos det, bankkortet mitt har også visa men jeg kan ikke kjøpe noe uten å ha dekning? I utlandet kan du det. Da benyttes bare Visa-delen. ;o) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 I utlandet kan du det. Da benyttes bare Visa-delen. ;o) Good to know! ;-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Nope. Det kan du ikke. Men hvis du bruker kortet på f.eks. en restaurant, og må skrive under på regninga, trekkes pengene fra VISA-delen på kortet, og hvis du da ikke har dekning får du likevel brukt kortet. Restauranten sjekker ikke på forhånd om du har penger eller ikke. (Med mindre du bruker en helt vanlig betalingsterminal og slipper å skrive under). Aha that makes sense:) 0 Siter
Gemini Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 VISA er jo nettopp et kredittkortselskap. Datteren min har bankkort uten VISA på - hun har sånn ungdomskort -og de får bare ut penger om de har dekning på kontoen. VISA har to korttyper, debetkort og kredittkort. De fleste her til lands har ikke kredittkort fra VISA, man får jo ikke kredittkort-regning, bare trekk på konto. Enten direkte, eller i alle fall med kort forsinkelse, og som sagt direkte trekk fra konto. Kredittkort får man regning på, normalt en gang i måneden. derav en viss kreditt fra kjøpstidspunkt og frem til regningen forfaller til betaling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.