Gå til innhold

Våre skattepenger for å restaurere kulturskatter i Polen.

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg på bærtur, eller regjeringa?
Skrevet

Jfr nyhetene på tv2 i kveld. Noen som så det? Jeg lagde mat, og hørte bare med et halvt øre, men stemmer dette????

Høres litt søkt ut. Eller???

Videoannonse
Annonse
Gjest petrograd
Skrevet

Jeg har ikke sett eller hørt det, men syns det er fint at vi deltar i bevaring av kulturskatter i et land som er langt fattigere enn oss, i en kulturnasjon som Polen.

Kvalm nasjonalisme har vi nok av.

Gjest Morsk
Skrevet

Må være noe av det mest fornuftige jeg har sett at såkalte bistandsmiddler har gått til.

Gjest er jeg på bærtur, eller regjeringa?
Skrevet

Må være noe av det mest fornuftige jeg har sett at såkalte bistandsmiddler har gått til.

Vel, jeg setter mennesker foran gjenstander, og setter mest pris på at pengene redder folk i nød. Jeg skjønner at det er kjedelig at kulturskatter blir ødelagt, men jeg synes det er helt feil prioritering i forhold til sultkatastrofene rundt om i verden.

Skrevet

Ja, du slipper ihvertfall at skattepengene dine går til svartinger i det tilfellet...:-)

".............................................."

Gjest baksmell
Skrevet

Jada, alle som har til gode skattepenger får de inndratt, og de blir sendt til Polen. Skulle bare mangle!

Skrevet

Jada, alle som har til gode skattepenger får de inndratt, og de blir sendt til Polen. Skulle bare mangle!

Pengene du har til gode er ikke skattepenger.

"............................................"

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, du slipper ihvertfall at skattepengene dine går til svartinger i det tilfellet...:-)

".............................................."

Skriv svarte korrupte diktatorer, og du begynner for en gangs skyld å nærme deg virkeligheten.

Gjest Morsk
Skrevet

Vel, jeg setter mennesker foran gjenstander, og setter mest pris på at pengene redder folk i nød. Jeg skjønner at det er kjedelig at kulturskatter blir ødelagt, men jeg synes det er helt feil prioritering i forhold til sultkatastrofene rundt om i verden.

Knapt en mikrodel av norsk bistand går til folk i nød.

Skrevet

Skriv svarte korrupte diktatorer, og du begynner for en gangs skyld å nærme deg virkeligheten.

Men det er det vel heller ingen her som støtter, er det? Selv ikke alle nazistene/jødehaterne og kommunistene (les: alle som er uenige med dine politiske kjepphester).

"............................................."

Skrevet

"men jeg synes det er helt feil prioritering i forhold til sultkatastrofene rundt om i verden."

Der er lov å mene, selvsagt. Men det finnes jaggu mye annet pengebruk man kunne kritisert hvis man skal måle alt opp mot hverandre. Man kan til og med gå så langt som å si at du burde skamme deg når du bruker penger på ting du ikke trenger, mens andre folk sulter ihjel.

".........................................."

Gjest Morsk
Skrevet

Men det er det vel heller ingen her som støtter, er det? Selv ikke alle nazistene/jødehaterne og kommunistene (les: alle som er uenige med dine politiske kjepphester).

"............................................."

Tenkte meg det. At du ennå ikke har fått med deg hos hvem U-hjelpen faktisk havner. Antagelig har du aldri hørt ordet korrupsjon heller.

Skrevet

Tenkte meg det. At du ennå ikke har fått med deg hos hvem U-hjelpen faktisk havner. Antagelig har du aldri hørt ordet korrupsjon heller.

Imponerende hvordan du klarer å svare på noe helt annet enn det som blir skrevet. Hvordan får du det til?

Jeg har vel aldri noensinne uttalt et eneste positivt ord om tradisjonell uhjelp? Jeg har sågar kommet med likninger (overfladiske og ganske symbolske, selvfølgelig) som viser hvordan tradisjonell uhjelp gjør u-landene fattigere for hver krone som "gis". At omtrent ingen av pengene faktisk blir brukt til det idiotene som gir dem tror, er bare et av flere argumenter.

Gjest Morsk
Skrevet

Imponerende hvordan du klarer å svare på noe helt annet enn det som blir skrevet. Hvordan får du det til?

Jeg har vel aldri noensinne uttalt et eneste positivt ord om tradisjonell uhjelp? Jeg har sågar kommet med likninger (overfladiske og ganske symbolske, selvfølgelig) som viser hvordan tradisjonell uhjelp gjør u-landene fattigere for hver krone som "gis". At omtrent ingen av pengene faktisk blir brukt til det idiotene som gir dem tror, er bare et av flere argumenter.

Ja riktig. Så det var altså til deg selv at du skrev om "svartingene".

Din scizofreni begynner å bli mer og mer uttalt.

Skrevet

Ja riktig. Så det var altså til deg selv at du skrev om "svartingene".

Din scizofreni begynner å bli mer og mer uttalt.

"Ja riktig. Så det var altså til deg selv at du skrev om "svartingene"."

*LOL* Den skal du være "hard pressed" for å forklare, tror jeg...:-)

Forøvrig, til din opplysning: Slutt å drit deg ut ved å forveksle schizofreni og mpd - de har overhodet ingenting med hverandre å gjøre (selv ikke med de flåsete slengbemerkningene dine om ting du ikke har greie på :-).

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...